Tussen de wombats in Kangaroo Valley! - Reisverslag uit Nowra, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Tussen de wombats in Kangaroo Valley! - Reisverslag uit Nowra, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Tussen de wombats in Kangaroo Valley!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Oktober 2013 | Australië, Nowra

Tussen de wombats in Kangaroo Valley!

De laatste dagen in Tasmanie the raspberryfarm, cheesefarm en de chocolaterie bezocht! En echt waar...ze maken hier de lekkerste soorten kaas....met bospepers, wasibi etc. Dus met potten jam ,kaas en chocola weer in de bus gestapt. Jaja! Superstrak in mijn teletubbiepak nu! Een calorierijk land Australie en zeker een land van de junkfood. De KFC, MC Donalds , Red rooster, Subway, Fish and chips...je vindt ze vaak allemaal bij elkaar. En laat ik nu al een paar keer in het weekend gezien hebben dat hele gezinnen er gaan ontbijten...kindjes nog in pyama! ''Nou pap, doe mij maar een Big Mac en een halve liter cola !" En dat op de nuchtere maag! Weer op de boot gestapt voor 10 uur naar het vaste land, Melbourne ,en daar na wederom een dagje doorgebracht te hebben 's avonds heerlijk gegeten met oud- zaandijkers Sander en Linda Beukema. 8 jaar geleden met de kinderen voorgoed vertrokken en na 6 jaar Brisbane wonen ze nu in Melbourne met 3 kinderen en een hond. We kwamen elkaar vaak tegen tijdens het uitlaten van de hond en tevens zijn 2 van mijn nichten ook 2 nichten van Sander . Superleuk om ze weer eens gesproken te hebben en op een hele mooie locatie gegeten met uitzicht over een verlicht Melbourne en omstreken. Prachtig! Daarna langzaam richting onze eindbestemming Sydney, waar flinke bosbranden woeden. We hopen dat we nog naar de Blue Mountains kunnen, even boven Sydney, maar we hebben nog een paar weken.De verjaardag van Chiel gevierd op een camping aan de kust. Hij had 48 bier ingeslagen (jaja, Sander..Carlton Draught)want ''je weet maar nooit wie er langs komt "haha!. Zijn koppie weer kaal geschoren want dan lijkt hij nog 51. Gelukkig nu niet in de kleedkamer van de voetbalclub in Mullumbimbi,want de schoonmaker heeft vast de volgende dag gedacht dat er een dode koala in de prullenbak lag. Zelfde kleur en structuur! Heerlijk een verjaardagspicknick met bier en kaasplankje en muziek gehouden en s'avonds natuurlijk weer vuur! De laatste waarschijnlijk in Australie want er is hier nu een totaal verbod! Logisch! Daarna richting de hoofdstad van Australie... Canberra, een degelijke, saaie stad om te zien, maar waar wel weer heel veel te doen is. Dus hebben we de botanic gardens bezocht waar heel veel water dragons rondliepen, het supermooie museum, de Telstra Tower met uitzicht over de stad en the National Science and Technology Centre, waar we o.a een aardbevingsimulatie mochten meemaken. Walley ondertussen bij de garage zijn laatste servicebeurt gegeven en daarna vertrokken naar Kangaroo Valley! Heel diep in een vallei gekampeerd . In de eerste plaats mochten we hier niet kamperen ivm de bosbranden want wanneer het overslaat in de vallei kun je natuurlijk geen kant meer op met maar 1 uitvalsweg, maar uiteindelijk werd het oogluikend toegestaan . Eigenlijk moesten ze wel want er was hier een Folkfestival in het dorp en dan staat het hier goed vol! We waren omgeven door grazende wombats en kangoeroes tijdens het avondeten.Wombats lijken op kleine dikke beren en die hadden we nog niet in het wild gespot.....alleen dood langs de weg... dus ik bleef met de camera achter ze aanlopen! Ze zijn ook best wel groot! ''s Nachts begon onze bus tot 3 keer aan toe ineens te schudden (dit keer een echte aardbeving?) en hoorden we een zaaggeluid onder de auto. In het maanlicht zag ik de wombats overal lopen en ze lopen zichzelf ook te krabben en tegen boomstammen aan te schuren ,dus ik denk dat ze het hele vlooiencircus bij zich dragen, maar wat zijn ze leuk!Deze Wombat vond het dus nodig om onder en tegen onze bus zijn rug te krabben. Wanneer we een klap op de ramen gaven stopte hij pas! De volgende dag het dorp ingegaan om te kijken wat het festival inhield en kaarten gekocht voor 3 dagen. En wat hebben we genoten!!!!! Zulke leuke optredens..o.a.een superleuke italiaanse Folkband maar ook hele goede gitaristen en zelfs een jongen uit Mongolie met een throat voice...zo gaaf! Straatcircus, overal leuke kraampjes en eettentjes en barretjes en dat allemaal in dat het kleine dorpje Kangaroo Valley. Niet druk want mensen bleven weg vanwege de bosbranden. Op zondag zou er gospel zijn in the good shepard church, dus wij snel met het busje die om het half uur in de vallei je ophaalde er naartoe, want iemand uit Illinois,USA zou zijn gospel ten gehore brengen. Ja, ik verwacht dan een negroide man met een gewaad met allemaal Whoopi Goldbergjes in het koor, maar dat was een tegenvaller. Het leek wel de eo ouderendag! Zaten we buiten bij de kerk op stoeltjes tussen allemaal grijze postduiven...je had Chiel zijn gezicht moeten zien! Voor ons 2 oude mannen met baard en een vrouwtje op gitaar . Dat was alles! En wij dachten nog wel te gaan swingen! Tussen dit publiek durfden we dat echt niet en zeker niet"oh, lord ,would you by me a mercedes benz!" te zingen. We kregen een boekje met wel 12 nummers die we nog mee moesten zingen ook, dus we zijn stiekem letterlijk voor het zingen de kerk uitgegaan .Terug naar het feestgebeuren denk? En ja, ja, we hebben zelfs een workshop beatboxen bijgewoond. Moesten we met een man of 30 allemaal praten als Kermit de kikker om het beatboxen onder de knie te krijgen.Wat hebben we gelachen! Verder is het hier nog steeds een georganiseerde chaos...alles wat stuk is plakken we met ducttape. Leesbrillen, gaatjes in het tentdoek van het dak, onze kledingboxen, de rits van de slaapzak...alles ziet langzamerhand zilver. Toen ik in Tasmanie een stuk op de grond liet vallen pakte een mus het op en nam het mee naar zijn nest whoehaha! Buiten stevigheid gelijk goede isolatie! Jammer dat door een vlaag wind de passagiersdeur van Walley uit zijn voegen vloog en op dat moment niet meer dicht te krijgen was.(gaat nu weer redelijk dicht) ''We hebben altijd nog ducttape" zei Chiel toen . Dan had hij mij ook wel met tape aan mijn stoel kunnen vastbinden ,want anders had ik er bij de eerste de beste haarspeldbocht uitgevlogen. We verlaten morgen de vallei . 5 nachten op dezelfde plek is een record voor ons,dus het zigeunerbloed begint weer te stromen. Echt een festival om nooit meer te vergeten. Op naar de kust en hopen dat de branden onder controle zijn! xx The grey nomads

