Bye bye Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Bye bye Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 November 2013 | Australië, Sydney

Bye bye Australia!
Wat een fantastische stad Sydney! Ogen tekort! 3 dagen lang 9 uur lang geslenterd door de stad en van alles bezocht.....the Operahouse,The government house, rondtour door the Rocks, the Harbour bridge,China Town Kings Cross etc. etc.De afgelopen 2 weken ook erg hard gewerkt...ja,ja...we weten gerust nog wel wat dat is hoor! Wwoofen houdt in dat je bij een australisch gezin opgevangen wordt die meestal een organische boerderij heeft en die verwachten dat je voor kost en inwoning een aantal uren per dag voor ze werkt. Meestal in de ochtend zodat je in de middag en avond vrij bent om de omgeving en de stad te verkennen. Maar het leuke ervan is natuurlijk dat je echt een aantal dagen met australiers samenleeft! We hebben het getroffen...ons eerste adres was in Pennant Hills. Bij Philip en Martha en zoon Lucien en er woonde ook een italiaans stel al 8 maanden bij hun in, dus een gezellige boel! Alleen maar in de tuin gewerkt want daar lag een hoop werk. Bomen omhakken,versnipperen, kortwieken ,groententuintje aanleggen etc. Blaren op onze handen en af en toe een grote green grocer op je hoofd ( zie foto), maar een zeer gezellige week gehad ! Door deze mensen waren we aanbevolen bij vrienden die ook wwoofers in huis namen, dus waren we de tweede week ook onder de pannen. Een prachtig huis in Chatswood met zwembad en een tuin midden in het regenwoud..zo mooi! Heel veel geschilderd bij het zwembad, de voorbereidingen getroffen voor de kerstcake en Chiel heeft zelfs alle ramen van dit enorme huis gelapt haha! Na 28 jaar kom je er dan achter dat hij dat eigenlijk heel goed doet dus dat houden we er in! Weer blaren op onze handen, maar super leuke mensen weer, Sonia en George. Elke avond een paar potjes rummikub en lekker eten want zij komt uit Peru en houdt van koken. Hij komt oorspronkelijk uit Tsjechie en wonen hier al heel lang maar beide nog met hun eigen accent..zo grappig! Al hoort iedereen hier ook dat wij uit Nederland komen hoor haha! Maar goed ..na een half jaar Australie droom je zelfs in het engels en als ik wakker word zeg ik zelfs '' I'm hungry''. (Von en Kris moeten nu heel hard lachen denk) . Ik lijk wel een furby haha! Nee hoor Agnes...jij blijft de enige echte!!! Chiel roept overal ''allright '' op. Walley overgedragen aan het italiaanse stel en nee..... Ik ben niet meegegaan.....ik had al afscheid genomen toen ik hem aan het schoonmaken was...brok in mijn keel! Ik had mezelf denk in alle 3 de gordels vastgesnoerd en het verdomd om hem af te staan! ''NO...ITS MINE! geschreeuwd! Ik heb mezelf de meest genante vertoning bespaard om keihard om een stuk ijzer te gaan zitten janken, dus ben gewoon aan het schilderen gegaan! ( met tranen over mijn wangen ,maar het was toch waterverf) . We hebben er nog over nagedacht om een Toyota Hiace in Nederland te kopen en om te bouwen tot camper, net zoals de Bakkertjes in Benidorm haha! Kennen jullie ze nog? De Kokkies in Bakkum klinkt alleen niet zo stoer als the oldies in Aussie, en bovendien kan ik dan voor de hele buurt kratten bier meenemen als ik boodschappen ga doen, dus hebben we er maar van afgezien. Ik hoop echt dat ze er net zoveel plezier van hebben als wij hebben gehad! Hit the road Walley, you can do it! De teller staat op 29562 kilometer...ongelofelijk! Door Chiel gereden...want ik was van de catering en de muziek. Net de 30000 niet gehaald. We zijn gewoon in 6 maanden tijd Australie doorgescheurd in een bus van 32 jaar oud en bijna alle hoogtepunten bezichtigd! Vaak meer gezien dan de australiers zelf roept iedereen hier.Morgen gaan we naar het vliegveld..het afscheid is daar. We zijn nog wel even een hapje wezen eten met Lieke en Rogier van de Whitsundaytrip in Bondi Beach (van Bondi Rescue), en die zien we in Mei weer als zij op vakantie zijn in Nederland. Wat hebben we genoten van dit prachtige land! We zouden het zo weer overdoen, maar er wacht ons een nieuw avontuur waar we ontzettend naar uitkijken! 2 maanden Nieuw Zeeland! We worden opgevangen door Stef en Marlies ,wederom oud-zaandijkers. ( Zo krijg je na 15 jaar bij Bakker Jan je connecties haha!). Na 24 jaar zie ik Jacqueline (schoolvriendin) weer ! Maar ook gelukkig Gwen en Tom......ook al skypen en chatten we regelmatig..... van de week zelfs met de hele familie om half 6 in de ochtend wat erg leuk was ......het is toch weer heerlijk om ze ff lekker vast te pakken! Voor filmpjes verwijs ik jullie naar mijn facebook daar het nog steeds niet lukt om ze hierop te krijgen! Tot in Nieuw Zeeland! The oldies in Aussie xx

