langs de lijn in Mullumbimby en Kangaroo Island! - Reisverslag uit Ballarat Central, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu langs de lijn in Mullumbimby en Kangaroo Island! - Reisverslag uit Ballarat Central, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

langs de lijn in Mullumbimby en Kangaroo Island!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 September 2013 | Australië, Ballarat Central

langs de lijn in Mullumbimby en Kangaroo Island!

Ja, dat ging dus 1200 dollar kosten bij de Toyotadealer, terwijl we al wisten dat we het in Hervey Bay voor 460 konden laten maken dus NO WAY! Walley weer in elkaar laten zetten, rekening van die dag betaald en 200 km terug naar Hervey Bay!Dat weten we dus ook weer ...als je naar de dealer gaat betaal je gewoon meer dan het dubbele! Op de terugweg nog naar de Australian Zoo geweest met bijbehorend Hospital. Zo leuk om dieren te spotten die je nog nooit van je leven gezien hebt. In het Hospital lag een een pelikaan onder narcose op de operatietafel en een heel zielig koalabeertje met een gebroken poot zat voor het raam in een boom. Zulke leuke filmpjes kunnen maken van koala's daar in de dierentuin...1 zelfs met 2 baby's op haar rug. De volgende dag nog een prachtige tocht door de bergen gemaakt, (niet goed voor de kapotte remmen) en toen de auto laten repareren. Onze weg vervolgd naar Brisbane en in 2 dagen de enorm grote stad per boot ,bus en lopend verkend. 1 museum en 2 galleries bezocht...ja, ja, zeer culturele dagen. In Mullumbimby hebben we overnacht ...je raadt het nooit...langs het voetbalveld haha!We stonden echt geparkeerd achter de reclameborden en douchen en toiletteren moesten we in de kleedkamers onder de kantine. Vanaf 4 uur was er nog een training ook dus Chiel was helemaal in zijn element.Alhoewel het hier soccer heet en met een rugbybal gedaan wordt toch heel leuk om te zien. Toen ik 's avonds na het douchen in het donker weer terugkwam, had Chiel voor zelfkapper gespeeld en met zijn reis- baardtrimmertje geprobeerd zijn haar eraf te halen, dus toen zat Herman van Veen ineens in zijn stoel! Na 2 halen door zijn haar snakte de trimmer weer naar elektra die we niet hebben , dus daar zat hij dan! Kok liep echt voor ''cock"! Ik had hem daar al voor gewaarschuwd dus was best wel boos!Ik ben tenslotte geen Alfred Jodokus Kwak die naast hem moet lopen ook al kwek ik de hele dag, en de volgende dag zouden we ook nog naar het strand gaan..Nou," ik spetter de hele dag in het water, ga maar vast ,ik kom wel een druppel later!" De volgende dag was Chiel heel vroeg uit de veren en ik vermoedde al dat hij de schade in de kleedkamer aan het herstellen was. Na 3 kwartier kwam hij aangelopen hoor...over het voetbalveld..met een gevonden rugbybal....de nieuwe trainer van Mullumbimby........Louis van Kaal !!! Geen enkele haar meer op zijn hoofd! En wat denk je?...het staat hem nog goed ook... zo laten, en niks meer aan doen zou ik zeggen...maar dat kan ook niet meer haha! Wel met factor 30 insmeren denk! Onze Mitch is inmiddels 26 jaar geworden en voor het eerst zijn we er niet! Dat geeft op zo'n dag wel even een raar gevoel. Hij had zelf ook weinig tijd om het te vieren, want hij is druk bezig in zijn nieuwe huis in Zaandijk waar hij met Yvette gaat samenwonen en had ook nog een bruiloft van een vriend , dus volgend jaar maar weer een feestje! Op naar Surfers Paradise voor het Ripley's Believe It Or Not museum. Helemaal te gek! Alles wat niet normaal was of is krijg je daar te zien, maar ook de rituelen en gewoontes van bepaalde stammen, en laat ik nu dezelfde vrouw in Thailand met wel 25 ringen om haar nek ook 4 jaar geleden op de foto hebben genomen! Daarna in mijn eentje naar the butterflyhouse,want er zijn hier enorm grote prachtige vlinders, maar in het wild moeilijk te fotograferen dus in zo'n kas gaat dat makkelijker. Maar laat nu net de mooiste vlinder bovenop mijn camera en op mijn rug gaan zitten. Maak dan maar eens een foto! Daarna naar Byron Bay..een heel gezellig hippiestadje...easy going is hier het motto en dat was ook duidelijk te merken...heel gezellig en relaxed! Daarna ergens heel hoog in de bergen in het bos gestaan en dat was best wel eng want we waren er alleen en het was kilometers van de bewoonde wereld vandaan en 's nachts is het echt aardedonker. We hadden om 3 uur 's middags al heel veel hout gekregen van iemand die zei "jullie zullen het wel koud krijgen vanavond!", en daar stonden we dan...geen bereik en wetende dat hier heel veel dieren,slangen en insecten rondliepen dus de fik erin! We werden al een keer gewaarschuwd voor slangen door een vrouw die zag dat Chiel op zijn Birckenstocks hout aan het zoeken was. We hebben er tot nu nog maar 2 in