Hallooooooo! - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Hallooooooo! - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Hallooooooo!

Door: mirjam en chiel

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

12 Juli 2010 | Nederland, Zaandijk

Daar zijn we dan eindelijk! Na een voorspoedige vlucht zijn we dan eindelijk in Nairobi aangekomen. Om het uur even onder luid applaus een dubbele flik flak in het gangpad gemaakt vanwege vermoeide benen ,en Chiel probeerde de wave ivm de finale er alvast in te gooien, maar dat had geen zin want we zaten achterin het vliegtuig! Naar ons allereerste onderkomen gebracht in Nairobi en meteen naar de bar voor de voetbalwedstrijd Duitsland-Urugay. Er zaten een paar Kenianen bij en eentje had geen vuvuzela nodig want die gooide zijn dikke bovenlip tegen zijn neusgaten aan en dan haalde hij heel diep adem en dan kwam daar een geluid uit! Echt lachen!de volgende ochtend ontbeten en de truck in voor een tocht van 12 uur over vreselijke wegen.We hebben echt 12 uur gereden voor 410 km. Het was een hel! Hoop te zien onderweg maar dat door elkaar geschud worden.... vreselijk!Aangekomen op de camping meteen maar een biertje gepakt en de kok had al gekookt dus wij rennen met ons bord spaghetti naar de bar voor de finale...net op tijd! 30 man in het oranje en 2 spanjaarden...geweldig! Allemaal voor zo'n heel kleine tv op stoelen en op de grond.De tenten waren snel opgezet en heerlijk geslapen onder die eorme grote sterrenhemel van Afrika...prachtig! De volgende ochtend zaten we vroeg in de truck voor de gamedrive in de serengetie savanne. Een lange tocht weer en onderweg het wild weer geobserveerd. impala's leeuwen nijlpaarden,hyena's etc etc. Het blijft fascinerend om te zien! Onderweg stopten we bij de maasai stam. Mochten we hun hut in en het dorp bekijken. Hutjes van riet met poep erbovenop en we mochten kruipend naar binnen...nou dat wil je niet weten hoe die mensen met 3 kleine kinderen daar slapen en wonen. Wat doen we eigenlijk moeilijk in Nederland.....de poep spoelt er gewoon af door de vele regen en dan smeren we m gewoon weer in met verse poep van Pulga! We hebben hier dus gelijk een hut gekocht! We moesten nog dansen ook met het volk met een enorme ketting om ons nek maar dat was alleen maar zo hoog mogelijk springen haha! Stonden we daar als een stelletje debielen te springen...de film krijgen jullie dus niet te zien haha! Daarna naar het schooltje een eindje verderop. 20 kindertjes van 2 tot en met een jaar of 6 allemaal achter rieten schermen op de grond met een heel oud schoolbordje!Zielig joh! Ze hadden bijna allemaal een opgedroogde snottebel van een week oud en ze zaten onder de stof..dat zullen jullie wel op de foto's zien als we er tijd voor hebben om ze te sturen!Er stapten daarna 20 Hema rookworsten de truck in want we roken allemaal naar kampvuur en zaten ook onder het stof! Doorgereden door de savanne op naar de camping waarvan we wisten dat deze wel heel erg primitief was...gewoon midden in de savanne zonder hek terwijl we 200 meter daarvoor nog leeuwen hadden zien liggen! Mijn hemel! Een gat in de grond als toilet en koud water om te douchen. Daar hadden we geen zin in want het werd fris dus doken er 20 rookworsten s'avonds hun slaapzak in!Vanochtend moesten we om 5 uur op maar chiel en ik waren om kwart over 4 al wakker want we hoorden de kok al met potten en pannen aan de slag! Lopen we naar het toilet fluisert hij'' be carefull out there''....ja toen had ik het niet meer want het was toch wel zo'n 30 meter lopen! We mochten er s'nachts wel uit om te toiletteren maar wanneer we rode ogen zagen maar liever niet werd er gezegd! Ik ben zo blij met mn speciale plaszakjes! Vanochtend weer vertrokken voor de gamedrive terug door de savanne en op naar de ngorongoro krater! Een hele grote krater ontstaan door een vulkaan en alle beesten die in afrika leven behalve de krokodil en de giraffe zijn er te vinden. We kwamen 2 uur te laat aan want we waren verdwaald met de truck midden in die enorme grote vlakte. De chauffeur wist er zelf ook geen eind meer aan. Uiteindelijk weer op de goede weg en daarna met 6 persoons safariwagens de krater in. Hele kuddes gnoes,zebra's buffels, olifanten etc..erg mooi om te zien maar de olifanten, nijlpaarden en leeuwen bleven op te verre afstand! Wel een leeuw met 2 net geboren welpjes gezien..zo lief!Daarna teruggebracht naar de camping waar we eerder ook waren dus we gaan straks lekker slapen want we zijn al vanaf 4 uur op! Tot de volgende keer!

