Waveboarden en Whale watching! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Waveboarden en Whale watching! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Waveboarden en Whale watching!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

26 Augustus 2013 | Australië, Hervey Bay

Op naar het Eungella National Parc voor de platypus oftewel het vogelbekdier. Een soort bever met een eendenkop die hier in de rivier zwemt. Na een uur lang wachten en er meerdere gezien te hebben, hebben we er geen een goed kunnen fotograferen...op de foto is het net een grote rat. Wanneer hij bovenkomt duikt hij ook gelijk weer onder, dus hoop hem nog een keer goed op de foto te krijgen. Chiel bleek ondertussen wel heel erg doof te zijn na zijn 2 duiken en toen hij op de camping 's ochtends aan het ontbijt het sinaasappelpak voorlas en tegen mij schreeuwde'' HEY MIR...WEET JE DAT HIER NO PULP IN ZIT?!!!! , en de hele camping daar getuige van mocht zijn , besloten we toch maar even naar de dokter te gaan in Sarina. We hadden ons bij de assistente gemeld en na wat papierwerk ingevuld te hebben mochten we plaats nemen. Na 3 kwartier komt er een pakistaanse arts zijn spreekkamer uit en roept voor ons iets onverstaanbaars, maar we wisten nu wel dat hij geen ''Kok!!!'' door de wachtkamer zou roepen whoehaha, en aangezien Machiel moeilijk uit te spreken is hier, en hij ons aankeek, liepen wij naar binnen. Chiel deed zijn verhaal en toen bleek dat hij het dossier van een ene George voor zich had en die had hij ook opgeroepen. Dus moesten deze George en zijn Mildred weer in de wachtkamer gaan zitten en of de echte George ( jaar of 75) op wilde staan. Die was blijkbaar ook doof want die had zijn naam niet horen vallen. Afijn, later bleek bij deze arts dat Chiel zijn trommelvlies gescheurd had tijdens het duiken, dus kreeg hij antibiotica mee. Bij zijn eerste duik kon hij niet goed klaren en is toen toch doorgegaan. Komt vaker voor hebben we gehoord ,maar heeft tijd nodig om te helen.We hebben daarom 3 dagen rust genomen aan het strand op wederom een prachtige rest area maar wel met de smerigste compost toiletten tot nu toe, dus Chiel heeft echt wild gecampeerd haha! De zee trok zich hier een kilometer terug bij eb dus konden we 's ochtends en ' s avonds wadlopen. Supermooie foto's kunnen schieten van de zons op- en ondergang. Nog zeeschildpadden gezien en gezellig met engelse backpackers gestaan en elke avond muziek en vuur. Daarna door naar Rockhampton .Een servicebeurt voor Walley bij de Toyota-garage want we hebben er al 17000 km opzitten. Ze gingen er nog de weg mee op en toen bleef hij wel erg lang weg. Die monteur vond het natuurlijk geweldig om in zo'n ouwe bak te rijden. Daarna door naar Yeppoon, Miriam Vale (jaja, we komen hier allemaal bekende namen tegen) Agnes Water en Town 1770. In Gladstone nog een dorpje bezocht met allemaal originele monumentale pandjes uit het jaar 1880-1900, inclusief het treinstation. Een soort Zaanse schans maar dan in Australie. Mensen die overleden waren hadden ook hun verzamelwoede hier achtergelaten.....hoeden, typmachines, oude ovens,poppen,grammofoonspelers,radio's etc. Ik had al die hoeden wel even op willen zetten..allemaal vanaf 1880...geweldig , maar ze stonden helaas achter glas. In Agnes Water een middagje strand en broodjes van de baptistenkerk gegeten. Die staan daar elke week op de picknickplaats aan het strand broodjes braadworst op de bbq klaar te maken en die delen ze gratis uit. Bij overhandiging kreeg je de woorden ''God bless you"!..... ''Yeah,god bless you too!'' Nou ,ik zag Chiel alleen maar denken;'' God bless these sausages!" Heerlijk waren ze! Ik had nog een onderonsje met een kangoeroe in Town 1770 op 2 meter