een sprookje uit 1001 nacht! - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu een sprookje uit 1001 nacht! - Reisverslag uit Zaandijk, Nederland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

een sprookje uit 1001 nacht!

Door: mirjam en chiel

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

20 Juli 2010 | Nederland, Zaandijk

Ja echt waar ...Zanzibar is een sprookje uit 1001 nacht. Een afrikaans land met een flink oosters tintje. Op de veerboot hier naar toe had ik al een nederlands vrouwtje gesproken die in Dar es salaam werkt en woont en die wist wel een leuke gids voor ons om de spice tour te gaan doen. Nou dachten we eerst'' dat zal wel een ouwe lullen tour zijn maar zij raadde het ons echt aan! Dus wij Mohammed gebeld , ff onderhandeld en met 6 personen op pad gegaan. Kwamen we aan bij een dorp en die hebben dan plantages...nou noem het maar kruidentuinen en fruitbomen ...want alles staat door elkaar! Het was echt heel leuk...nooit verwacht! Kregen we alle specerijen te zien die er maar bestaan en moesten we raden welke het waren en fruitsoorten gegeten waar we nog nooit van gehoord hadden. Klom er nog een jongen in een palmboom om een paar kokosnoten voor ons te plukken ....schreeuwde ondertussen het hakuna matata lied en liet ons ware acrobatiek zien daar boven in de boom!Voor de vrouwen was er nog een handtas van palmblad gemaakt en een ring,ketting en armband en de mannen een muts en een stropdas en zelfs een brilletje van palmblad haha! Stond Chiel dan met zn groene brilletje en muts en stropdas,want ja dat moest wel even op de foto vastgelegd worden. Daarna een lunch in het dorp gekregen met specerijen die we zojuist ontdekt hadden.Na deze tour gevraagd of we naar the Janzani Forest gebracht konden worden want daar leven de oranje franje apen en die zijn alleen op Zanzibar te zien. Kregen we eerst met een gids een rondleiding door het tropisch regenwoud waar op het moment dat we aankwamen ook echt een tropische regenbui naar beneden kwam en toen naar de apen.Zoooooo leuk! Ze hebben een oranje rug en zo'n blits punkkapsel en een hele lange staart. Ze kwamen op ooghoogte en we konden zo hun staarten aaien. Zulke lieve koppies!Daarna een rondleiding door de mangrove. Wat is dat toch een eng stukje natuur! Er liepen links en rechtshandige krabbetjes,ze hadden allemaal maar 1 schaartje en de vrouwtjes op links en de mannetjes op rechts..zo grappig!Daarna zouden we nog naar het strand mar we waren bekaf en lieten ons terug brengen naar Stonetown. Morgen tenslotte nog een dag!Nu moet ik ook nog even iets kwijt over iemand van onze groep..ze heet Ada en is 68. Ze is met haar 14 jaar jongere zus op vakantie en heeft de hele wereld ondertussen al gezien. Nou lijkt ze qua uiterlijk ook nog eens op wijlen mn schoonmoeder maar sprong 2 jaar geleden zo nog 110 meter naar beneden van de Zambezibrug af in vrije val. Erg lachen hoor...amsterdamse humor,lekker baldadig, en een lol dat we om haar en dr verhalen hebben. Dus alle ouwe rimpelratten van boven de 60 die dit verhaal lezen??!!! Doe ook eens gek! Vandaag zijn we naar het strand in Paje geweest. ff lekker met zn 2 met het openbaar vervoer.Lachen hoor! ..zit je in een van voor een bus en van achter een tuktuk met je hoofd zowat tegen het plafond met wel 24 mensen terwijl er maar 12 in kunnen 1 1/2 uur op een houten plankje. De man naast me viel in slaap en viel steeds tegen me aan dus had steeds zn moslimhoedje onder mn neus! Ik kon ook geen kant op want we zaten shocking klem! Ik verwonderde me weer over de zo vrolijke burka's hier! We hadden een blauwe en bruine, een lichtblauwe en een gele in de bus en allemaal met lovertjes en glittertjes!Een prachtig strand met turqoise zee en wit zand en allemaal kite surfers en houten bootjes in de zee. Daar nog wat gegeten en toen weer terug.We mochten voorin bij de chauffeur dus dat zat een stuk lekkerder.Leek zelf wel een buschauffeur van de connexxion met mn arm buiten boord en maar naar iedereen ''Jambo'' terug roepen haha! Halverwege moesten we eruit van m en werden we weer in een overvolle tuktuk gepropt! Teruggekomen lekker gedouched in mn Joran van der sloot cel.Ja, de hotelkamer is echt vreselijk...geen ramen en alleen een bed en een bureautje en een koude douche! Morgen verlaten we Zanzibar en vervolgen we onze reis richting Malawi. Bye bye, mooi eiland, en waan me op dit moment even als Jasmin op een vliegend tapijtje al wordt die droom snel verstoord als ik in kleermakerzit op mn persisch tapijtje naar beneden kijk ! Ik pas dan toch beter in het land van de boedha...Thailand!Tot in Malawi! xx mirjam en chiel

