Jambo!!!!!! here we are again! - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Jambo!!!!!! here we are again! - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Jambo!!!!!! here we are again!

Door: mirjam en chiel

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 Juli 2010 | Nederland, Zaandijk

De volgende dag ontbeten met afrikaanse pap en hup....de truck weer in! We moesten in Arusha ff boodschappen doen dus hadden we de tijd om over de markt te zwalken. Dat ziet er dus echt niet uit ! De slager buiten op straat lekker in het zonnetje en al het verrotte fruit ligt in de goot te stinken. Half 2 waren we al op camping het snake park. Waarom snake park dachten we? Nou ,we hadden gewoon een kleine artis op de camping maar dan achter slot en grendel dit keer gelukkig! Enorme pythons, andere lekkere giftige slangen die daar dus wel leven en krokodillen en vogels!.Daarna naar het Maasai museum. Erg interessant want o.a de besnijdenis van de meisjes en de jongens wat vandaag de dag nog aan de de orde is was behoorlijk indrukwekkend onder die primitieve omstandigheden. Denk dat ik ze allemaal wil adopteren om onder dat ritueel maar uit te komen.Hier moet de man ook een leeuw doden om te mogen trouwen, nou Chiel vangt thuis alleen maar spinnen voor me...vandaar dat we dus nooit getrouwd zijn haha! Daarna het dorp in met zn 2 en toen leek het wel of ze nog nooit een blanke hadden gezien haha...een ware attractie waren we. Kleine babies en kinderen beginnen spontaan te schreeuwen hier als je ze aankijkt haha!Ezels,kippen schapen en geiten lopen gewoon door het dorp en iedereen zit maar een beetje te zitten en te praten. Wel lekker relaxed zo de hele dag! S' avonds lekkere braai gegeten .....onze kok die kan er wat van.Op tijd naar bed want we moesten weer vroeg op weg richting Pangani. Een camping in de bergen en we waren de enige truck dus lekker rustig! Eerst het dorp in met wel heel veel koters dus heel veel ballonnen uitgedeeld waar ze hier al ontzettend blij mee zijn! Daarna nog omhoog geklommen naar een armoedig hutje en de vrouw des huizes wat geld toegestopt.Kleine kinderen van een jaar of zeven lopen hier al met 10 liter water op hun hoofd. Ga thuis gelijk oefenen met de bijbel haha!De volgende ochtend om 4 uur weer op voor de tocht naar dar es salaam....Zanzibar is dus al in zicht. Lunch mee in de truck want het is erg druk op de weg. Nou echt niet normaal! Moesten we met de pont naar onze camping en een massa mensen zag je dan die grote pont op rennen! Sommige sprongen er net op tijd nog op terwijl de boot al wegvoer dus die belanden net niet te water.Een ware attractie!Een prachtige camping op het strand dus gelijk de indische oceaan in gedoken. Alle huidjes prikten, wat veroorzaakt wordt door een soort watervlo of zeeluis.Vroeg weer naar bed want op tijd weer naar Zanzibar met de veerboot.Veerboot?????? Het leek wel een koeienboot,wat een oud lor.We kwamen een uur later aan dan gepland want de motor kon het niet meer aan haha! Maar ja ,dat is Afrika! We zitten nu op Zanzibar en het is hier zoooo gaaaaf! Allemaal hele oude gebouwen en het is een moslimeiland maar ze hebben hier echt waar prachtige burka's aan. Alle kleuren....knalgeel, oranje en zelfs fluoriserend roze. En als ze alleen een hoofddoek dragen zijn die echt superblits. Je zou toch bijna een burka kopen...denk dat ik dat ook maar doe...kan ik op het eerstvolgende familiefeestje de kuijtendans in een fluoriserend roze burka doen. Ja, dat lijkt me gaaf! We zitten in een hotelletje waar ik mn hond nog niet in zou doen maar het is schoon en Chiel kan zich eindelijk een keertje goed scheren. Ik heb gedreigd anders een zwart bolhoedje voor m te kopen en de hele tijd in de truck shalalie shalala te zingen want vader abraham is er niks bij! We hebben zojuist van een heerlijk kilimanjarobiertje genoten en gaan straks eten en dan naar het afrikahouse voor de oh zo romantische zonsondergang. Daarna is hier nog een festival dus we hebben het weer druk!Spreek jullie weer snel en bedankt voor de reactie...erg leuk om te lezen! Hakuna matata! xx mirjam en chiel

• 17 Juli 2010 - 15:20

Margret:

geweldig wat jullie allemaal meemaken. Mir, wat schrijf je toch leuk, je ziet het gewoon allemaal voor je.
    Geniet er lekker van en ik blijf lezen, dat doe ik liever als zelf zo'n reis meemaken.Als ik al lees hoe je moet plassen, dan ben ik al klaar, Ik denk niet dat ik dat zou kunnen.
    Nog heel veel plezier

groetjes Margret

• 17 Juli 2010 - 16:45

Hanneke:

hoi luitjes zo als gewoonlijk weer genieten van je verhalen dat jij geen schrijfster ben geworden zo gezelig om jou reis verslagen te lezen kan me giel niet voor stellen met een baard zal er wel niet uit zien ben van midag evn in knol geweest zeg maar tegen giel dat het voetbal veld zo prachtig is geworden . nou jongens nog heeeeel veel pezier en totje vogende verhaal gr hanneke en gerard

• 17 Juli 2010 - 18:14

Jolande:

Hey die Chiel en Mirjam!

