Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 November 2013 | Australië, Sydney

Onze eindbestemming Sydney!

Kangaroo Valley gedag gezegd en op naar de kust via Nowra,Jervis Bay Seven Mile beach, Kiama en Woonona. In elk plaatsje stappen we toch even uit om te kijken. In Kiama naar de blowhole...de zee wordt door de rotsen in een gat geperst en dat veroorzaakt een metershoge fontijn en een hoop kabaal. Prachtig om naar te kijken! Een walvis sprong nog vlakbij omhoog en 's ochtends zwommen er een paar uur lang dolfijnen voorbij in Woonona waar we 2 nachten aan het strand verbleven.Helaas vonden we de volgende dag wel 300 dode vogels op het strand....overleden aan uitputting tijdens hun trek vanuit Siberie( waarschijnlijk door storm en slecht weer) over de oceaan. In Byron Bay waren ook al zoveel vogels gevonden. Een rot gezicht natuurlijk al die vogellijkjes . Ze bleven aanspoelen. Via Wollongong over de Cliff Bridge . Een brug over de kliffen gebouwd langs de kust . Daarna 2 dagen in Bundeena doorgebracht. Erg mistig vanwege een bosbrand bij Sydney die weer opgelaaid was.We konden de overkant van de baai niet meer zien. Heel veel kaketoes op de camping en daar zit altijd wel een brutale bij die naast je op de stoel komt zitten of op tafel. Toen ik hem een paar pinda's wilde geven op mijn vlakke hand had hij mijn vinger te pakken . Een kracht in die snavel!!! Hij sloopte ook nog onze kaartendoos haha! Met het pontje de volgende dag naar Cronulla. Je vind hier echt de leukste stadjes en dit was duidelijk de rijkere buurt. Er lagen een paar boten in de haven...niet normaal!In de verte zagen we Sydney al liggen...onze eindbestemming. een half jaar geleden hier aan gekomen en na 1 dag doorgevlogen naar Perth dus er was nog een hoop te bezichtigen. Maar eerst nog naar de Blue Mountains vanuit Richmond. Naar Katoomba waar alle tochten vandaan gaan. En het is waar...de bergen zijn blauw! De oliedeeltjes van de eucalyptusbomen zorgen voor een nevel die de bergen in een blauwe waas hult. Prachtig! Met de skyway, railway en cableway de bleu mountains ontdekt en natuurlijk The Three Sisters gefotografeerd. Een heel verhaal over 3 aboriginal zussen die verliefd waren op 3 aboriginal broers van een andere stam..bla,bla, bla, en uiteindelijk in de rotsen uitgehouwen zijn . ( niet dat je er 3 vrouwen inziet maar goed). Genaamd : Meehni,Wimlah en Gunnedoo...alias Ir ,Mir , en Kir whoehaha! De proporties van de vrouwen kloppen nu ook helemaal ...de middelste is de dikste want er zit nu 5 kilo extra vet op mijn heupen, maar dat is niet erg want dan blijft de backpack straks goed hangen. Ja,ja het australische leven heeft ons goed gedaan! En groot nieuws....Walley is verkocht!!. We hadden een advertentie geplaatst op Gumtree en hoppa !, meteen een telefoontje! Ook 2 keer in de maling genomen door mensen die Walley geeneens hoefde te zien maar hem gelijk wilde hebben en zelfs 300 dollar meer boden, maar via paypal wilde betalen en ieder backpacker weet inmiddels dat je dat nooit moet doen want als ze de bus eenmaal in bezit hebben kunnen ze via paypal gelijk hun geld terug vragen en benje alles kwijt. Afijn de bus is verkocht aan een superleuk italiaans stel dat in Sydney woont en door een half jaar te reizen willen ondervinden wat ze hier nu eigenlijk verder willen. Hoop zo voor ze dat Walley het net zo goed doet als bij ons! We hebben er natuurlijk behoorlijk wat kosten aan gehad ,maar omgerekend hebben we voor 20 dollar per dag een half jaar lang een onderkomen gehad en wat voor 1 want wat hebben we ervan genoten! Als je bedenkt dat een camper huren 120 dollar per dag kost, en een hotel zeker niet te betalen is , dan hebben we het heel goed gedaan!!Daarnaast ook zeker 1500 dollar uitbespaard door op gas te rijden. We mogen nog 3 weken genieten van onze Walley en vanaf woensdag gaan we wwoofen (willing workers on organic farms) . 6 dagen lang 4 uur per dag werken....eigen groenten,kippen , compost , wormen etc. We hebben er zin in! Na 2 dagen lang 9 uur per dag slenteren door Sydney vandaag even rust! Wat een mooie stad...ogen te kort! xx

• 11 November 2013 - 07:54

Cindy:

Wat een leuke verhalen weer, geniet ervan om het te lezen.
    Nog even en dan kunnen jullie naar Nieuw Zeeland, wat zal het daar ook prachtig zijn.
    En jullie dochter en schoonzoon even lekker knuffelen, veel plezier daar met z'n vier.
    Groetjes Jack en Cin en de kids

• 11 November 2013 - 08:38

Joyce Mortel:

Wat gaat de tijd toch snel!en wat een mooi verhaal weer! Zielig die vogellijkjes... Walley verkocht! Dubbel gevoel maar ook weer fijn! Nou geniet maar weer gewoon door haha! Fijn te horen dat het goed gaat met jullie! Have fun xxx