• 28 Oktober 2013 - 02:20

Paula:

Ik ben de eerste, krijg hem net binnen en het is hier midden in de nacht. Kon niet slapen, dus dacht ik kijken wat mijn pad me brengt, jullie dus. Nog steeds alles naar wens, als ik het zo lees. Heerlijk hè, dat avontuur is iets wat je nooit meer vergeet. Ook leuk voor later gil ik dan altijd maar. Vooral voor de achter, achter kleinkinderen. Met ons gaat alles goed, prachtig weer, dus we zitten nog steeds in het benedenhuis. Het is volgende week al november. Nu zie ik in de komende dagen, komt er regen. Als het echt slecht gaat worden, vliegen we tussen de buien door, met hebben en houwen naar boven. Lekker en gezellig hè, nog even en dan komen Tom en Gwen over. Hebben jullie dan de auto nog steeds, wanneer verkopen jullie hem en gaan jullie te voet verder? Knuffels, pas op met de branden, vooral Chiel in de gaten houden. Paula en Norbert.

• 28 Oktober 2013 - 07:25

Nico En Margaret:

Hee, die buurtjes! Dat zijn weer leuke verhalen! Hallelujaxxxxxxx

• 28 Oktober 2013 - 14:18

Nell@Rozemeijer.info:

Lieve allemaal
    weer hele spannende verhalen . Wij kijken er iedere keer naar uit ! naar een mail. Net of wij zelf daar zitten Hebben jullie last van de branden? groetjes Hans en Nell Rozemeijer

• 28 Oktober 2013 - 19:22

Simone:

wat een geweldig verhaal weer, jullie genieten volop lees ik al ik heb je filmpje gezien van de wombat wat een grappig beestje zeg. He Mir heb je niet even Mio majo on the bajo gezongen haha.
    Geniet er nog lekker van lieverds en we kijken weer uit naar het volgende avontuur:-)xx

