CIRCUS RENZ! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu CIRCUS RENZ! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

CIRCUS RENZ!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Juni 2013 | Australië, Perth

Daar zijn we weer! Vanuit het mooie Albany vertrokken we richting Esperance. Toen we de stad uitreden maakte een wegwerker een prachtig ‘’hoge hoed ‘’gebaar naar ons. Yes, yes….King Walley’s leaving town…Thank you! Bleek dat we het dak niet ingeklapt hadden whoehaha! King Walley had zijn kroon nog op! Nou, daar reden we dan door de straten van Albany…circus renz was er niets bij! Gat in de markt…kunnen we toch nog aan het werk…Chiel als vuurspuwer en ik als acrobaat. Wel grondacrobatiek natuurlijk hè, want deze acrobaat heeft hoogtevrees .Een koprol en een radslag in de piste en een kniezweefstand op een galopperend paard dat durf ik nog wel aan! Een lange rijdag want we hebben 8 uur gereden waarvan de laatste 2 op gravelwegen…alles onder de rode stof natuurlijk. Maar dan heb je ook wel wat hoor! Een prachtige kust..wit zand en een azuurblauwe zee. We stonden in een national park op een plateau met uitzicht op de baai. Normaal kom je hier ook kangoeroes tegen op het strand, maar die lieten zich niet zien in de kou…ze hebben gelijk! Heerlijk geslapen en toen weer vertrokken naar Kalgoorlie- Boulder. Weer een lange reisdag maar weer heerlijk genoten van deze stad met zijn schattige winkelstraatjes en de markt. Daarna naar de goudmijnen. Op een uitkijkpunt kon je zo de groeve inkijken en ze waren hard aan het werk en uit elke vrachtwagen vol met puin wordt toch nog goud gevonden ter grote van een golfbal. Indrukwekkend om te zien! Daarna richting Hyden voor de waverock, maar halverwege gestopt op een plek aan de weg in het bos. We kwamen om 3 uur aan en open vuur was toegestaan,dus Chiel helemaal in zijn nopjes. Nou was er bijna geen tak meer te vinden omdat heel veel mensen dat deden, dus Chiel ging aan de overkant van de weg zoeken. Ik mezelf alvast gesetteld op een stoeltje met een chippie en een wijntje en na een half uur hoor ik ineens..KKGGGGRRR! KKGGGGRRR! achter me. Nou daar kwam hij aan hoor..hele bomen onder zijn armen over de weg meeslepend. Hij brak de wat dunnere takken doormidden door ze tegen een boom aan te zetten en er dan op te springen totdat er een tak keihard in zijn gezicht kwam.’’’ HEB IK BLOED?’’ vroeg hij meteen. Nee, hij had geen bloed ,maar zijn brilletje was wel gelanceerd en die lag nu in het bos, dus ZOEK DE BRIL ZONDER HET TE VERBRIJZELEN was nu de grote uitdaging! Maar we hadden hem gelukkig snel gevonden . We hebben van 3 tot 10 uur ’s avonds vuur gehad..KEEP THE FIRE BURNING! was zijn motto, en de opmerking ‘’wat had ik nu graag een hakbijl of een kettingzaag gehad’’ was natuurlijk wel te verwachten. Toen het luilakvuur gereduceert was tot ‘’brand meester’’ zijn we maar naar bed gegaan en zelfs toen keek ik nog af en toe door de gordijntjes heen of het bos niet per ongeluk in de fik stond. ’s Ochtends gooiden we er een takje op en toen laaide het weer op haha! Op naar Waverock…een uitgeslepen rots die op een hele hoge golf lijkt…super leuk! Nu maar eens een keer een luxe camping ernaast genomen. We hadden mazzel want ze had zich verrekend dus stonden we maar voor 23 dollar. In ieder geval de eerste warme douche, alhoewel je wel lekker wakker bent na een koude. Het is een duur land..dat wisten we maar je geld vliegt hier echt…een zak van 3 paprika’s is 10 dollar, een pot oploskoffie 8 dollar,een salamiworstje 10 dollar en ga zo maar door, dus circus Renz moet maar snel kaartjes gaan verkopen haha! Inmiddels weten we met boodschappen doen wat lekker en voor Australische begrippen goedkoop is, en flansen we ’s avonds weer de lekkerste maaltijden in elkaar op mijn kookeiland in de kokpit. We zitten nu weer bij Karin en Gerard in Perth om de bankpassen op te halen want we hebben nu een Australische bank, en de overschrijving van de bus te regelen. Morgen vertrekken we naar het noorden. Het wordt al wat warmer. We zijn blij dat we het zuid-westen meegepakt hebben want we zouden het overslaan. We hadden het niet willen missen! Tot de volgende keer! Morgen plaatsen we even wat foto's bij de reisverslagen. xx

  • 19 Juni 2013 - 16:37

    Isabelle:

    Aah wat jammer dat jullie geen kangoeroes hebben gezien bij esperance zeg, maar dan alsnog is het adembenemend he! Klinkt allemaal erg leuk en gezellig!
    Een budgetrecept en altijd handig omdat alles uit blik komt is curry! Blikje curry, blikje kokosmelk en bamboescheuten of andere groente uit blik! Veel plezier!

