Jumping crocs!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Jumping crocs!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Jumping crocs!!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Juli 2013 | Australië, Perth

Jumping crocs!!

In Katherine aangekomen..... dus heerlijk naar de hot springs gegaan. Mooi plekje beneden in een bos en de hot springs komen uit in de rivier waar dus 2 maanden geleden 3 enorme krokodillen zijn gevangen. Maar het was er erg druk , met hapklare brokken in de vorm van kleine kinderen dus voelde me wel veilig. Ik zei nog tegen Chiel dat het jammer was dat hij geen ontbijtkoek bij zich had. Dat heeft hij bij mij ooit jaren geleden tijdens een romantisch avondje in bad met een glaasje wijn geflikt.....kwam er na 10 minuten ineens "PLOP" een drol naar boven drijven die hij van ontbijtkoek had gekneed...dus hoe snel krijg je zo'n massa mensen in een keer uit het water! Later op zijn werk heeft hij hij nog zo'n drol in een van de douches op het putje gelegd...zelf snel onder een andere douche gestapt...nou de reactie van diegene zal ik nu maar niet herhalen haha! Nog altijd een kind...maar hij wordt toch echt 52!! Van Katherine zijn we naar Darwin gereden...DE backpackersstad! Ons eerste biertje samen in het Cavanagh-hotel gedronken waar alle backpackers na hun werk vaak samenkomen. Een zeer gezellige stad en we zijn 's avonds aan de haven gestaan omdat het daar zo warm is. Scoorde Chiel gelijk 5 octopussen voor de avondmaal , gekregen van een zeer spontane knul die daar de toiletten schoonmaakt. Ze moesten nog wel even schoongemaakt worden dus dan moet je maar even je ogen dicht doen, maar ze waren heerlijk! De volgende dag naar het open lucht golfslagzwembad aan de kust gegaan...haha! Jeugdsentiment! Bedacht me nog toen ik in het water lag dat zo'n baantje als lifeguard voor een weekje wel even lekker zou zijn. Ik zag me al helemaal paraderen in mijn groene bikini, roze oordoppen, gele badmuts en kikkerduikbril langs het zwembad met zo'n interressant fluitje om mijn nek! Ik had gelijk op mijn eerste werkdag het hele Wilhelmus erop gefloten om te laten weten dat ik uit Nederland kom. Er was ook nog zo'n pestkind die iedereen onder duwde..ik had hem eruit gestuurd..HEY YOU KIDDO! OUT OF THE WATER...NOW!!! TAKE YOUR HORSE AND GO HOME OR I WILL THROW YOU IN THE RIVER,WHERE YOU CAN PUSH THE CROCS UNDER THE WATER!!!,. Maar helaas geen baantje voor deze half dove lifeguard...ik zou hun hulpgeroep niet horen en alleen maar enthousiast terugzwaaien naar de drenkelingen! De volgende dag naar de oil storage tunnels geweest...een overblijfsel uit de 2 e wereldoorlog. Nadat de Japanners de haventanks gebombardeerd hadden, werden deze ondergrondse tunnels met schoffel en bijl in de rotsen uitgegraven om de olie op te slaan .Zeer interessant!De volgende dag onderweg op een boot gestapt voor de Jumping Crocs. We hebben er in Afrika heel veel zien liggen maar ze nog nooit zien springen. Toen we de rivier opgingen waren ze nergens te bekennen maar later kwamen ze allemaal naar boven . Karbonaatje aan de hengel en ''hoppa'', ze sprongen tot op ooghoogte! We hebben een uur lang genoten van ze, maar wat zijn ze eng en onvoorspelbaar! Na 2 dagen Darwin terug naar Katherine via het Kakadu National Park. Het staat 2 keer op de world heritagelijst van de Unesco zowel om het landschap en zowel voor het belang. van de aboriginal cultuur maar wij vonden het tegenvallen. Wel het cultureel centrum van de aboriginals bezocht en de andere kant van ze gezien want tot nu toe hebben we ze alleen in een heel nagatief daglicht gezien. Qua flora en fauna hebben we wel mooiere parken gezien. Aan de weg terug nog een enorme dode python gespot...die had waarschijnlijk vlak voor zijn dood nog gegeten want wat een lijf!!! Die kom je liever niet levend tegen! (zie foto). Ook steeds meer dingo's steken de weg over en zelfs 2 dromedarissen in het wild gespot. In Katherine naar de garge want Walley had 2 nieuwe bandjes nodig en er moest een sterretje gerepareerd worden. Onze lange tocht door de outback naar Alice Springs viel ontzettend mee. In 2 dagen vloog de flying kokpit met zijn nieuwe landingsgestel door de outback! Helemaal geen dorre droge vlakte maar juist heel veel groen en een prima weg,dus we hebben genoten ondanks de lange reisdagen. Nog even de Devils Marbles bezocht( duivelse knikkers) In het landschap liggen overal granietbollen en brokken verspreid en je vraagt je af hoe sommige rotsen op hele kleine kunnen balanceren. Vandaar uit was het nog eens 500 kilometer naar Ayers Roch oftewel Uluru. Ja en dit is toch wel een hoogtepunt hoor...zooo mooi! Dan duikt er ineens midden in de woestijn een enorme berg op...zo'n mooi gezicht!Neemt met zonsondergang en opgang allerlei kleuren rood aan. De rots is een heiligdom van de aboriginals en mag ook niet beklommen worden maar mensen doen het wel. Chiel was het ook van plan maar het waaide te hard .Wel een rondleiding gemaakt met een gids, die er alles over vertelde. We hadden hier wel een temperatuurschok. 30 graden lager in de nacht dan in Darwin. We hebben het nog niet zo koud gehad! 2 vesten, sokken en jas aan in de slaapzak en toen lag ik nog te rillen. Midden in de nacht nog Chiel zijn jas aangetrokken maar toen paste ik niet meer in mijn slaapzak . Wat een gedoe dan midden in zo'n klein buje want het dak was ook nog eens dicht haha! We zijn nu weer terug in Alice Springs waar het zonnetje weer lekker schijnt. We vermaken ons nog steeds samen alhoewel het wel weer tijd wordt voor een goed intellectueel boek,want onze gesprekken dalen soms tot een heel laag niveau haha! Bij de hot springs zegt Chiel om 9 uur ''s avonds in het donker'' zullen we nog even zwemmen?'' '' Dacht het niet, met die krokodillen daarachter in de rivier" "zeg ik. "Ook niet als er een hele kleine krokodil zwemt?"vraagt hij...grijns grijns. Dus ik zeg Jouw Schni Schna Schnappie is nu geen leuk gri gra grappie. Ja en dan kun je niet meer stoppen, Dus na wat wi wa wijntjes, het bi ba bed maar opgemaakt en hem wi wa welterusten gewenst!De volgende morgen wilde ik wakker worden met een gi ga goedemorgen maar dat was het zeker niet want we waren de hele nacht weer wakker van de dronken aboriginals. Kortom we beginnen allebei weer aan een goed boek! Tot de vi va volgende keer!