• 19 Juli 2010 - 17:13

Nico En Rimke:

Geweldig, we kijken echt uit naar die fantastische reisverslagen!Volgens mij hebben jullie zeker een week nodig om weer helenaal bij te komen na deze spannende vakantie.

• 19 Juli 2010 - 18:00

Rene En Petra:

Hoi Chiel en Mirjam,

Het is echt een feest om jullie verhalen te lezen.
    We hebben net even overlegd met je baas Bakker Jan en hij gaat ervanuit dat je de eerste zaterdag in een roze burka in de winkel verschijnt. Het schijnt ook goed te gaan verkopen.
    Hij is nu al reclame voor je aan het maken.
    Wil je als je tijd hebt een foto sturen, zodat de Jan het op een taart kan maken.

Heeeel veel plezier in Malawi.
    Mooie tijd en geniet. Let goed op dat er geen kleine beestjes naar binnen zwemmen :)

Gr

• 19 Juli 2010 - 18:06

Kiek:

Turqoise zee en wit strand, hmmm dat lijkt me wel wat. Maar de rest...je moet geen smetvrees hebben. Al die mensen die tegen je aanplakken, whahaha. Kan niet wachten op de foto's, maar ja dat wordt pas 15 augustus of zoiets, want als jullie terugkomen zijn wij net weg. Veel plezier nog! X Kiek

• 19 Juli 2010 - 18:09

Rogier,Bianca & Kids:

Super leuk om jullie belevenissen te lezen! En , ik zie het al helemaal voor me Mir, in je glitter burka op de tennisbaan haha..
    Heel veel plezier in Malawi..

XXX

• 19 Juli 2010 - 21:00

Hanneke:

heerlijk wat genieten we toch van je verhalen we zitten met ons tween er heerlijk om te lachen en wachten weer vol verlangen naar de rest dikken knuffel van ons

• 19 Juli 2010 - 21:32

Ruud En Marian:

Chiel staat ook echt alles zo te horen van baard tot palmblad-accesoires. Willen we allemaal zien!
    Weer een hele story uit duizend en een nacht!

XXX Marian

• 20 Juli 2010 - 10:24

Yvonne:

Hey stel,zo te horen hebben jullie het erg druk,een stranddag zit er dus niet in, jullie verhalen zijn weer om te smullen, goede reis naar Malawi, veel plezier, dikke kus, Ron& Von

• 20 Juli 2010 - 11:28

Linda:

Wouw wat een verhalen weer!!! Klinkt erg gaaf!!!!! Geniet met volle teugen van jullie vakantie en ik ga jullie zeker eel liefs, Linda

• 20 Juli 2010 - 21:58

Anja:

Wat zal dat een mooi strand zijn,gaan jullie nog wel een keer mee naar Wijk aan Zee?Al is het daar niet turquoise ?Kunnen we jullie verhalen even irl horen!
    En foto's zien want die zullen wel spectaculair zijn!have fun !!:-)

• 21 Juli 2010 - 11:37

Olga En Joop:

dag schatten , wat een vakantie weer met die schitterende verhalen van onze dochter, jullie zullen wel flink afgevallen zijn van al die tochten en [dat lekkere eten?]veel plezier xxxxxxxx.

• 26 Augustus 2010 - 11:02

Isabelle:

oohww die oranje franje apen, zijn echt TE leuk...en zo mooi...echt byzonder dat je die in het wild hebt gezien!!