Hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Hello New Zealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Hello New Zealand!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello New Zealand!
Afscheid genomen van Australie en op naar Nieuw Zeeland! Een vlucht van maar 3 uur,en als je dan aan komt vliegen toch wel even een WOW! momentje. Blauwe meren en alles heel groen. Prachtig!Stef en Marlies uit en de kinderen stonden ons al op te wachten...een warm welkom terwijl we elkaar toen nog geeneens goed kenden.......Chiel had ze zelfs alleen op een foto gezien en ik alleen een praatje met Marlies bij de bakker gemaakt haha! Ze zijn hier in Februari naartoe geggan...Stef heeft hier werk gevonden en de kinderen zitten vanaf eind juli pas op school ..... Ze stonden 9 dec nog in de bijlage van het noord hollands dagblad met hun verhaal.Ongelooflijk hoe snel de kinderen de engelse taal onder de knie hebben gekregen in zo'n korte tijd! Een heerlijke week gehad met een hoop gezelligheid en dagjes uit naar de haven en de stad Auckland en naar een Jan van Genten kolonie in Muriwai beach. Broedtijd dus kleintjes gespot. Fascinerend hoe ze daar liggen...zo geordend(zie foto), en hoe onhandig is de landing van deze vogels tussen die menigte met een spanwijdte van 1.75 m . Hilarisch! We zouden hier in de eerste instantie weer een campervan kopen en dan weer verkopen, maar omdat Gwen en Tom komen hebben we met zn allen een motorhome gehuurd, die we in Christchurch moesten ophalen. Dus vlogen we naar het Zuidereiland om de camper op te halen en vervolgens daar nog wat plaatsen te bezichtigen waar Gwen en Tom geen tijd voor hebben. De camper is een oud model en lijkt dus op een zeeaquarium haha! Totaal niet gestroomlijnd en enorme ramen. Goed dat ik mijn haren net weer rood heb geverfd...Sebastiaan de kreeft zwemt nu vrolijk rond! De zijspiegels van Walley waren net zo groot als een make-up spiegeltje, maar deze zijn net zo groot als in de veel te kleine badkamer/wc. Je kunt er letterlijk je kont niet keren, dus gebruiken we die in uiterste nood en degene die het in zijn hoofd haalt om de grote boodschap erop te doen mag hem zelf legen bij de speciale dumpplaats! 1000 km terug naar Auckland om de kinderen op te halen maar daar konden we een week over doen dus op naar Kaikoura! Prachtig weer maar zicht op besneeuwde bergen.En dat langs de kust. De stad bezocht en aan het strand tussen de bontzeehonden gestaan..wat een stank maar ZO GAAF! Ze waren veel groter dan op Kangaroo Island en lagen werkelijk overal..op de rotsen, in de zee, en toen we naarboven naar de waterval liepen zwommen er zelfs 2 puppies in de poel bij de waterval. Die klauterden zich een weg naar boven over de rotsen om daar te spelen in zoet water totdat moeders weer terugkwam van de visvangst. In wintertijd bevinden zich daar zo'n 200 puppies dus dat moet helemaal een geweldig gezicht zijn! De boot naar het noordereiland genomen en een mooi plekje in de bergen uitgezocht. Noodweer s'nachts maar de volgende ochtend weer het zonnetje dus op naar Napier. Een art-deco stad. Superleuk! Veel mensen verkleed in Charlestonstijl.Dus wij konden het ook niet laten in een souvenirswinkel.( zie foto). Terug naar Wattle Downs om onze backpacks weer op te halen en toen naar het vliegveld! Dikke tranen natuurlijk na een half jaar ze niet gezien te hebben. Verschillende kaarten mee uit nederland voor ons en daar zat natuurlijk weer een tranentrekker bij van Mitch en Yvette. Genoeg tranen gelaten op deze dag , er is tenslotte al genoeg water in NZ. Ze mochten nog even na zo'n lange reis van een lekkere douche en bed genieten bij Stef en Marlies( thanks again!), en de volgende dag zijn we op pad gegaan in ons aquarium op wielen. Auckland , one tree hill,de jan van genten weer bezocht met ze, en de volgende dag naar hot water beach. Je kunt hier je eigen kuil graven op het strand,(helaas hadden we geen nerderlandse vlag ) en het water wat erin zit wordt verwarmd doordat er een hot spring onder het zand zit. Soms echt kokend heet...je ziet het water borrelen en ook het zand is soms niet aan te raken. Zaten we dan tussen het massatoerisme in onze kuil met warm water als 4 kleine kinderen in een pierenbadje. Maar goed dat we geen opblaaskrokodil mee hadden..die had er niet meer bij gekund...we zaten bil aan bil! Een lachwekkend gezicht! Daarna een track naar the Cathedral Cove aan een prachtige kustlijn. Flink klimmen en afdalen maar zo mooi! De volgende dag een goudmijntour gedaan in Waihi...zeer interessant! We hebben nog lang gewacht op het opblazen van een gedeelte van de mijn die om kwart voor 12 zou plaatsvinden maar we smolten weg daarboven..zo heet als het was... dus zijn we weggegaan. Ja ,de zon voel je hier goed. Kinderen op school moeten buiten verplicht een zonnenhoed dragen en zich insmeren met zonnebrand. Tom heeft een knalrode nek...steekt zo lekker af tegen de rest van zijn sneeuwwitte lichaam..en Gwen heeft zelfs haar hoofdhuid verbrand, dus zij draagt nu ook een hoed! Chiel en ik hebben nog steeds een aboriginalkleur maar ook wij moeten hier zelfs oppassen.Maar wat is het genieten in dit prachtige land...weer verrassend anders dan Australie! Morgen gaan we raften,een maoridorp bezoeken en naar de geisers. Weer genoeg te doen dus! Tot de volgende keer! The oldies and the young ones in NZ.

• 18 December 2013 - 23:27

Alice:

wauw, wat een prachtige foto's!!! geniet lekker met jullie kinderen. fijne feestdagen en een fantastisch 2014
    dikke kus.

• 19 December 2013 - 04:26

Marlies:

We vonden jullie bezoek errug gezellig. Tot snel, niet al te snel, want dat betekent dat de vakantie (te) snel gaat ;-). Geniet er van. Gaan wij ook doen. Groetjes, Marlies xx

• 19 December 2013 - 13:22

Ben En Mieke:

Zo zien we Tom en Gwen nog aan de overkant en zo zijn ze aan de andere kant van de wereld,leuk die foto''s ik heb ook zo''n parasolletje van belgisch kant grappig he?misschien een leuk item voor het familie weekend.heel veel plezier met jullie verdere reis.Hele prettige feestdagen.liefs van Ben en Mieke xxx