het wild gespot....1 keer reed Chiel hem bijna dood en 1 keer tijdens een bushwalk....ik bevroor, maar de slang ook dus heb nog even snel een fotootje kunnen maken! Op naar Adelaide! We hebben inmiddels onze draai hier wel gevonden qua winkels en supermarkten dus doen eigenlijk alleen boodschappen bij de Woolworths en de nodige dingen bij the big W wat een beetje op de action lijkt. We laten tenslotte een hoop achter hier of gooien het weg. Dus wij allebei een joggingpak voor weinig geld uit een bak getrokken , want de avonden zijn toch echt hier weer koud. Trekken we hem 's avonds aan , blijkt dat we kindermaten gekocht hebben. Veel te strak en te kort en veel te hoog water. Ik ben net een teletubbie met mijn capuchon op en Chiel kan zo bij het Nationaal ballet! Geen gezicht ,wel lekker warm! Op naar de wijngaarden van Australie op zoek naar de port die onze Gwen elk jaar bij de kro krijgt van een cameraman...de Grant Burge, die in Nederland alleen via internet te bestellen is ,maar in Tanunda wordt geproduceerd. Alle kelderdeuren van alle wijngaarden stonden open om te proeven van de vele soorten , en ja dat is toch altijd een chique bedoening. Reden we dan met onze Walley de chique oprijlaan van een'' Chateau'' op! Pruttel,pruttel,pruttel!! haha! Jaja! We hebben veel bekijks hoor .. er was zelfs een man die hem wel wilde hebben want zijn naam was ook Walley haha! We hebben het ook maar bij 1 slokje port proeven gehouden want anders gaan we weer sli-sla slap lullen en Chiel moest nog rijden. Bovendien waren er ook niet op gekleed en ik kan toch moelijk in mijn teletubbiepak aan de bar gaan zitten en tegen Chiel zeggen'' Ga maar vast,ik kom wel een paar druppels port later! Op naar Adelaide en de stad verkend en vanuit Adelaide naar Kangaroo Island. Een tourtje op eigen gelegenheid geboekt en 3 geweldige dagen gehad. Flinders Chase National Park, Remarkable rocks, Admirals Arch, Sandboarden (zandhappen),koala tour, pelikanen voeren en een pinguintour stonden op het programma en wat hebben we genoten en gelachen met het voeren van de pelikanen. Wanneer we thuis zijn zullen we wat filmpjes plaatsen want op de een of andere manier lukt dat nu niet op deze site. Bj de Admirals Arch ligt een hele kudde nieuw zeelandse bontzeehondjes en dat was zo gaaf om te zien. Een hele ruige kust en de golven hoog en dan zie je alle puppies spelen in de poeltjes in de grot. Geweldig om te zien! Ik kon er de hele dag wel blijven staan .'s Avonds de pinguintour gedaan maar dit soort is in een tijdsbestek van 3 jaar enorm verminderd doordat de zeehonden onder de pier ze op staan te wachten en aangezien het een hele kleine pinguin is een hele makkelijke prooi. Wel zielig toen we daar een aantal kuikens aantroffen die soms een paar dagen op hun moeder zitten te wachten die voedsel is gaan zoeken en misschien wel helemaal niet meer terugkomt. Zo blijft de kolonie helemaal niet meer in stand. Verder verbazen we ons elke keer weer....hele troepen pelikanen die 's avonds overtrekken, grote groepen papagaaien, kaketoes , de koala's en de possums in de bomen op de camping, wakker worden en dan kangoeroes met vaak een baby in de buidel naast je bus vinden, wakker gemaakt worden door de magpie met zijn mooiste lied of de Kookaburra, de lachvogel...als je die hoort kom je niet meer bij! Als ik wakker word doe ik gelijk het gordijntje open want er is altijd wel wat te zien! Afijn, we lopen op schema en Tasmanie is al dichtbij. In het binnenland hebben we wel heel veel last van vliegen gehad...zo jammer! Ze duiken met tientallen tegelijk achter je zonnebril,in je ogen en oren. Chiel ging een keer buiten zitten en die werd helelmaal gek! Ik zei nog,"Wat groeit je haar snel...als je zo een uurtje blijft zitten heb je straks nog een afro-coupe!" We staan nu weer in ons eentje aan het strand dichtbij Kingston en Chiel heeft een kuil op het strand gegraven waar nu ongeveer een half scheepswrak in ligt dus het liefdesvuur gaat weer branden. Het is te hopen dat ik zelf nog haar op mijn hoofd heb morgenochtend! Tot in Tasmanie! xx

• 17 September 2013 - 07:56

Tinette:

Jeetje, wat een prachtige foto's! Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben. :)

• 17 September 2013 - 08:05

Hanneke:

goede morgen het is hier nu 8 uur met veel plezier je verslag weer gelezen . en de mooie fotos bekeken prachtig allemaal dus mir je heb nu een kale man nou ja weer een swat anders. vrijdag het feest van john gehad het was een mooie dag en savonds een superfeest in het laantje de gr van yvon ook jou kids waren er .mitch vertede dat hij nu in zijn huis zit dus alles gaat goed allemaal. nou mir ik zou zeggen nog maals doe voorzichtig en tot je volgende schrijfen gr van ons uit wormerveer.