• 27 November 2013 - 03:42

Elly:

Dat was weer genieten jullie verslag! Wie weet zien we elkaar nog in New Zealand , wij gaan in januari naar familie toe, met Geer, Karin, Caitlin en Jan en Mechelle, we hebben daar familie wonen op zuider en Noordereiland , dus wie weet zien we jullie nog aan einde van jullie trip, wanneer vliegen jullie weer terug?

• 27 November 2013 - 05:24

Mirjam:

Hey elly! Van 7 t/m 19 dec. Op noordereiland...van 19 t/m 3 jan. Op zuidereiland, daarna tot 14 jan weer op noordereiland. Leuk als we elkaar zouden zien...we houden contact! X

• 27 November 2013 - 09:21

Patty:

Sprakeloos ben ik. Wat zijn jullie geweldig. x

• 27 November 2013 - 09:51

Anja:

Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen! Op naar het volgende avontuur en volgende land,veel plezier maar weer en heerlijk dat jullie je kind en schoonzoon gaan zien! X

• 27 November 2013 - 10:31

Paula:

Leuk dat jullie 2x leuke mensen hebben getroffen. Het hadden ook bullebakken kunnen zijn, die er alleen maar op uit waren om jullie uit te buiten. Nu op naar het volgende avontuur. Wat ook geweldig is, dat jullie overal bekenden hebben zitten. Lijkt me lekker om af en toe contact te hebben met zaankanters. Veel plezier als Gwen en Tom straks komen.
    Veel liefs van ons tweetjes, dit keer vanuit Julianadorp. Ja wij zijn ook op wereldreis, alleen wij blijven 2 maanden op een plek.

• 27 November 2013 - 12:50

Ben Ern Mieke Spillekom:

We wensen jullie een hele goede reis naar new zealand,en heel veel plezier daar met Tom en Gwen.(het eerste half jaar zit er al weer op)wat gaat het snel he?Gr van Ben en Mieke

• 27 November 2013 - 14:34

Paps En Mams:

wat een geweldig half jaar hebben jullie gehad in Australië, afscheid van Walley was moeilijk, het leek schiphol wel met die tranen, nu naar New Zealand doe de groeten aan die zaankanters daar vooral aan jacqueline en ?
    Heel veel plezier verder daar en we wachten de verhalen weer af.
    We love you both.xxxx

• 27 November 2013 - 15:06

Sylvia:

Haha zoals jij schrijft over het afscheid van Wally krijg ik zelfs tranen in mijn ogen, en bedankt Mir haha.
    Echt onwijs leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben van jullie eerste half jaar, geniet nog lekker samen en straks met Gwen en Tom, dikke kus vanuit een grijs nederland, love you xxx

• 28 November 2013 - 15:25

Yvonne V/der Laan:

Hey oldies,wat gaan jullie Wallie missen, want hij heeft jullie wel veilig door het land gereden en wat een mooi verslag weer, hoop dat jullie ook zo genieten in Nieuw Zeeland, heel veel plezier straks met Gwen en Tom, dikke kus,

• 28 November 2013 - 18:37

Ernst:

Ben zeer benieuwd naar jullie avonturen bij de kiwi's en de Maori's. Ik krijg zelf onderhand ook weer heimwee naar NZ, zeker als ik al van 2 bekenden hoor dat ze komende maand ook daarheen afreizen. Vooral opletten of het bungeekoord goed vastzit (LOL) en pas op voor destructieve Kea's aan de westkust van het Zuidereiland. Natuurlijk is het ook bijzonder om Kerst, Oud en Nieuw in de zomer te vieren. Voordeel is dat je de nieuwjaarsduik daadwerkelijk om 12:00 's Nachts kunt doen, water en buitentemperatuur zijn daar toch rond de 20 graden, da's toch beter dan op 1 Januari in Egmond :-)!
    Veel plezier in Aotearoa!

• 29 November 2013 - 12:56

Petra:

Ik sluit me aan bij Sylvia...ik kreeg ook tranen in mijn ogen zoals je over Wally schrijft...alsof het je huisdier is. Komt natuurlijk ook omdat we alles zo meeleven met jullie...komt door de leuke verhalen die jullie schrijven.
    Op naar New Sealand...knuf uit de Irving Berlinstraat

• 06 December 2013 - 15:30

Happe:

Hallo buurtjes
    Gisteren een enorme storm doorstaan [alles staat nog overeind]
    Wat gaat de tijd toch snel he
    De helft zit er al weer op
    Wederom een pracht verhaal
    Veel plezier in Nieuw Zeeland