The plane, the plane and the plane again! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu The plane, the plane and the plane again! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

The plane, the plane and the plane again!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Juni 2013 | Australië, Perth

Het afscheid was loodzwaar! Daar stonden we dan allemaal te janken! Snel door de douane om de tranen te drogen en meteen maar om half 12 een biertje genomen om te bedaren. De vlucht naar Bangkok van 11 uur liep voorspoedig, China airlines is overigens een topmaatschappij...knappe, leuke stewardessen, super vriendelijk en de service uitmuntend. Wel moet je goed luisteren naar wat ze zeggen want als ze voor de maaltijd vragen wat je zou willen eten dan is het:'' do you want pish wis sosh ( wilt u vis met saus) or Pok wis noedels (of pork met noedels). Daarvandaan gelijk op het vliegtuig naar Taiwan voor 4 uur. Met 4 europeanen tussen allemaal taiwanesen, en ja dan weet je het wel tijdens de maaltijd, want volgens Conimex slurpen ze maar het is ook heel gewoon om te boeren tijdens en na het eten. Na de eerste boer dacht ik nog ''PARDON?", maar daarna krijg je gewoon behoefte om mee te doen. De ene boer na de ander galmde door de boeing en zelfs de buurman naast me liet een grote. En deze boer zocht geen vrouw, want die had hij al en die boerde vrolijk mee! Vanuit de business class klonk wel een hele grote boer vanachter het gordijn vandaan, want je hebt natuurlijk altijd baas boven baas! Ik zei nog tegen Chiel:''houdt jij je mond maar anders denken ze dat de hulk is ingestapt"! Om 1 uur gearriveerd in Taipei en onze handbagage opgeslagen in de storage. De bus gepakt naar Taipei en de stad bezichtigd. Best wel modern met prachtige shoppingmalls en best wel welvarend maar bijna alles is made in Taiwan natuurlijk! s'Avonds op tijd weer terug naar het vliegveld en toen werden wij dus bij een andere terminal afgezet door de bus wat we niet door hadden. Na een uur zoeken naar de storage en alleen een bonnetje met chinese letters daarvan in ons handen zei iemand ons dat we in de verkeerde terminal waren en dat we de skytrain naar de ander moesten nemen om ons bagage op te halen en dan weer snel terugkomen want dit was de vertrekterminal....Paniek dus want zouden we dat wel halen..Met het zweet op onze rug( nadat we ook nog een jas waren verloren in alle paniek) zaten we gelukkig op tijd in het vliegtuig naar Sydney! Weer 10 uur vliegen, maar we hadden samen 6 stoelen dus hebben gelukkig wel een paar uur geslapen. Aangekomen in Sydney zijn we meegereden naar het hotel met een backpackersorganisatie die de jongere backpackers begeleiden, maar deze oudjes kregen wel een gratis lift! Hotel opgezocht en de stad verkend. We komen aan het eind hier weer een paar weken terug dus wisten we een beetje hoe of wat.Veel aziaten wonen in Sydney dus 's avonds maar weer thais gegeten. De volgende ochtend weer om 4 uur op op weg naar het vliegveld van Perth. Komen we aan zien we een australische jongeman van 39 jaar voor ons lopen met een wit- gouden gucci- dameshandtas onder zijn arm. Chiel ging even wat fruit halen dus ik had een heel gesprek met hem en ik zag al dat hij teveel had gedronken of een pilletje ofzo had geslikt. Vertelde hij dat hij ruzie met zijn vriendin had gekregen omdat ze na 18 jaar vreemd was gegaan en dat ze kwaad uit de auto was gestapt zonder handtas, en hij op het vliegtuig naar Perth moest om nog diezelfde dag naar een booreiland te vliegen om weer een maand te werken en daarna ging hij weer een maand feestvieren en surfen. Maar hij moest nog even wat regelen en geeft mij die leren guccitas en of ik er even op wilde passen...nou daar zat ik dan met mijn bergschoenen en backpackersoutfit en een just out of bed- face met een wit leren met goud bedekte gucci-tas. Nog nooit zo'n mooie tas gehad! Chiel komt terug en die telefoon (een galaxi s4) in die tas bleef maar afgaan, maar ja ik ga niet opnemen natuurlijk want waarschijnlijk was zij dat en dan had je helemaal de poppen aan het dansen. Die jongeman kwam ook niet terug en toen we uiteindelijk aan boord moesten hebben we de tas maar afgegeven aan het personeel .Uiteindelijk zitten we klaar voor vertrek en daar kwam hij aanlopen hoor...nog steeds bezopen en MET de gucci-tas onder zijn arm. Wij uitbundig zwaaien naar hem en duizend maal dank ontvangen natuurlijk. Ik wou nog bijna zeggen'' nou ...was bijna je gucci foetsie!'' maar dat klinkt in het engels lang niet zo grappig! Aangekomen na 5 1/2 uur in Perth!!!! Eindelijk naar Walley! Jongeman dook bij aankomst weer de kroeg in en wij werden opgewacht door Gerard en Karin. De spullen in hun auto geladen en toen moesten we nog even 4 uur lang op het vliegveld wachten tot zij klaar waren met werken. Lekker op het terras buiten gezeten en toen kwamen er allemaal mensen in paarse t shirts bij ons zitten. Een staking van de beveiliging van het vliegveld. PAID LESS IN THE WEST!PAID LESS IN THE WEST! Wij mochten daar met zn 2 blijven zitten van ze en we zouden een button krijgen en er ging snoep rond. Vertelden ons waarover het ging en hup ...met grote stakingsborden de weg op! Je zou er bijna zelf fanatiek van worden. Aangekomen bij Karin en Gerard en dochter Caithlin in een ontzettend mooie woning en 2 1/2 hectare grond...ja dat is gewoon in Australie...alle ruimte! Zeer gastvrije mensen waar we 3 tot 4 dagen in huis wonen. Walley vandaag gesopt en ingericht. Morgen de servicebeurt en dan worden wij bij het treinstation afgezet om ondertussen Perth te bekijken. Vrijdag gaan we ON THE ROAD! We hebben er zin in want het is een onzettende gave maar wel hele oude bak! Ik vond zelfs nog flippo's ! Tot de volgende keer! xx the oldies in Aussie