  • 19 Juni 2013 - 16:46

    Céline Bruijn :

    Super leuk Mirjam!
    Geniet ervan xxx

  • 19 Juni 2013 - 17:07

    Patty:

    Wow, wit strand en azuurblauwe zee... en wat een verhalen weer, ik lees ze met veel plezier en kijk uit naar jullie volgende belevenissen!

  • 19 Juni 2013 - 17:22

    Irma, Guus En Kids:

    Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben! Dikke zoen!

  • 19 Juni 2013 - 18:56

    Joyce Mortèl:

    Wat een mooi verhaal weer! Ik kan me zo voorstellen dat je bang bent dat het hele bos 's nachts in lichterlaaie staat haha.. En idd als het zo duur blijft en je hebt geld nodig.. vanaf nu zijn jullie Bassie en Adriaan!( en Walley niet te vergeten). Veel succes, geniet ervan en ik kijkkuijt naar het volgende verhaal! xxx

  • 19 Juni 2013 - 19:07

    Nico En Margaret:

    Genieten!!!

  • 19 Juni 2013 - 19:08

    Saskia:

    Wordt dus weer oefenen Mir, voor de spagaat ed. wat een uitdaging haha , succes! Mooi verhaal, heeeerlijk , leef helemaal mee. Xx

  • 19 Juni 2013 - 20:21

    Kris:

    Lieverd wat een feest om weer eens wat van je te lezen!!! Helemaal leuk en Typisch Mir heerlijk daar houden we van... Geniet nog even verder... Ennuh een ding moet je me beloven volgend jaar mn verjaardag ben je er een keer wel.... Dikke Kus vanuit een BLOEDHEET nederland Krissie xx

  • 19 Juni 2013 - 21:11

    Olga En Joop:

    Hallo stel ,wat een verhaal weer Mirjam prachtig , laat ik nou in de veronderstelling geweest zijn dat jullie al richting het noorden op weg waren met wally maar jullie zijn nog in het koude zuidwesten.
    doe de groeten aan karin en gerard als het nog kan en een goeie reis en KIJK UIT.xxxxx

  • 19 Juni 2013 - 21:34

    Johanna En Tim:

    Hallo luitjes, het begin is goed gegaan en nu de rest nog. Hopen dat jullie nog leuke en spannende avonturen mee mogen maken.gr.aan Karin en Gerard als jullie al niet op weg zijn. En hou wallie in conditie, we horen van jullie, groet Johanna en tim

  • 19 Juni 2013 - 22:26

    Britt:

    Keihard gelachen in de tuin; HEB IK BLOED??? Whoehahahhaahaha...

  • 20 Juni 2013 - 09:46

    Sylvia:

    wahahaha heerlijk weer tranen over mijn wangen Mir, ennneee Chiel en vuur dat moet goed gaan toch wahaha goede reis en doe voorzichtig xxx Eric, syl en lynn

  • 20 Juni 2013 - 10:25

    Marlies:

    Ik verheug me nu al op de voorstelling straks ...

  • 20 Juni 2013 - 15:32

    Hanneke En Gerard:

    heerlijk weer om je verhaal te lezen wat een marcel dat giel zijn bril niet stuk is hij heeft toch wel een recerve mee he . en mir doe verstandig en blijf maar met je voetjes op de groen gr van ons hier . en tot het volgende verhaal

  • 20 Juni 2013 - 16:01

    Yvonne:

    Hey stel, heerlijk om zo rond te tuffen, jullie maken weer van alles mee e wat een mooie foto`s, wat een mooi land, veel plezier, dikke kus

  • 21 Juni 2013 - 10:24

    Petra En Rene:

    Mir..ik lig weer scheel van het lachen om je verslagen....
    Ik stuur ze door naar de Libelle... die gaan het vast plaatsen.
    Groetjes van ons.
    l

  • 21 Juni 2013 - 23:36

    Anja&Rob:

    Heerlijke verhalen weer van jullie,hoop dat de Wally zich blijft gedragen dat is het meest belangrijke,blijf genieten! XXX

  • 22 Juni 2013 - 12:51

    Ingrid:

    Leuk hoor al die verhalen genieten doen jullie heerlijk Xxx

  • 26 Juni 2013 - 22:10

    Marjolein:

    Met mijn circusverleden als achtergrond weet ik zeker dat ik jullie had aangenomen als acrobaat en vuurspuwer!! haha. Enjoy!

  • 30 Juni 2013 - 12:22

    Nell@Rozemeijer.info :

    Hoi Luitjes
    Net terug uit het warme Italia 38 gr. Vandaar de late reactie. Wij leven mee jullie schrijven heel leuk.

    Wat denk je Mirjam ik op schiphol een knaap met draedlocks wild U op mijn tas passen? Nee natuurlijk!
    Ik dacht aan jou ha ha gr van ons Je honden juf Nell en Hans. Koog aan de Zaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 96600

Voorgaande reizen:

26 September 2017 - 16 Oktober 2017

Bali 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Sri lanka

08 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Peru

01 Juni 2013 - 01 Juni 2014

The oldies in Aussie!

03 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Marokko

10 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Kenia ,Tanzania, Zanzibar, Malawi, Zambia

20 Juni 2009 - 13 Juli 2009

rondreis thailand

10 Mei 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: