Hey dudes! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Hey dudes! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Hey dudes!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

01 Juli 2013 | Australië, Perth

Hey Dudes! Het circus heeft weer veel mooie plaatsen bezocht hoor! Vanuit Gerard en Karin naar Fremantle…een leuke, gezellige stad . In de haven staan alle immigranten vermeld inclusief de naam van de boot waarmee ze zijn aangekomen in de haven. We konden nog net even een stel uit volendam traceren op al die platen…nou die hadden genoeg paling aan boord om de reis te overleven denk. S’middags sushi en teriyaki beef gegeten op een terras, maar toen Chiel nog even bestek ging halen en een stel achter hem wegging en wat restjes had achtergelaten, dook Chiel zijn hele familie erop…allemaal kokmeeuwen!! Ik keek vol bewondering naar al die schreeuwende meeuwen en toen vloog er eentje over onze tafel en hoppa!...stuk teryaki beef in zijn bek. Ja, dit is dus duidelijk een havenstad! Van Fremantle naar Dongara. Eerst de pinnacles aangedaan. Door erosie gecreeerde rotspunten die uit het land verrijzen…een prachtig gezicht !We hadden in Dongara weer een mooi plekje aan het strand dus Chiel ging even vissen. Thanks to Anja en Rob heeft hij op ons afscheidsfeest een penhengel gekregen..iets groter dan een pen maar uitschuifbaar..met lood en haak en zelfs een molentje. Chiel is geen visser maar een fishermans friend…(kijkt liever dan dat hij het zelf doet) dus vraagt aan mij ;’’Wat moet er eigenlijk aan?....brood?. Dus ik zeg :”nou lijkt me wel.'' Het is het enige dat we hebben, of je moet er een plak ham aan hangen…vang je misschien nog een haai! Whoehhahaha!. Dus Chiel gaat zitten op een steigertje en binnen 5 minuten boog dat hele kleine hengeltje helemaal krom…….Maar helaas…brood weg , geen vis. Dat gebeurde keer op keer dus we snapten er niets van! Elke keer zagen we gewoon in dat heldere water een vis erop afkomen..vrat het brood op, en zwom weer weg. Dus Chiel ging naar een ervaren vissersman om te vragen wat hij toch fout deed. Komt hij terug met een dooie octopus in zijn handen. Ik dacht nog dat hij dat hele ding aan dat kleine hengeltje moest hangen maar hij moest hem in stukjes snijden en dan zou het wel lukken. Nou, hij heeft tot het donker gevist en steeds beet gehad, maar geen vis aan de haak. Ik zat gevouwen in mijn vouwstoel en helemaal toen ik de vissen om zijn hengeltje uit het water zag springen. ‘’Ze lachen me uit’’ zei hij nog. ‘’ Nou …ik niet hoor schat! Whoehhahah! Oh , en ik had me zo verheugd op pish wis sosh, maar het werd dus uiteindelijk pasta wis sosh…ook lekker! De volgende dag richting Geraldton. Eerst naar de haven voor de kreeften die hier goed en voor veel geld verkocht worden. Kregen we een kleine maar leuke rondleiding van een jongeman, en bakken vol kreeften lagen daar…200 kilo kreeft per bak dus die zaten op en in elkaar die arme beesten. Voor deze kust liggen 3 nederlandse wrakken waaronder de Batavia dus het museum in en alles over dit schip vernomen…zelfs een film van een uur gekeken..zeer interessant! Van Geraldton Naar Kalbarri..weer een prachtige route langs de kust vol met klippenformaties. Geweldig! Aan de weg weer een slaapplek gevonden en Chiel had weer zijn open haard. Er stonden veel campers dus er kwamen nog enkele mensen langs voor een praatje en om zich op te warmen. Van Kalbarri naar Denham en Monkey Mia. Tussendoor nog naar shellbeach gereden…en strand met alleen maar hele kleine schelpjes tot een diepte van 5 meter, en ondanks dat het regende een prachtig gezicht! Na een overnachting in Denham op een uitkijkplek (noodgedwongen want we reden naar een camping aan de weg waarvan de weg afgesloten was en toen we in het donker weer terugreden hadden we bijna 2 emoes onder onze wielen dus zijn we gelijk gestopt) naar Monkey Mia. Een national park waar aan de Sharkbay de dolfijnen tot dicht aan de kust komen. Ze worden gevoerd, maar het was zo leuk!….ineens doken een moeder en kind op en uiteindelijk waren het er 5. Een pelikaan was ook nog zo lief om met Chiel op de foto te gaan. Daarna naar Carnarvon…niet zo’n leuke stad maar heel veel backpackers die vaak bij de visafslag werken. We stonden overdag eerst met drie maar toen met 9 busjes naast elkaar ….leuk gezicht…! Maar dan merk je wel het verschil in leeftijd hoor haha! Zitten wij s’ avonds tussen de busjes in aan de bietjes met couscous aan een degelijk tafeltje met een glaasje wijn en zij aan de wiet en de corona zittend op het asfalt haha! We moesten wel lachen hoor…hadden stuk voor stuk onze kinderen kunnen zijn. Ik zei nog tegen Chiel ;vraag even of ze misschien nog een paddo voor je hebben…hakken we hem fijn en doen we hem door de bietensalade haha! Na het eten zegt Chiel’’ zal ik nu even een muziekje gaan draaien? ‘’Ja leuk! Gaan we met onze hoofdlantaarn in de kokpit dansen, moet je die gezichten dan zien van ze haha! Vette disco in de kokpit denk? Ze kwamen ook af en toe even een praatje maken en eentje wilde toch wel even weten hoe oud we waren, maar zei er snel achteraan ‘’Niet dat U zo oud lijkt hoor!’’ Hahah! We zitten op dit moment in Coral Bay. Weer een prachtige route maar alles loopt de de weg over…op dit moment weer heel veel koeien, schapen , geiten en emoes maar vooral weer kangoeroes die stuk voor stuk dood gereden worden. We hebben er nog maar 3 in levende lijve gezien maar wel honderden doden. Niet normaal! Van de week waren er 2 koeien dood gereden door net zo’n bus als de onze, maar dan zonder bullbar (blij dat wij er wel een hebben) Chauffeur had het overleefd al wil je klap niet weten natuurlijk. De koeien hebben we zien liggen…eentje met 3 poten stijf omhoog want de chauffeur had nog wel even een poot eraf gesneden voor zijn honden. Ja zo gaat dat hier! Maar Coral Bay is prachtig ! Het rif ligt dichtbij maar heb totaal niet de behoefte om te snorkelen. Vlak voor ons vertrek uit Nederland is hier een stel gaan snorkelen en toen spoelde de moeder na een tijdje voor de ogen van haar kinderen hier dood aan. De vader is later gevonden…ook dood. Nu hebben wij op hele mooie plekjes in de wereld gesnorkeld maar hier aan de westkust weer zo’n raar onderbuikgevoel die gisteravond weer uitkwam. We liepen aan de baai waar we die dag nog heerlijk gezwommen hadden, en toen zag ik iemand een foto maken van iets in de zee en wel hoor! Een butterfly fish oftewel tigerfish...familie van de schorpioenvis…zeer giftig!!! Prachtig om te zien want de vis fladdert door het water als zeewier, maar de hanenkam op zijn rug verraadt hem. Vol met giftige stekels Ik heb er foto’s van gemaakt.. We zagen er nog 1 gaan en ze schijnen met zn drieen in deze baai te zwemmen. Vandaag weer een meisje met een opgezwollen arm van waarschijnlijk een kwal naar de eerste hulp. Blij dat het water in ieder geval turquoise helder is…dan zie je in ieder geval wat er zwemt. Vandaag maar niet zo diep gegaan dus! We staan nu op een camping en we genieten volop! Bijna een maand weg en wat hebben we al een hoop gezien! Walley doet het goed…gaat soms zelfs 110…zuipt als een gek want we rijden 1 op 7 haha! Op de snelweg zoeft hij over de weg…in de stad hoor je ons duidelijk aankomen! Tot de volgende keer! The oldies in Aussie.( not that we look so old ofcourse)