• 11 November 2013 - 09:33

Margaret En Nico Tromp:

Tjeetje een half jaar alweer, en wat genieten jullie! Mag wel aan jullie voortuin beginnen want de tijd vliegt. Heel veel plezier en genieten als Gwen en Tom er zijn. Xxxx

• 11 November 2013 - 10:37

Anja:

Wat een mooie foto's weer en wat zien jullie bruin! Nu even werken ! Dat is lang geleden,zal dat nog lukken? Heerlijke foto's ook weer,met z'n 2 in jullie waggie ,ziet er knus uit.Respect hoor 24 uur per dag op elkaars lip zitten ;)
    Veel plezier nog ,straks heerlijk genieten met jullie kind!!
    Dikke kus X

• 11 November 2013 - 10:45

Alice:

Hoi Mirjam en Chiel, wat een prachtige verhalen en schitterende foto's. Geniet nog van jullie tijd down under en dan op naar het volgende avontuur. Heel veel plezier. dikke kus Ruud en Alice

• 11 November 2013 - 10:52

Sas:

Wow wat mooi en wat zijn jullie lekker bruin!!!! Xx

• 11 November 2013 - 11:59

Marian Kuijt:

Haihai,

Poor birdy birdy's ! Zielig hoor en zeker als het door uitputting komt, maar ja live is hard and dangerous !
    Wat goed dat Wally zo snel verkocht is, super!!
    Als Ruud niet mee wil naar Australië dan heb ik goede vervanging. Simone wil wel mee en Peter wil mee als onze, tja hoe zal ik het noemen, nou ja hij zelf vond dat hij twee vrouwen niet alleen kon laten gaan dus ...hij zal onze bagage dragen, haha!
    Inderdaad is dat half jaar om voordat je het eigenlijk in de gaten hebt dus geniet nog maar even van Sydney en dan verder naar het volgende avontuur.
    Dikke kus, Marian

• 11 November 2013 - 13:14

Kiek (Gunnedoo):

Aangenaam: Gunnedoo ^_^.
    Vond het heel leuk om jullie vorige week (heel) even te zien en te spreken (wel vreemd om je stem weer te horen, haha). Hopen dat het skypen 23 november bij Mitch en Yvette gaat lukken. Gister lootjes getrokken voor Sinterklaas, ook weer raar dat jullie daar niet bij zitten. Maar ja, volgend jaar zijn jullie er gezellig weer bij. Mijn collega is ook net terug van 3,5 week Australië en ik had haar al gezegd uit te kijken naar een busje genaamd Walley. Zij zagen er op een gegeven moment wel 1 rijden, maar die had een oranje streep aan de zijkant dus dat zijn jullie niet geweest. Wel lekker dat jullie hem al verkocht hebben, geeft toch wat meer rust. Veel plezier op de wwoof farm en tot spreeks! Dikke kus

• 11 November 2013 - 16:40

Hanneke :

hallo luitjesleuk weer om je vrhaal te lezen jullie zien er goed uit .we hebbem weer een geweldig wekend gehad maar jullie wel gemist . maar wat jullie hebben is toch wel geweldig hebben jullie nu een andere bus . en ook super dat je een paar dagen kan werken .mir en giel nog veel plier en tot je volgende bericht gr hannek en gerard

• 11 November 2013 - 21:32

Meehni (Irma):

Meehni hier!

Heel charmant ja, de zusters rots. Maar ik heb wel mooi het meeste haar haha!
    Leuke foto's weer, mooie natuur. Alleen die in Wally is het net of jullie ongelukkige voetjes hebben whaahahaha, van het vele lopen zeker! Goed om weer even wat te vernemen van jullie.
    Hoop jullie de 23e even te 'zien'. Dikke zoen en lofjoe!!!!!

• 12 November 2013 - 12:47

Syl:

Hallo lieverds, zo jammer dat het skypen niet lukte haha maar toch ff jullie koppies gezien.
    Nog wel ff gelachen voordat Tom probeerde te skypen met de computer was hij toch sjachie, dus ik zeg ga ff broodje halen of zo Tom, zegt Gwen: ja want je lacht als een kies met boerpijn wahahahahahaha.
    Alweer een half jaar voorbij onwijs zeg, geniet nog van jullie prachtige reis en straks als Gwen overkomt.
    Love you, dikke kus Syl xxx

• 14 November 2013 - 16:00

Petra:

Hoor dat jullie alweer met andere dingen bezig zijn. René heeft facebook. Ik niet...
    Wat is het hard gegaan he, fijn dat Wally verkocht is. Hebben jullie goed gedaan.
    Nog veel plezier...
    Groeten Petra

• 18 November 2013 - 05:11

Elly Spillekom:

Leuk om jullie laatste endje te lezen aan East coast, bij ons aan west Coast, wij genieten hier ook volop van wonen in Freo, gisteren het zwembad bij Geer en Karin uitgetest , wij zochten eigenlijk een campertje maar ik lees dat die van jullie al verkocht is, mooi! Goeie reis verder, no worries uit Freo Dick en Elly

• 26 November 2013 - 15:56

Happe:

weer een schitterend verhaal
    wally met tranen in jullie ogen verkocht???
    en nu vierdaagse lopen???
    wat vliegen de maanden toch snel om he
    heel veel plezier in de tweede helft

alie en piet xxxx