On the road!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu On the road!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

On the road!!!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 Juni 2013 | Australië, Perth

Nou, nou ,wat een bezorgdheid over die Gucci-tas zeg haha! Die jongeman was allang al door de douane hoor en ze zijn hier heel streng! Ik werd zelfs gecontroleerd op minuscule explosieve deeltjes op mijn lichaam (polsen,heupen en schoenen) en hoppa! EXPLOSIVES DETECTED! Met grote rode letters op het scherm! Kijk ..als ze Chiel er nu uitpakken...die heeft altijd wel vuurwerk op zak..dus de test moest opnieuw en bij 3 keer positief had ik een probleem maar gelukkig was de tweede negatief. Dus die jongeman zal vooral omdat hij die Gucci-tas bij zich had wel helemaal uitgekleed zijn.Afijn..een ontzettende leuke tijd bij Gerard en Karin gehad en toen we Walley na 2 dagen naar de garage hadden gebracht zijn wij op de trein gestapt en hebben er een dagje Perth van gemaakt. Een prachtige stad met veel enorm grote parken en zelfs in Kings Park botanische tuinen. Prachtige planten,bloemen en vooral vogels waar we geen weet van hadden. Een soort vogel maakt zelfs het geluid van een geit! Daarna naar het mint museum waar munten geslagen worden en voor we het wisten moesten we alweer op de trein naar ons shelterhome in Lower Chittering. Daar bleek dat we langer op Walley moesten wachten dan we gedacht hadden...het is ook wel een heel oud karretje dus er mankeerde nog wel het een en ander aan. Zelfs de radiator moest er helemaal uit om schoon gemaakt te worden want de temperatuur liep te hoog op. Na 3 dagen was hij klaar en waren we 1000 dollar lichter. (was eigenlijk 1300 maar we zijn gematst). Toen we wegreden zag ik na een paar minuten het acculampje branden ...de accu laadde niet op en dat hebben we door de buurman Corey laten repareren...een heuse vakman...lachen want als je dat zegt verstaan zij fuckman. Ben en Eric weten wat we nu bedoelen haha! Dus nog een dag later eindelijk on the road....en Walley rijdt nu als een zonnetje! De eerste keer als medepassagier op links en de auto ook...nou dat is echt wel even wennen hoor! Was als de dood...dacht steeds dat Chiel tegen de stoep op knalde.....het zweet stond in mijn knieholtes! Kwam ook tot 3 keer aan toe op de verkeerde weghelft. De naam achterop KIJKKUIJT!was de eerste dag terecht...ik bleef het roepen ! Dacht nog de kussensloop over mijn hoofd te trekken maar die is blauw, en dan is ons stoerheidsgehalte wel heel snel gedaald als ik 25000 km met dat ding over mijn hoofd getrokken zit en alle medeweggebruikers roepen: OH,LOOK.......THERE GOES FATHER ABRAHAM AND HIS BIG SMURF!!!!! Misschien moet ik dan toch maar een stuur bij de sloop kopen en gewoon meerijden....vast minder eng! Maar het went snel en we kijken ook echt wel uit.De eerste dag naar Pinjarra gereden en een parkeerplek bij het treinstation gevonden incl toilet dus dat was prettig. Nou dachten we dat het station niet meer in gebruik was omdat er alleen maar locomotiefjes stonden maar Guus Meeuwis is vannacht wel 8 keer langsgekomen...KEDENG KEDENG! En ook die OEHOEEE! laten ze al horen voordat ze de overgang naderen. 