• 05 Juni 2013 - 17:08

Irma, Guus En Kids:

Hoi lieverds!

Blij dat tot nu toe alles goed verlopen is. Om half 12 aan het bier!? Wij gingen aan de thee, taart en leonidas-bonbons (tja, multivlaai op schiphol, daar loop je niet zomaar langs). Mis jullie nu al!
    Weet niet wanneer het bij jullie vrijdag is maar doe voorzichtig en pas goed op elkaar! Dikke zoen!

• 05 Juni 2013 - 17:16

Agnes Mooi:

Jeetje wat een verhaal je heb je roeping gemist je moet gaan schrijven,ontzettend leuk verhaal hoop nog veel meer te lezen van jullie geniet,geniet,genietxxxxxAgnes

• 05 Juni 2013 - 17:16

Irma, Guus En Kids:

Oh ja, en geen tassen meer van vreemden aanpakken,.....muts.... X

• 05 Juni 2013 - 17:24

Patty:

Net op weg en dan al zoveel beleefd! Al een nieuwe jas gekocht? Had wel een foto willen zien van Mir en een gouden Gucci :D Rijd voorzichtig!

• 05 Juni 2013 - 18:24

Jacko En Cindy:

Hey ouwe globetrotters,
    Blij dat de reizen goed zijn verlopen. En al heel wat beleefd in z'n korte tijd,
    ben zeer benieuwd wat jullie allemaal nog meer mee maken, maar dat komt wel goed.
    Heel veel plezier van wally en pas goed op elkaar.