• 28 Oktober 2013 - 20:55

Hanneke:

hallo luitjes blij weer even wat van jullie te hoeren was al bang dat ook jillie midden in de bos branden zouden zitten . het is hier vandaag heel slecht weer met een hele zware storm alle maal bomen over de weg niet normaal het was dan ook zelf s met de auto eng rijden , nu nog een paar dagen e dan hebben we het kuijten wekend en natuurlijk jammer dat jullie daar niet bij zijn . maar ja wat jullie hebben is natuurlijk een hele belevenis hier gaat alles zijn gangetje en we verheugen ons weer op het volgende verhaal gr uit wormerveer

• 30 Oktober 2013 - 22:23

Paps En Mams:

hi, lieverds
    fijn om te lezen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben,
    jullie zien er gezond uit en maken heel veel mee, perfect.
    we printen dit verslag ook weer uit voor oma, die leest ze met een vergrootglas,en snapt er niets van
    hebben haar uitgelegd dat ze tegenwoordig geen aanzichtkaarten meer sturen,
    maar wat wil je ze is 93.
    kijken weer uit naar het volgende bericht en een dikke kus van paps en mams.

• 31 Oktober 2013 - 10:29

Minke Groot:

Hallo,
    Wat een fantastisch verhaal weer, verheug me elke keer weer op jullie reisverslag.
    Wat leuk dat jullie Sander hebben gezien. Hoop dat je de groetjes hebt gedaan.
    Veel plezier nog!!!!
    x minke

• 01 November 2013 - 22:12

Marian Kuijt:

Hoi, hoi,
    Tjonge jong wat gaat die tijd hard zeg. Jullie zijn alweer zowat 5 mnd onderweg en het is nog steeds allemaal even spannend en mooi wat jullie onderweg allemaal tegenkomen. Nog heel veel verder reisgenot en als je ze onderweg nog tegenkomt kun je dan een sleutelhanger met kangeroeballen meebrengen whaha wie verzint zuks!!!
    Lieve groetjes Ruud en Marian

• 02 November 2013 - 15:29

Karin Rijvordt:

Eindelijk ben ik weer helemaal bijgelezen, 6 stuks in totaal :-)
    Hele leuke verhalen weer en haalt een hoop herinneringen op! Al is het alweer 17 jaar geleden dat ik vertrok, damn wat word ik oud :-) top dat Gwen en Tom een eind mee gaan reizen. Nieuw Zeeland, ook zo prachtig. Supermooie natuur! Op naar het volgende verslag :-) ps. als jullie in Sydney aankomen, moet je echt even naar Kings Cross. Tegenover de paal met de km bordjes naar Singapore en Amsterdam etc heb ik nog ijsjes verkocht bij Andersens of Denmark. Aan te bevelen! ;-) en in het straatje tegenover de Hungry Jacks moet je een Bondi burger halen (pittig!), de lekkerste ooit! (als het nog bestaat..)x

• 05 November 2013 - 13:54

Happe:

halleluja hier no 133
    chiel je wordt steeds knapper met je kale kneppel
    wederom een prachtig verhaal
    heel veel plezier groetjes alie en piet xxxx

• 09 November 2013 - 15:38

Gerrit Velthuis En Alie Rol:

Hoi Chiel en Mirjan,
    net ff jullie laatste verslag zitten lezen, wat een avontuur zeg. Die wombat ziet er onwijs lief uit, zou wel bij onze geiten passen :-). Wens jullie nog heel veel mooie belevenissen,
    Groetjes uit Oostknollendam, gerrit en alie

• 09 November 2013 - 17:52

Petra:

He, Zaandijkers, lees , ik heb net pas tijd om jullie vervolg verhaal te lezen....
    Heeeerlijk weer he! Wat een belevenis. Zullen jullie nog wel wennen in het snelle nederlandse...
    Wat hebben die wombats een hoog knuffel gehalte zeg.
    Knuf van hier..

• 10 November 2013 - 13:32

Henk Stolp:

hier Henk en Jo Stolp van het Pennemes.

Allereerst bedankt voor de mooie kaart.
    We hebben jullie foto's weer bekeken. Heel mooi om te zien.
    Een goede reis verder en tot de volgende keer.

• 11 November 2013 - 17:56

Sas:

Had dit avontuur gemist maar ben blij het te hebben gelezen, had m niet willen missen! Mooie foto's weer, wat een super belevenissen. Xx