6 goederentreinen en 2 passagierstreinen.....we hebben ze stuk voor stuk gehoord! Maar wel gezellig zo hoor in de Walley, maar 's nachts behoorlijk koud...gelukkig hebben we een fleecedeken van Karin meegekregen. De volgende ochtend de eerste backpackers ontmoet...zelf een beetje van onze leeftijd......2 muzikanten die weer genoeg verdiend hadden in 2 dagen om een week niet te hoeven werken. Daarna op weg naar Bunbury. Even het een en ander gehaald in het centrum en toen een prachtige plek gevonden aan het strand...Koombana Bay. We zouden doortrekken maar het is te mooi dus zijn we hier gebleven. Hier vlakbij is het dolphin discovery centre dus daar zijn we heen gegaan. Normaal kun je hier zwemmen met dolfijnen in de baai of ze spotten maar ze zijn al 2 weken niet meer gesignaleerd omdat het nu te koud is. . Chiel heeft nog even heerlijk gezwommen. Daarna vertrokken we naar Busselton, Yallingup, Margaret River en Augusta. We trekken m even door want Walley gaat maar 90...en bergafwaarts met wind mee 100 . WALLEY THE FLYING KOKPIT! !! HAHA! Er ontstaat steeds een file achter ons ! Grappig dat we ook tegen hem praten....’’come on Walley, you can do it” als we een heuvel op moeten, en dan bovenop...’’yeeehaaaa! You didi it! En dan nog een schouderklopje op het dashboard geven....niet te hard natuurlijk anders stort deze naar beneden whoehaha! In Busselton de 2 km lange pier afgelopen...veel gedenkplaatjes van overleden mensen die daar altijs visten en daar uitgestrooid zijn. In Margaret River langs heel veel wineries gereden en een boswandeling gemaakt maar toen waren we verdwaald dus zijn we maar teruggegaan. Uiteindelijk tegen de avond beland in Augusta. Heel veel walvissen langs de kust maar we hebben ze niet gespot. We konden met een tour mee ...gegarandeerd dat je dan walvissen zou zien maar dat doen we ergens anders al in Australie. Een super mooi plekje gevonden met privestrandje en rotsen waar we geluncht hebben en daarna weer illegaal overnacht op een parkeerplaats aan de kust. Sorry Paps...Chiel weet het...hij is bij deze onterft! We liggen 's avonds al heel vroeg te bed.....De fabeltjeskrant moet nog beginnen. Het is hier om 6 uur al behoorlijk donker en en om 7 uur lopen we al te gapen, maar des te langer duurt de dag want we zijn ook weer om 7 uur op. Daarna richting Denmark. In Pemberton gestopt in het nationaal park en Chiel heeft de Gloucaster Tree van 61 meter beklommen. Alleen ijzeren pinnen cirkelend om de boom erin geslagen en klimmen maar zonder beveiliging. Levensgevaarlijk!, maar hij heeft het gedaan. Ze hadden wel een takel bovenin want 4 personen hebben er al een hartaanval gehad...2 bovenin de boom en 2 beneden. Op de parkeerplaats waren allemaal verschillende soorten papegaaitjes en toen ik een stuk donut pakte zei ik’’ misschien komen ze dan wel bij je”...ik had het nog niet gezegd of er zaten er 3 op mijn armen en een grote groene op mijn hoofd haha! Zo leuk! Toen naar Walpole. We moesten op een eindeloze lange weg waar je bijna geen andere auto tegenkwam door het bos overschakelen op benzine en toen stopte Walley ermee...shit! Spaans benauwd had ik het, maar gelukkig na enkele keren proberen bleek dat Walley gelukkig ook benzine lust! Aangekomen in Walpole de Tree top Walk gedaan . Een 40 meter hoge ijzeren brug van 600 meter waardoor je in de toppen van de bomen loopt. In de brug zat wel beweging dus Chiel bracht er nog eens extra beweging in door te springen...GRRRR! Big smile on his face ofcourse! Daarna door naar Denmark waar we weer aan de kust stonden aan een surfstrand...weer een prachtige kust. Maar ook erg koud hier in het Zuid-Westen. Lange broek aan vest en jas aan...vooral de nachten... de kokpit is s’ochtends helemaal beslagen..en nee....niet daarvan...daarvoor is het TE koud haha! Maar overdag schijnt gelukkig de zon en straks richting het noorden wordt het weer warmer en warmer.Vandaag naar Albany gereden en een oude gevangenis bezocht uit 1800. Indrukwekkend ! Morgen vertrekken we naar Esperance ,waar als het goed is de kangoeroes op het strand te vinden zijn. We hebben er nog maar 1 in levende lijve gezien bij Gerard en Karin voor de deur en onderweg heel veel dode kangoeroes en buideldieren. Met schemer nooit gaan rijden want dan komen ze de weg op en gebeuren de grootste ongelukken. Tot de volgende keer! Xx