• 01 Juli 2013 - 08:16

Haneke En Gerard:

hallo luitjes wat weer een heerlijk verhaal mir blij dat alles goed gaat bij jullie . hier gaat ook alles zjn gangentje . alleen een naar bricht ik denk dat giel hem wel kan . remco beren poot heeft zich zelf van het leven berooft e word van midag begraven heel het eerst elf tal is er capot van . ik wou dit toch even laten weten . voor de rest gaat alles goed hoor het weer begint eindelijk wat op teknappen dus wie weet kunnen we straks lekker buiten zitten nou luitjes we wachten weer op je volgende verhaal veel liefs en blijf voor zichtig doen

• 01 Juli 2013 - 08:18

Margaret En Nico:

Its à bird......... Its à plane..........nooooooo its Chiel en Mir met Wally!!!!

• 01 Juli 2013 - 08:18

Nico En Rimke:

Geweldig om weer iets van jullie te horen! We werden al wat ongeduldig, ha, ha.
    Een maand alweer onderweg. Wat gaat het snel. Veel plezier!

• 01 Juli 2013 - 08:25

Joke:

Het klinkt heerlijk! Fijn dat jullie er zo van genieten. Dikke kus uit het Zaanse XXX

• 01 Juli 2013 - 10:00

Yvonne V/der Laan:

Hey lieverds, ben blij om even iets te horen(tijd geleden),wat een belevenis weer, het vissen moet je maar laten Chiel, ha ha, goed dat je een kooktoestel heb anders kom je nog om van de honger, veel plezier en doe voorzichtig, vooral in de zee, dikke kus van ons

• 01 Juli 2013 - 11:15

Sylvia:

Hey lieverds goed verhaal weer haha mooi om te zien hoe jullie genieten van deze reis dikke kus uit een brrr nederland xxx

• 01 Juli 2013 - 12:24

Ben En Mieke:

Hallo Lieve Schatten,blij dat alles goed gaat,hier gaat ook alles z''n gangetje,de buurtjes Glandorf zijn verhuist naar de Componist flat,moeten afwachten wat we er voor terug krijgen.Charles had het over asielzoekers,zal wel weer een geintje zijn.Danny heeft dikke verkering met Niluka,leuke meid,ze is in shri lanka geboren,maar is hier van dat ze een half jaar oud was,we zijn helemaal blij voor allebei.nou schatten tot schrijfs.gr van Ben en Mieke xxxx.

• 01 Juli 2013 - 13:02

Kiek:

Hallo,

goed om weer even van jullie te horen. Alweer een maand op pad, wat gaat het snel. Smakelijk gelachen om het vis verhaal ^_^. Geniet nog lekker daar! Dikke kus Kiek

• 01 Juli 2013 - 17:37

Gerard Klitsie:

Je weet wel , we moesten samen op nico passen , maar ja die werd al geholpen , dus de hulp maar aan Rim, heb het veslag van Rim en van Nico ??? gekregen een heeel goed verslag , leuk om te horen van de reis die net is begonnen
    Veel goeds van mij en mogelijk zie ik nog een verslag.
    MVG Gerard

• 01 Juli 2013 - 18:41

Agnes:

Wouw die foto's zijn echt prachtig blijf genieten dan doen wij dat van jullie verhalen xxx

• 01 Juli 2013 - 20:21

Paps En Mams:

Leuk om weer wat te horen van jullie het is weer een pracht verhaal, zitten julie nog steeds in de buurt van Perth? We zijn het huis van mitch en yvette aan het opknappen , het komt allemaal goed met dat huis .
    Er is al weer een maand voorbij, het gaat snel allemaal.
    Nou lieve schatten veel plezier en KIJK UIT . We kijken met spanning uit naar het volgende reisverslag, doei xxxxxx

• 01 Juli 2013 - 20:29

Anneke Karreman:

Hoi globetrotters, hij gaat lekker he in Australie. Geniet van alles wat je beleeft. Bij ons heeft Robin, na hard zwoegen, zijn bachelor gehaald. Volgende week donderdag uitreiking hiervan. Tot schrijfs en gr.