Groetjes Jack en Cin

• 05 Juni 2013 - 18:42

Kiek:

Hallo,

goed om van jullie te horen en ik ben blij dat jullie aangekomen zijn. Was wel een raar weekend, was helemaal van slag. Wat een verhaal weer, een reis gaat bij jullie ook niet zonder gekke dingen te beleven, haha. Pas je wel op met vreemde snuiters die hun tassen aan je geven (al is het nog zo'n mooie ^_^). Misschien had hij er iets illegaals in gestopt?
    Lekker genieten bij Gerard en Karin en ik hoop dat jullie een goede start met Wally hebben. Wel uitkijken, maar vooral heeeeel veeeeel plezier.

Kusje van je zusje

• 05 Juni 2013 - 18:49

Nico En Margaret:

Wahahahaha............... Geniet nu al weer van je verhalen! Have fun!

• 05 Juni 2013 - 19:55

Isabelle:

Yeeaah het avontuur is begonnen! Jullie hebben nu al meer meegemaakt dan in een rustige week in Zaandijk! Veel plezier!

• 05 Juni 2013 - 20:13

Sylvia:

Wahaha weer tranen met tuiten van jullie verhaal, nu ff lekker bijkomen bij Karin en Gerard en dan op weg met Wally doe voorzichtig en geniet xxx

• 05 Juni 2013 - 21:28

Saskia:

Tja en daar zijn jullie dan aan de andere kant van de aardbol!!! En het avontuur gaat verder ......Xx

• 05 Juni 2013 - 21:33

Saskia:

En luister naar je grote zus!!!!!! Ik deel haar advies......

• 05 Juni 2013 - 22:56

Arie:

Hoi luitjes wat leuk om jullie te volgen via deze site.
    Het is hier eindelijk mooi weer, dus ook lekker buiten zitten.
    Jullie hebben er al heel wat vlieguren opzitten ,nog een fijne lange vakantie en tot horens.

Gr arie en sharon

• 05 Juni 2013 - 23:01

Olga En Joop:

dag schatten , wat een verhaal weer , wat kunnen we nog meer verwachten, MAAR MIR PAK IN GEEN GEVAL OOK MAAR IETS AAN VAN VREEMDEN want ook daar zullen rare figuren rondwaren.
    Chiiel blijf je wel links van de weg rijden beste kerel.groeten van ons en kijk uit.xxxxx

• 06 Juni 2013 - 08:31

Paula En Norbert:

Hoi chiel en Mirjam. Gelukkig heelhuids, en zeker vermoeid aangekomen. Het avontuur kan beginnen. Zijn ze net een paar dagen weg, heb ik jullie goede raad mee gegeven. En wat doen ze, gaan op een tas passen van een vreemde. Zoals je hierboven leest, ben ik niet de enige die zo denkt. Heel veel liefs van ons uit spanje

• 06 Juni 2013 - 08:42

Ben En Mieke:

Nou Nou wat een verhaal weer in toch zo''n korte tijd,dat tassie had wel wat voor mij geweest ,maar doe maar niet meer er op passen hoor Joop heeft wel gelijk.nou heel huids bij Karin en Gerard aangekomen ,nou lieve schatten heel veel plezier met Wally en de gr.aan Karin en Gerard.tot schrijfs.xxxx

• 06 Juni 2013 - 10:31

Petra En Rene:

Nou Mirjam...dat maken jullie weer mee in de eerste week...teon ik dat van die tas hoorde dacht ik dat er misschein wel drugs in zouden kunnen zitten...en die staking..geweldig...ik heb erb beelden bij!
    Goeie reis verder...we volgen jullie. Dikke knuf van ons xxx

• 06 Juni 2013 - 10:44

Yvonne:

Hey oldies, nou het gaat alweer goed ha ha, hoor het alweer, jullie gaan weer van alles meemaken, heel veel plezier en succes met Wallie,pas goed op elkaar, dikke kus Ron & Von

• 06 Juni 2013 - 10:57

Marlies:

Oh, oh, als dat maar goed gaat. Nu al tassen van iemand aanpakken ;-).

