Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Etosha

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 Mei 2008 | Namibië, Windhoek

Hallo, eindelijk weer internet dus jullie krijgen nu 2 berichten. Na Swakopmund zijn we richting Twijfelfontein gereden. Aangekomen op de Aba Huab camp hadden we met 4 vrouwen kookdienst en toen we alles bereid hadden werd ik ineens achter de truck gewaarschuwd voor een enorm mannetjesolifant. Die hoor je dus echt niet aankomen. Wij alle lampen gedoofd en op ons knieen achter de struiken. Ik dacht daar gaat ons eten want reken maar dat ie alles sloopt wat in zijn omgeving komt. Hij liep gelukkig gemoedelijk door.'s Avonds werden we door de plaatselijke bevolking toegezongen met afrikaanse liederen. Er werd gedanst en op onze manier meegezongen. Het water wordt hier nog opgewarmd door gietijzeren potkachels met een houtvuurtje eronder. De volgende dag eindelijk naar Etosha waar het wild al naast de weg gespot werd.Olifanten en giraffen.Aangekomen op een prachtige lodge met mooi zwembad hadden we even de tijd om eens te relaxen. 's Avonds uit eten en toen Deborah en ik voor ons tentje stonden hoorden we een leeuw keihard brullen. Wij doken dus ons tentje in en zaten heel lullig naar elkaar te kijken door het raampje heen. De leeuw was wel dichtbij maar achter het hek maar dit hoor je dus 5 km verderop nog. Zooo hard!!!We hadden een verlichte waterplaats op deze lodge en wat we toen 's avonds allemaal zagen!!! Giraffen met hun jongen die kwamen drinken en daar liepen ook springbokken en neushoorns met een baby tussen. Geweldig en zo dichtbij. Ineens liepen de dieren behalve de neushoorns weg want toen kwamen de leeuwen. De leeuw bleef brullen. Zo mooi! Diezelfde middag hadden we al een korte gamedrive gehad en toen stopten we ook bij een waterpoel waar leeuwen lagen. Die hadden net een prooi verslonden want 1 zat onder het bloed. De zebra' s wilden daar ook drinken dus de leeuw zette nog even de aanval in dus de zebra' s stoven weg. Mooi gezicht! De volgende dag hebben we weer gegamedrived en zoveel gezien. de olifanten staken voor ons neus de weg over en weer met een baby. Maar dan moet je opppassen want onze camp courier wilde gas geven en toen draaide moeder zich om en begon met haar oren te klapperen en die kleine deed helemaal mee. Zo schattig!Maar wel even gas terug dus. Op de volgende dag naar het volgende kamp in Etosha. Daar liepen de jakhalsen om ons tent en helemaal toen iemand zo slim was om tijdens het braaien een stuk vlees te gooien. Binnen een paar seconden 4 om de barbecue. Gezellig! De volgende dag verlieten wij Etosha alweer. Op naar de hippo' s en krokodillen. Zie volgende bericht

• 24 Mei 2008 - 11:25

Marian En Ruud:

Mooi hé BBQ in de vrije natuur,hihi!!
    Klinkt weer allemaal om jaloers op te worden, heel gaaf.
    Nou geniet maar heerlijk.
    Big hug, Marian

• 25 Mei 2008 - 09:31

Hanneke:

wat weer een verhaal poepen in de natuur niks voor mij nou tot de volgende mail en doe de groeten aan die grote olifant groetjes hanneke en gerard

• 26 Mei 2008 - 14:36

Danny:

gaaf toch,
    als je m'n schoonmoeder tegenkomt, doe r ff de groeten!!!

• 26 Mei 2008 - 17:38

Ineke En Ben:

Waarom hebben jullie die leeuwen,
    niet uitgenodigd om te braaien?
    Dan hoeven die beessies een keer
    niet op jacht te gaan!