• 13 Juli 2010 - 19:23

Britt:

WoW!!!!
    Jullie zijn échte diehards!!
    Super leuk om dit te lezen..en eh...doe voorzichtig he?

xx

• 14 Juli 2010 - 06:44

Sas:

Gaaf!!! Wel vermoeiend zeg!!!!
    Geniet verder, ik lees het wel weer, hahaha...

• 14 Juli 2010 - 08:14

Guus En Irma:

Leuk hoor allemaal!Maar jullie liever dan wij haha!!Veel plezier nog!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 Juli 2010 - 09:18

Paula En Norbert:

Wat een avontuur is dit weer,wel voorzichtig zijn want we willen jullie heel in nederland terug zien.Wel elke morgen vroeg op he, ik ben al moe bij de gedachte.
    Geniet er van liefs Paula en Norbert

• 14 Juli 2010 - 14:37

Antoinette:

Hoi Mirjam en Chiel,

Heel veel plezier in Nairobi. Jullie weten nu in ieder geval wat je moet doen als je met een neushoorn op de foto wilt.

Groetjes
    Antoinette

• 14 Juli 2010 - 18:08

Buurtjes Tromp:

Wij hier in het noodweer!
    Dan heb je geen plaszakjes nodig.Geniet ervan en uitkijken!
    HELDEN zijn jullie brrrrr!
    Dikke knuf Nico en Margaret

• 14 Juli 2010 - 20:19

Hanneke En Gerard:

wat weer een heerlijk verhaal wees inderdaad maar blij met je plaszakjes je moet er toch niet aan denken als je je behoefte doet in dat gat en er zit een of ander beest aan je kont te snuffelen ik kijk weer uit na je volgende verhaal liefs en groetjes uit wormerveer

• 15 Juli 2010 - 07:57

Kiek:

Peter en ik hebben gisteravond een waargebeurde film gezien 'The ghost and the darkness' over 2 leeuwen die allemaal mensen opgegeten hebben ergens in Afrika, we hebben wel een paar keer aan jullie gedacht....verder weer smakelijk gelachen om jullie verhaal, haha die Keniaan met die dikke bovenlip, hebben jullie die ook op de film staan? Veel plezier nog! X Kiek

• 15 Juli 2010 - 09:09

Yvonne:

Hey padvinders,nou jullie hebben het wel voor elkaar zo`n luxe vakantie, maar wil toch maar wat graag met jullie ruilen,zielig voor die kindertjes, moet je hier kijken, wat een verschil he,nou kijk weer uit naar jullie volgende verhaal, liefs Ron&Von, pas op voor de wilde dieren he

• 15 Juli 2010 - 12:38

Sylvia:

even aan het werk dus kan ik je verhaal even lezen.
    Alweer veel meegemaakt in deze korte tijd haha ik heb anders ook nog wel poep van Max voor jullie nieuwe hutje wahaha
    Doe voorzichtig en veel plezier, ik ga straks weer terug naar Bakkum sur Mer
    dikke kus syl

• 15 Juli 2010 - 13:07

Jildou:

Ik ben jaloers!!

• 16 Juli 2010 - 13:53

Anja En Rob:

Jeetje hoe durven jullie,knap hoor!Doe het jullie niet na,ps de poepbakken blijven schoon heb overal bordjes gehangen met poepzakjes op NO 139,hoop dat jullie er blij mee zijn,ben zelf al druk aan het sparen van die 2 van ons.:)
    Veel plezier nog,ben erg benieuwd naar de foto's

• 16 Juli 2010 - 16:14

Richelle :

Hey Tarzan en Jane!

Nou das weer heel wat anders dan Thailand he! Mooie verhalen! Veel plezier nog !

grtz Richelle

• 16 Juli 2010 - 16:21

Oude Buutjes Vermist:

Fantastisch wat jullie doen, maar voor ons brrrrrrrrr. Het slapen alleen al en plassen....... In ieder geval het is fascinerend hoe jij het op papier zet Mirjam, fantastisch,wij genieten.
    Veel plezier en een dikke knuffel
    albert en Lia

• 26 Augustus 2010 - 10:54

Isabelle:

In het koude nederland nu eindelijk eens rustig gaan zitten voor jullie verhalen, wouw wat klinkt het allemaal te gek zeg! heb meteen dat van die plaszakjes even opgezocht, lijken me heel handig! ik verder lezen!!