• 06 Juni 2013 - 12:07

Alice:

Hoi Chiel en Mir, haha wat een verhaal weer en je kan het ook zo lekker schrijven! veel plezier en we kijken uit naar jullie volgende avontuur. X Alice en Ruud

• 06 Juni 2013 - 14:20

Minke Groot:

Wat een verhaal!!! Leek net of ik er zelf bij was!!!
    Veel plezier...
    X Minke

• 07 Juni 2013 - 15:32

Nico En Rimke:

lieve mir en Giel,

Wat een bijzondere begin van jullie vakantie!veel plezier maar wel een beetje voorzichtig hé!

• 07 Juni 2013 - 21:56

Ernst Debets:

Hoi Zaandaikers,

Als ervaren DownUnder reiziger (sinds 1989 5x in OZ en 5x in NZ geweest) ben ik zeer benieuwd naar jullie avonturen Down Under. Pas wel op want het is/wordt nu echt winter in Adelaide en Melbourne. Las van de week in de Sydney Morning Herald dat ze in de bergen in Victoria al sneeuw hebben gehad! Als je het warmer wilt hebben dan het nu hier in Zaandijk is, dan kun je denk ik beter richting far North afreizen: het is nu de opmaat naar "the Dry" in Northern Territory en North Queensland, dus geen ondergelopen wegen en overstromingen in Brisbane en Rockhampton :-). En oh ja, als je richting Cape Tribulation gaat: pas op voor de krokodillen in Daintree River!

• 08 Juni 2013 - 00:34

Paula En Norbert:

Nog even een klein berichtje vanuit Spanje.
    Nor is woensdag geopereerd en haast wel zeker zaterdag naar huis.
    Volgens de oncoloog was het prima gegaan en goed afgevallen, houen zo zei hij. ( 10 kg)
    Nor zegt dat zijn er geen 20, maar toen begon hij te grijnzen.
    Hij heeft ons in het begin absoluut zitten dollen met zijn: alleen appels en water, 5 uur lopen op een dag en 20 kilo afvallen. We geloofde hem en gingen er voor. Toch mooi 10 kilo eraf, zonder erg veel moeite of honger. Nor heeft het er moeilijk mee dat hij slap is, maar wat wil. Na een paar dagen, die zooi blijft zeker na zo een lange operatie, een jaartje zitten. Alle gaatjes zijn al dicht geplumeurd, de pleisters kunnen eraf, morgen na het douchen doet hij dat. Het enige is de plas, aan de slurf en aan de zak. Daar wil hij vanaf, maar volgens mij houd hij de plaszak 12dagen. Ook mag hij na een week weer auto rijden.
    Ik ben in alle gevalle harstikke blij dat het zo snel en goed is gegaan. Jullie zijn weer bij, en bedankt voor medeleven en belangstelling naar ons. Liefs Paula en Norbert.

• 08 Juni 2013 - 08:58

Ruud En Marian:

Ik zie je al zitten met je Gucci-bag, whaha! In Nederland niet voor te stellen zo'n vertrouwen als ze daar nog in de mensheid hebben. Hoop dat Wally jullie een mooie reis biedt en safe and well rond hobbelen door the big Down Under. xxx Ruud en Marian

• 08 Juni 2013 - 21:53

Frank & Karin:

Mir, top geschreven. Heerlijk al die verhalen en zo leuk en herkenbaar dat je van het ene in het andere verzeilt raakt. Wat zullen jullie nog veel gaan meemaken! En heeft Wallet de vergroef doorstaan? Liefs xx

• 08 Juni 2013 - 21:54

Karin En Frank:

Huh? Bedoel Walley en bergproef :-)

• 11 Juni 2013 - 22:03

Karin Dijkstra:

hey mir,alles goed? wat een leuke verhalen,er zullen er nog wel meer volgen.heel veel plezier,geniet ervan,en vooral doe voorzichtig!tot over een jaar !xxka