• 13 Juni 2013 - 09:55

Marlies:

Leuk je eerste verhalen, er gaan er nog veel volgen. Veel plezier!

• 13 Juni 2013 - 10:10

Margaret En Nico:

Nou, wat leuk dat er een rivier naar me genoemd is! Hihi, zal wel andersom zijn. Wat een avontuur buurtjes! Genieten! Dikke knuffel ons!

• 13 Juni 2013 - 10:20

Paulien:

Wat kan je toch gezellig schrijven ik zie het voor me en hoor het je zeggen .Kijk alweer uit naar de volgende hahaha veel plezier xx

• 13 Juni 2013 - 11:24

Paula:

Mir mocht om een of andere reden in de buurt van mijn erfenis komen, is hij bij deze bij mij ook onterft. Zielig voor jou, maar die gozer heeft voor geen meter, naar me geluisterd.
    Het was weer heerlijk om te lezen. Veel plezier en liefs, Paula.

• 13 Juni 2013 - 11:24

Olga En Joop:

prachtig verhaal weer Mir, maar er valt niet erg veel te erven denk ik dus dat is geen goeie maatregel voor chiel. gaat dat wel goed met Wally? hij heeft toch" oude van dagen kuurtjes".nou lieve luitjes een goeie reis verder en we wachten weer op het volgende spannende reisverslag.xxxxx

• 13 Juni 2013 - 12:36

Arie En Sharon :

Hoi luitjes wat een leuk verhaal en wat maken jullie in een korte tijd al veel leuke dingen mee.
    Heel veel plezier samen.

• 13 Juni 2013 - 12:55

Yvonne:

Hey oldies,blij te horen dat het goed gaat met jullie, veel plezier in Esperance, kijk uit voor overstekend wild he, dikke kus

• 13 Juni 2013 - 13:12

Mieke Spillekom -Kuijt:

Nou wat een toestand met Wally Taks,blij dat jullie nou onderweg zijn ,aardige mensen he die Spillekommen ik heb er ook zo een. je hoeft niet meer bij de thuiszorg,je gaat gewoon boeken schrijven dat worden allemaal bestsellers.nou lieve schatten tot schrijfs en voorzichtig.xxx van Ben en Mieke

• 13 Juni 2013 - 13:14

Petra En Rene:

Ik er er beelden bij hoor, als ik al die avonturen lees.
    Hoop dat Walley het voor jullie blijft doen de gehele trip.
    Als jullie het ´s nachts kuod hebben dan krijg je het DAARVAN juist warm.
    Dikke knuffel....Petra en Rene

• 13 Juni 2013 - 13:35

Saskia:

Errug leuk allemaal. Gelukkig had je ook geen witte kussensloop op gedaan, dachten ze nog dat je van de Cucux clan was! Xx

• 13 Juni 2013 - 14:32

Gerard En Karin:

Mensen wat een avonturen, zulke dingen maak je niet mee als je elke dag werkt.
    Maar een avontuurtje hebben we wel meegemaakt op het werk, Karin heeft de functie waar ze op heeft gesolliciteerd en Gerard gaat waarschijnlijk 4 dagen werken/4 dagen vrij rooster beginnen in Augustus. Geniet van Esperance, het is een mooi stukje natuur en een gezellig dorpje. xxx enjoy!

• 13 Juni 2013 - 15:20

Hanneke En Gerard:

heerlijk om je ver haal weer te lezen dat is echt genieten wij zijn net thuis van vakantie dus lees het nu pas doe voor zichtig a u b niet zo van die gevaarlijke dingen ik zit weer te wachten op je volgende verslag heel veel gr van ons hier

• 14 Juni 2013 - 09:48

Helma En Erlo:

Wat is het weer heerlijk om jullie reisverhalen te lezen! Wachten alweer met smart op de volgende. Goede reis xx

• 15 Juni 2013 - 22:09

Ingrid:

Mooi verhaal weer X

• 16 Juni 2013 - 10:39

Marian En Ruud:

Hello C&M,

Ik zag Mirjam al voor me met die blauwe kussensloop en de vergelijking van die smuf! Dat mijn zus en zwager vorig jaar tijdens de vakantie in de bush waren kwam er namelijk een club voorbij rijden met old timers en die doen dat elke keer voor een goed doel en eentje was ook verkleed en ja hoor als een blauwe smurf. Ik zal de foto wel op facebook voor je plakken, misschien komen jullie ze dit jaar ook tegen, lache joh.
    Mir je moet zo'n didgeridoo meenemen voor als jullie stranden ( wat niet te hopen is) dan kun je nog altijd de hulp in roepen van de Aboriginals.
    Wales spotten is echt een aanrader, mijn zus kletst veel maar toen ze die zag was ze muis stil, so hughe!

Succes verder xx
    Groet Marian