Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Door: mirjam en chiel

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

02 Augustus 2010 | Zimbabwe, Harare

Aangekomen op de camping waar we 2 jaar geleden ook verbleven. We zien de damp weer opstijgen van de vic.falls en een hoop gedonder hoor je.Grappig want op deze camping liepen toen ook al heel veel bavianen rond en nu dus weer en allemaal best wel klein. Zo grappig! Ze zijn hondsbrutaal en zitten bij het ontbijt zo bij je op tafel!Hele tros bananen hadden ze gejat en gingen ze gelijk in de boom verorberen.Ze springen van tent naar tent! Voordat wij op deze camping aankwamen moesten we over de Zambezibrug waar het bungeejumpen zich bevind en een paar van ons wilden het toch wel graag doen dus sloot ik me ...toch met enige twijfel...erbij aan! 2 van de groep gingen dezelfde dag nog dus wij allemaal mee. Knikkende knieen toen we een meisje zagen springen en ook nog eens keihard gilde.ZOOOO HOOOOOG! En het duurde echt wel een tijdje voordat ze beneden was en weer omhoog veerde.Chiel zei nog''je bent toch knettergek als je dit doet..van mn levensdagen niet!'' Maar goed..die 2 zijn gesprongen en wij zouden de volgende dag om 4 uur met zn 3. De hele nacht onrustig geslapen dus en de volgende dag ook tot die tijd de zenuwen...had ik het ook maar gelijk gedaan dan was ik er vanaf geweest! Nog een wandeltocht naar een baobabboom gemaakt van 20 meter omtrek en langs de falls gelopen ter ontspanning en op naar de brug waar de andere al waren.Onderweg besloten het ook gewoon te doen en voor die tijd niet meer naar beneden te kijken,te boeken en te springen! Komen we eraan..horen we dat de electriciteit is uitgevallen dus de katrol waar je aan omhoog getakeld wordt deed het niet. De andere 2 stonden al inmiddels 2 uur te wachten want ze hadden ook nog eens pauze tussendoor! Nou ,ik zag al aan de rij mensen dat het voor het donker niet meer zou lukken, maar op een geven moment begonnen ze weer.Er springt een meisje....beginnen ze haar met 5 man met de hand op te takelen....nou als ik zo lang op mn kop had gehangen hadden mn ogen er allang al uitgeplopt en had ik geen bloed meer in mn tenen.Dus toen had ik het gehad! We kwamen ook niet meer aan de beurt en ik heb de bungeejump gelijk van mn activiteitelijstje gehaald! Loop je je daarvoor 1 1/2 dag druk te maken! De andere 2 zijn vanmorgen om 9 uur nog snel gegaan voordat we naar het vliegveld gebracht werden. We zitten nu na een binnenlandse vlucht op het vliegveld van Johannesburg en vliegen over 6 uur terug naar Amsterdam.Het was weer een geweldige reis waarvan de lange reisdagen en het wild wat tegenviel ivm 2 jaar terug, maar we kregen er weer andere prachtige dingen voor terug.Vooral Zanzibar en Malawi zullen we niet snel vergeten. Bijna elke dag om 4 uur op en koude douches en nachten gaat je niet in de koude kleren zitten. We verlangen naar een warm bad(onze voeten krijgen we tot nu toe niet meer schoon) en ons eigen bed! Chiel ruikt op dit moment kunstgras dus wil snel weer naar huis! Ik kan niet wachten tot ik mn eigen maasai hut voor in het plantsoen kan bouwen en als het goed is liggen er al heel wat zakjes hondenpoep voor mn deur(toch Anja?)voor de isolatie. Ik schaf denk ook een ezel aan en ga daarop in mn roze burka naar mn werk! Weer bedankt voor de leuke reacties en de foto's plaatsen we als we thuis zijn! Veel liefs Mirjam en Chiel xx

• 02 Augustus 2010 - 17:27

Oude Buutjes Vermist:

Welkom thuis en bedankt voor de leuke en vermakelijke verhalen.
    Albert en Lia

• 02 Augustus 2010 - 17:59

De Trompies:

Welkom thuis.
    Het weer is lekker wisselvallig en Hollands.
    Wij gaan donderdagmorgen en de kadetten zijn besteld. (om je alvast weer n btje in de stemming te brengen)
    Weten nog niet waar we heen gaan.
    See you zoen!
    Nico en Margaret

• 02 Augustus 2010 - 19:16

John:

Nou Chiel en Mir, heb genoten van de verhalen en welkom thuis.
    Chiel je weet niet wat je ziet in Knollendam.
    Super complex, nu nog wat resultaten.
    Spreek jullie snel, misschien wel met de kermis in Knol. Gr John

• 02 Augustus 2010 - 19:42

Hanneke:

welkom in julie eigen hutje we hebben weer erg genoten van al je verhalen liefs hanneke en gerard

• 03 Augustus 2010 - 05:27

Marian En Ruud:

Het was weer genieten om te lezen ben benieuwd naar jullie volgende bestemming.....Himalaya of wordt het rustig aan doen op de TROS boot, haha
    Kom goed thuis dikke kus Marian

• 03 Augustus 2010 - 06:10

Margret:

Ik heb weer genoten van jullie verhalen. Mir, wat kan je toch leuk schrijven, ik zie ook alles heel goed voor me.
    We zien elkaar vast wel weer snel.
    goede reis terug en tot ziens in zaandijk

• 03 Augustus 2010 - 07:14

Sylvia:

Hey lieverds, wat een reis hebben jullie weer gemaakt, niks voor mij ik hou het dit jaar bij Bakkum.
    Jullie zullen nu ondertussen wel thuis zijn dus welkom thuis en geniet lekker van je eigen douche, bed en toilet haha
    dikke kus syl

• 04 Augustus 2010 - 08:36

Petra En Rene:

Zeg even wanneer je in je burka, op je ezel langs komt om naar je werk te gaan, gaan we even kijken.Het regent nu flink in Nederland dus die burka zal flink plakken. Goei vlucht terug en tot ziens in het Zaantje. Peet en Rene

• 04 Augustus 2010 - 22:58

Anja:

Wat een mooie foto's,genieten!!Sommige zijn echt ontroerend,die blij stoffige kinderkopjes enzo,en die dieren allemaal,gewedlig maar doe het je niet na,doodeng! tot snel,(1 waldkorn gesneden graag) :)

• 16 Augustus 2010 - 16:56

Alice:

jee mirjam en chiel, wat een mooie reis. heb net alles gelezen gaaf joh. haha dan zijn wij maar saai met ons reisje naar spanje.xxx ruud en alice

• 26 Augustus 2010 - 11:17

Isabelle:

toch een beetje zonneschijn gehad op deze regenachtige dag in nederland,... geweldige verhalen en foto's!! echt super leuk!