• 17 September 2013 - 08:12

Saskia:

Heeerlijk verhaal weer!! De kookaburra, doet me denken aan dat ene singeltje van Irma.....

• 17 September 2013 - 08:20

Sas:

Geweldige foto's ook, super!!! Geniet verder, horen wel weer van jullie, leuk! Xx

• 17 September 2013 - 08:37

Rimke En Nico:

Het blijft een feest om iedere keer het verslag en de foto's te bekijken.
    Geweldig dat jullie zoveel plezier hebben!

• 17 September 2013 - 10:43

Paula En Norbert:

He werelreizigers,
    Julie hebben het duidelijk naar je zin. Kan ik me voorstellen. Zoiets doe je maar eens in je leven, dus genieten met een grote G. Wat ik mis is een foto van Louis Kaal, wil ik wel eens zien. Geniet verder, hier alles oke, dikke knuffies van ons uit een nog warm Spanje, we leven nog steeds in onze zomer huis. Het is zonde om naar boven te gaan. We willen in november naar Nederland en wie weet, misschien wel rechtstreeks vanuit de beneden verdieping. We zitten hier al 5 maanden, hadden boven wel kunnen verhuren. Heel veel knuffies, losdos

• 17 September 2013 - 10:48

Syl:

Hey lieverds, heerlijk verslag weer goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Tasmanie heb ik op tv gezien dat ziet er echt prachtig uit dus heel veel plezier daar xxx

• 17 September 2013 - 11:02

Ben En Mieke:

Wat een verhaal weer mir en chiel,prachtig hoor,Ik heb trouwens voor Mitch zn verjaardag een appeltaart gebakkken ,jij was er niet dus ik denk dan doe ik het maar,hij vond het erg leuk appels uit eigen boom,Gwen en Tom en Mitch en Yvette waren ook op de bruiloft van john en christa was heel gezellig. we kunnen in het fam.weekend wel skypen met elkaar,is dat een idee?gr. Ben en Mieke xxx

• 17 September 2013 - 12:25

Yvonne:

Hallo lieve schatten, ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben, gaaf om zo alles van dicht bij mee te maken met al die wilde dieren, heel veel plezier in Tasmanie, dikke kus

• 17 September 2013 - 13:12

Kiek:

Whahahaha, tranen met tuiten om de jogging pakken, ik zie het helemaal voor me. Heb je een foto? Dikke kus

• 17 September 2013 - 14:29

Alie En Piet Happe:

mirjam ben je getrouwd met een badmuts???
    die vanwege zijn te krappe pak een hoog stemmetje heeft???
    noemen ze jullie daar nu de domme dutchies???
    chiel zoen op je badmuts van alie
    heel mooi verhaal weer
    goeie reis naar tasmanie
    alie en piet xxx

• 17 September 2013 - 17:11

Anja En Ferry:

weer een pracht verhaal! prachtige foto's, hoewel we er wel 1 missen..... we kijken nu al uit naar de volgende!
    groeten, Anja en Ferry

• 18 September 2013 - 13:56

Olga En Joop:

hallo heerlijk stel, fantasties wat jullie allemaal meemaken, we hebben nu dus 2 kale schoonzoons, jullie gaan nu naar tasmanië , schijnt heel mooi te zijn , hopelijk zijn daar niet zoveel vliegen want dan had je mij mee moeten nemen met een zootje PUR.
    groeten en veel plezier. xxxx

• 18 September 2013 - 14:28

Jolande:

Wat een mooi verhaal weer met jullie belevenissen! En prachtige foto's van verschillende werelden in een reis!
    Met die foto's kun je als jullie weer thuis zijn wel een huiskamer behangen, allemaal even bijzonder!
    Goeie reis verder, blijf gezond en veel plezier! Groetjes Jolande en Peter

• 18 September 2013 - 20:33

Petra:

Wat een mooie foto's weer Mer, je zoekt echt de mooiste uit om op de site te zetten.
    Jullie zijn echte backpackers geworden....

• 20 September 2013 - 07:31

Margret:

Mir, wat is het iedere keer een genot om jou verhalen te lezen. Je schrijft het zo dat je het eigenlijk allemaal voor je ziet. Vooral met die joggingpakken, wat zullen jullie gelachen hebben. En wat een prachtige foto's. Lieverds ga er nog enorm van genieten en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal xx

• 21 September 2013 - 05:25

Nico En Margaret:

Hoi hoi, hier in Amerika genieten we van jullie verhalen! Wij hebben hier nog een week. Dan weer terug naar homeland. Ook weer lekker! Veel plezier en dikke knuffel van de Trompies