afstand dus kon ik er eindelijk 1 van dichtbij opserveren want ze zijn normaal echt wel schuw. De volgende dag 3 uur lang waveboardles genomen in Agnes Water. Ontzettend gelachen want wat een geklungel ondanks de goede golven. We kregen een wetsuit aan tot op de knie en ik had nog een glimmend rubberen plak op mijn buik zodat je niet makkelijk van je plank afgleed dus ik leek wel een zeehond,en die hoefde niet voor zichzelf te klappen na afloop... Ik lag meer onder de plank dan er bovenop haha! , Chiel ging beter....die stond een aantal keren bovenop die plank in de golven. Dit kost toch wel wat vaardigheid hoor ,maar uiteindelijk na een kop vol met zeewater en een aantal keren de plank er tegenaan onze diploma en enkele foto's af mogen halen en op naar de volgende rest area. Keurig sanitair dit keer en toen ik mijn handen wilde wassen bij het fonteintje en dacht dat er een zeep bij lag in de vorm van een kikker had ik een grote groene pad te pakken haha! De volgende dag behoorlijk wat spierpijn en op naar Hervey Bay voor de Whale watching. Op aanraden bij de Bleu Dolphin Marine Tours geboekt want dat is een kleinere boot( dan lijken de walvissen groter haha!), en er gaan maar 24 personen mee ipv 130. Snel volgeboekt dus konden we pas 2 dagen later. Een leuke camping opgezocht en de eerste possums gespot in de bomen, en 2 dagen later op de catamaran. Een superleuk enthousiaste schipper , en na een klein uurtje hadden we al bingo....enorme walvissen kwamen op de boot af en zwommen op hun rug en zij, klapten met hun staart en vinnen ...Geweldig! ,en wat zijn ze groot! De vrouwtjes worden wel 15 meter .We hadden een superdag!...de ene walvis na de andere en ook nog dolfijnen die op volle toeren met de boot meezwommen. Zelfs een baby met moeder deden een poging maar die kleine kon het niet bijhouden dus die dropen af. Een echte aanrader deze tour en een superverzorging aan boord qua eten en drinken en zelfs de 4 man die zieziek waren geworden werden goed verzorgd zover dat kon.Nog een dag op de camping gebleven met 2 duitse meiden die hun campervan al 3 dagen aan het verbouwen waren. Het bed moest verlaagd worden want ze konden zich amper bewegen in dat ding.Wat zijn wij blij met een longwheel en een pop-up roof, want dat scheelt echt heel veel ruimte, al laat Walley ons en beetje in de steek nu,want een week nadat we hem een servicebeurt hebben gegeven hebben we problemen met de remmen. Wanneer Chiel remt gaat het stuur naar rechts...500 dollar ging het kosten zeiden ze in Hervey Bay,maar daar konden we pas na 5 dagen terecht dus hebben we een afspraak gemaakt in Maroochydore (superleuke, moderne stad ) bij de toyota. Afijn, we blijven lachen want uiteindelijk betaald het zich als het goed is allemaal weer terug aan het eind. Ik zit nu in de wachtruimte en Chiel is buiten aan de wandel . Ik zie Walley nu op de brug staan en alle banden zijn eraf gehaald.Oh, oh, ik denk dat het circus maar extra voorstellingen moet gaan geven haha! Zojuist begint er weer iemand over mijn huidskleur want ja, we zien allebei toch wel weer aardig bruin al hoeven wij daar geen moeite voor te doen. Op de camping vroeg een man of mijn vader een aboriginal was whoehhaha! Nou, dan had ik toch echt wel een plattere neus gehad en als die man eens wist dat mijn paps absoluut niet van insecten en beesten houdt haha! In elk hoekje, gaatje of kiertje van zijn huis zit purschuim zodat er geen mier meer naar binnen kan komen. Als je eens wist wat een echte aboriginal aan insecten naar binnenwerkt, de grootste maden zijn een delicatesse. We nemen nog een bak koffie bij de toyota dealer en vervolgen onze weg naar Mooloolaba en the Australien Zoo van de overleden Steve Irwin. Tot de volgende keer!