• 01 Juli 2013 - 22:35

Karin En Frank:

Top verhaal! Oefening baart kunst, dus lekker door blijven vissen :-)

• 03 Juli 2013 - 12:12

Piet En Alie Happe:

chiel je weet toch dat je met wormen moet vissen!!! [of hebben ze daar geen wormen]
    hoe bedoelen jullie oud
    de duvel is oud

• 03 Juli 2013 - 15:56

Isabelle:

Wouw wat een geweldige verhalen weer! En wat een geweldige foto met die pelikaan, wat een prachtig beest! En die dolfijnen, zo byzonder om van dichtbij wilde dolfijnen te zien! Veel plezier

• 04 Juli 2013 - 19:53

Marian Kuijt:

Lekker hé zo'n vrij leventje je zou er bijna aan wennen :-)
    Wel terug komen hoor!

Veel plezieros allebei, dikke knuffel,
    Marian

• 04 Juli 2013 - 21:03

Ernst Debets:

Hoi Mirjam en Chiel,

Geweldig verhaal weer! Hebben jullie in Freemantle ook nog het museum gezien? Daar liggen ook veel relikwieën van het roemruchte VOC verleden van Nederland! Ik zie aan dit verslag dat jullie nu op weg zijn naar het tropische noorden van WA. Let wel op dat hoe noordelijker je komt, hoe meer bijtgrage en giftige dieren je tegen kunt komen. (Haaien zijn er volgens mij niet meer, die zijn door de krokodillen opgegeten :-)).
    Ik wacht jullie volgende verslag in spanning af!
    Groeten uit Zaandijk!

• 04 Juli 2013 - 22:38

Petra En Rene:

Het ziet er echt uit als de wereld van Peter Stuyvesant...We zijn licht jaloers op jullie.
    Heerlijk ziet het eruit...i

• 07 Juli 2013 - 15:04

Jo En Henk Stolp:

We hebben jullie verslag van 1 juli gelezen. En wat een mooie foto's. Als we weer bij onze zoon op visite zijn, kijken we weer!

Groetjes en een fijne en veilige reis verder.

Je en Henk Stolp (Pennenmes)

• 07 Juli 2013 - 23:55

Alice:

Hey dudes, wat een prachtig verhaal weer en super foto's. Haha die Chiel heeft geen vistalent gelukkig heeft hij meer verstand van voetballen. Gisteren op stap geweest met Kris en Agnes was gezellig eerst even Bataaf 'eindelijk terrasweer' en geïndigd in het Laantje en Aggie had geen theedoeken nodig! Geniet van jullie fantatische reis, ik ga mij opmaken voor de 4 daagse. xx

• 11 Juli 2013 - 08:04

Alie Van T Veer :

wat weer een mooie fotos en een gezellig verhaal zeg en laat Giel zich maar bezig houden met voetballen want dat vissen gaat hem niet worden hahahahahah en heb je die paddo nog gehad ???? hahahahaha geniet en verras ons maar met de verhalen geweldig vind ik ze dikke kuzzzzz

• 11 Juli 2013 - 11:35

Nell Rozemeijer Nell@Rozemeijer.info:

Hoi Luitjes wat schrijf je leuk. deze kant van australia kunnen wij niet. wel van de neefjes van ons verhalen gehoord van Australia Darwin enzo ( neefjes zijn 40 jaaar) Je mag haast wel een dagbioek bijhouden zoveel indrukken !!!!! Je honden juf, Nell

• 11 Juli 2013 - 15:49

Jeroen :

Wat een schitterende verhalen heerlijk om te lezen, mooie foto's wel jammer dat je geen vissie gevangen hebt.

Groeten

Jeroen

• 06 Augustus 2013 - 09:55

Rogier & Lieke:

Fantastisch verhaal! :) Heb op Walley vanmorgen om 7u nog een boodschap achtergelaten, gevonden? Drink nog een biertje bij Magnums op ons. Heeft 'that Guy' er nog een nachtje kunnen bijlullen bij z'n vriendin? ;) Thanks voor de gezellige dagen aan boord vd Anaconda, incl afterparty. ;) tot in Sydney, geniet! xx