• 21 Juli 2013 - 08:19

Hanneke:

goede morgenweet niet hoe laat het nu bij jullie is maar het is hier nu 8uur eb heb je verslag weer met veel plezier gelezen . het is hier nu eindelijk zomer en nu al warm gelukig wel dus wij heoven niet onder een jas te slapen maar het dek bed er af te gooien . bij dathet met jullie goed gaat maar blijf voor zichtig aub heel veel gr van ons en tot je vogende verslag

• 21 Juli 2013 - 08:56

Nico En Margaret:

Gi Ga neeeeeeeeeeee ik doe het niet! Geweldige verhalen weer! Hier gaat alles goed!

• 21 Juli 2013 - 09:29

Anja:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben.lekker genieten!
    Die ULURU hebben Bel en Roy ook beklommen,herkenbare foto's ok die met de Crocs,geweldige belevenis toch!
    Goeie reis verder,dikke kus uit warm Zaandijk

• 21 Juli 2013 - 12:10

Saskia:

Superleuk verhaal weer!!!! Xx

• 21 Juli 2013 - 16:28

Lia Vermist:

Super leuk weer. Ook prachtige foto's. Veel plezier, we kijken uit naar het volgende verslag. XX

• 21 Juli 2013 - 20:03

Ben En Mieke:

Wat een verhaal weer,eng hoor die krokodil en wat zielig die hond,dat kom je daar nogal tegen he en dat voor zo`n welvarend land.maar fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.we hebben hier ook een prachtige zomer,30 graden. nou tot schrijfs en voorzichtig.

• 22 Juli 2013 - 19:31

Tim En Johanna:

Wat een belevenissen in zo,n kort tijdbestek maar super zeg!!Wally doet het ook nog goed en hou hem dus heel hè, en blijven genieten daar.xxx

• 24 Juli 2013 - 09:49

Isabelle:

geweldige verhalen weer! jumping crocs zo spannend he?! in ene zijn ze er! en wat grapppig dat de outback groen was, komt niet vaak voor!

• 24 Juli 2013 - 13:31

Gerard & Karin:

We hebben hier nog wel ontbijtkoek om een paar grapjes uit te halen...ha ha
    Walley doet het erg goed zo te horen, vooral met z'n nieuwe landingsgestel.
    Darwin is geweldig, vonden wij ook, lekker relaxed. Nog veel pe pa plezier op jullie avontuur.
    Caitlin is in haar eentje naar Sydney geweest, fijne tijd gehad maar nu weer terug naar school!

• 28 Juli 2013 - 11:45

Marriette & Michelle:

Hi Chiel en Mirjam, wat een genot om jullie verslagen te lezen!! Erg leuk. Ga vooral verder met genieten en schrijven. Veel plezier. XX