• 26 Augustus 2013 - 06:54

Marlies:

Weer mooie verhalen en mooie plaatjes. Leuk om mee te reizen.

• 26 Augustus 2013 - 07:48

Erik Hartman:

Geweldig om te lezen , en geniet! Prachtig

• 26 Augustus 2013 - 07:51

Hanneke:

hallo luitjes er genoten van je verhaal mar laat giel goed uit kijken voor zijn oren . met het duiken . want je kan je trommelvliess zo maar verknallen doe er als je duikt vette watte in volgens gerard . bir je moet de gr hebben van yvon en sakia ze hebben je gemist. hier gaat alles ziijn gangetje . behalve dat ik in eens aanvallen van epeletsie krijg maar ja daar moet je maat mee leren leven . ik geniet steeds weer van je verhaal en wacht weer op e volgen de heel veel gr van ons uit wormerveer

• 26 Augustus 2013 - 09:03

Nico En Margaret:

Het leek ff alsof ik naast jullie zat (behalve bij de dokter) prachtig verhaal weer!

• 26 Augustus 2013 - 09:45

Sylvia:

Wahaha Mir weer tranen met tuiten heerlijk, en al 17000 km erop zitten onwijs geniet nog lekker lieverds dikke kus van ons xxx

• 26 Augustus 2013 - 10:39

Paula En Norbert:

Het is weer prachtig, wat zullen jullie genieten. Heerlijk, om weg te zijn uit de normale wereld, waar zoveel ellende is. Ik zeg maar zo, laat de boeren maar dorsen. Genieten, daar gaat het om. De arme auto van jullie. Die is echt aan zijn derde leven bezig. Liefs Paula en Norbert.

• 26 Augustus 2013 - 11:38

Anja:

Leuk hoor allemaal,en je ziet echt bruin! Die pad lijkt inderdaad wel van plastic of zo haha.Goeie reis nog en voorzichtig! X

• 26 Augustus 2013 - 13:08

Gerda Van Garrel:

Geweldig wat een schitterend verslag van jullie reis,ik kreeg het van Rimmel toegestuurd,en wat een mooie foto's heel indrukwekkend nog een fijne reis,en geniet ervan samen.Gerda Van Garrel.

• 26 Augustus 2013 - 16:33

Patty:

Geweldig, die walvissen! en dolfijnen. Wat een prachtige levensreis maken jullie. Wat een prachtig stel zijn jullie. Ik geniet mee van jullie verhalen :-)

• 26 Augustus 2013 - 17:15

Marian Kuijt:

Hoi Chiel en Mirjam, rook de zeep wel lekker? Whaha geweldig toch. Wees lief voor Wallie dan gaat het heel goed komen . Lieve groetjes Ruud en Marian xx

• 26 Augustus 2013 - 19:11

Tim En Johanna:

Chiel/Mirjam super zeg zulke ervaringen, met die walvissen helemaal!!!Zwemmen ook af en toe hier langs, geintje!!!!Hou in ieder geval WALLIE in topconditie, veel geluk verder!!! Groet Tim en Johanna

• 27 Augustus 2013 - 12:46

Ard & Joke:

Wat een fantastische ervaringen en wat kun je er leuk over vertellen! Voor jullie genieten, maar voor ons ook ;-).

• 27 Augustus 2013 - 19:46

Olga En Joop:

hallo lui , wat hebben jullie het fantasties daar , jullie zien er zeer gezond uit en het plezier straalt er van af .
    nog gefeliciteerd met de 26e verjaardag van Mitch, we zijn op de koffie geweest in hun nieuwe huis het wordt erg mooi daar. Mieke heeft een appeltaart voor mitch en yvette gebakken , die was ook op de koffie bij mitch,
    nou geniet lekker verder van jullie geweldige trip en we love you both. xxxx mams en paps.

• 27 Augustus 2013 - 21:20

Irma, Guus En Kids:

Heerlijk dat jullie het zo fantastisch hebben! n als je vader een aboriginal was geweest had je ook geen scheve neus gehad haha. Lekker verder genieten lieverds en nog gefeliciteerd met Mitch! XXX

• 27 Augustus 2013 - 21:26

Isabelle:

wat een leuke verhalen weer zeg! at geweldig dat jullie de walvissen van dichtbij hebben gezien! zo groot en indrukwekkend zijn ze he, dit is iets wat je je hele leven zal bij blijven!
    bij de australia zoo, heb je ook een dierenpraktijk, roy en ik hebben daar bijna de hele dag gestaan, zo mooi werk wat die mensen daar doen, en indrukwekkend wat daar binnen word gebracht! van zee schildpadden, koala's tot pelikanen! heel veel plezier nog!

• 28 Augustus 2013 - 12:01

veeeel plezier nog
    alie en piet

• 08 September 2013 - 14:05

Jo En Henk Stolp Van Het Pennemes:

We hebben bij mijn zoon jullie verhalen en foto's gezien. Leuk om te lezen!!

Goede reis verder en blijf overal van genieten.

Jo en Henk

• 08 September 2013 - 15:03

Petra En Rene:

Weer lachen om je verhalen Mir.. wat heb je toch een schrijftalent!
    Ook erg mooie foto's...dei rode zon is super!
    Succes verder met de trip!!
    Knuf van ons.

• 18 September 2013 - 22:54

Helma:

Fantastisch wat jullie allemaal meemaken. Volgens mij heb je wel aboriginals ouders. Ik dronk ooit druivensap met mieren in de tent van je ouders, Roggel. Lekker knapperig hoor. Nog gefeliciteerd met Mitch. Lekker verder genieten x