Wat een avontuurlijke reis en wat een druk programma! Of komt dat door jouw flitsende reisverslag Mir?
    Volgens mij zijn jullie na zo'n reis aan vakantie toe!
    Of zit er aan het staartje nog een paar dagen relaxen in een luxe resort?
    Geniet ervan en groetjes van Jolande

• 17 Juli 2010 - 18:40

Saskia:

Je schrijft zeker leuk Mir! Je moet een boek gaan schrijven!!!
    Je humor is fantastisch, je ziet het idd zo allemaal voor je.
    Ik zal jullie verder niet volgen want morgen gaan we zelf weg. Maar thuisgekomen lees ik verder hoor, heerlijk!
    Veel plezier nog
    XXSas

• 18 Juli 2010 - 09:14

Rudi:

wat een belevenissen haha jullie vermaken je best lees ik wel. 1 vraagje; stel dat Chiel zomaar op het idee komt wel een leeuw te doden, gaan jullie dan trouwen ? :-))) heb zin in een feessie
    groetjes
    Ruud & Margriet

• 18 Juli 2010 - 09:40

Britt:

Wist je dat spinnen vangen door de man in NL goedgekeurd is om te mogen trouwen?...Dusssss...geen excuus;trouwen jullie!! ;-))
    Wat een lol om je verhalen te lezen Mirjam!

Geniet ervan en blijf voorzichtig..

x
    Britt

• 18 Juli 2010 - 10:08

Rene En Petra:

He luitjes, wat zijn Rene en ik zijn weer super jaloers op jullie reisje. Afrika zit er voor ons dit jaar niet in.! Maar tof weer he, die ervaringen die je opdoet. Heeeel herkenbaar allemaal. Vooral die spinnen.
    Geniet er maar weer lekker van en we lezen je volgende verhaal weer met plezieR!!! Groetjes Petra en Rene

• 18 Juli 2010 - 12:56

Oude Buutjes Vermist:

Wat heerlijk om dit te lezen, alsof je het zelf meemaakt. Heel veel plezier in Zanzibar,
    groetjes van Albert en Lia

• 18 Juli 2010 - 17:04

Gwen:

Leuk om al jullie avonturen weer te lezen. Jullie typen de verhalen op de mini laptop?
    Ik ben vandaag lekker naar het strand geweest!

Dikke kus

• 18 Juli 2010 - 18:10

Buurtjes Tromp:

Lache!!!!!!!!!!!!
    Wij ook zin in feestje!
    Wil je voor mij een blauwe burka meenemen voor toneel, haha.
    Leuk weer hoor om jullie te volgen.

Knuf Nico en Margaret

ps; Gwen was vandaag naar het strand,haha.

• 19 Juli 2010 - 11:20

Je Moeder En Je Vade:

We zijn weer terug van de fiets vakantie en deze keer hebben we het droog gehouden.Vanaf nu volgen wij jullie elke dag op jullie reis door Afrika [ik moet er niet aan denken om daar heen te gaan]dat zal wel weer lachen worden maar we hebben ook met jullie te doen , dat rare eten , maar ja veel plezier en "kijk uit" xxxx

• 19 Juli 2010 - 21:24

Marian En Ruud:

En wij maar denken dat Dierenpark Ouwehand gezellig was, haha!! Nou wat een belevenissen alweer in nog maar zo'n korte tijd. Doe mij ook maar zo'n Burka lekker makkelijk hoef je niet elke dag voor je kledingkast te staan en kijken wat je aantrekt en je kunt ook een hoop geld besparen op de kapper.
    Kijk al uit naar de volgen story of the jungle book.

Veel lol maar ook kiek uit voor de grote groene stenen vreterd.

Lieve groetjes Ruud en Marian

• 20 Juli 2010 - 21:50

Anja:

Wat een belevenissen weer,doodeng doe het jullie niet na!Alleen al op zo'n boot zou ik doodeng vinden,je weet ik durf niet eens achter op de motor ;-)Die gekleurde burka's is dat niet leuk voor carnaval?ik heb al een knal roze uit Marokko meegenomen!Alaaaafff!Veel plezier nog!!