Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Swakopmund

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 Mei 2008 | Namibië, Swakopmund

Hey hallo allemaal daar zijn we weer! De laatste avond in Kaapstad was geweldig. Heerlijke bobotie gegeten en krokodil geproefd! Een zwingende afrikaanse band met BIG MAMA achter het drumstel. De volgende ochtend om 6 uur vertrokken richting de grens met Namibie. Na een half uur rijden verbrijzelde er een raam van de truck dus we hadden enig oponthoud want we moesten het raam in Springbok laten repareren. Nou dat gaat van ah joh hé te gek joh hé hier. Lunchen tussen de middag bij de truck langs de weg en op naar de camping. Een onwijs gave camping. We hadden 2 grasveldjes met bamboematten afgezet en bamboedouches (enorme kikkers sprongen door de douheruimtes) ,toiletten etc. Vanwege het oponthoud had de camping al voor ons gekookt. Ik blij want ik had kookdienst dus daar kwam ik mooi onderuit.'s Avonds een kampvuur gemaakt en gezellig met zn allen gezeten met een borrelje erbij. Het campingleven ging beginnen. De volgende dag de omgeving bij de Oranjerivier verkend en hop weer in de truck naar de volgende camping. De reistijden zijn soms wat lang want de wegen zijn bar slecht. Je hebt achterin een extra extra push up bh nodig en stoffig! Onderweg een klapband dus hadden we weer enig oponthoud. We kwamen ' s avonds aan op een recycle camping waar alles nog op de aggregaat werkte. Lachen, zelfs de telefoon deed het s avonds niet meer. 's Avonds weer heerlijk gegeten bij de truck en om het kampvuur marshmellows geroosterd.De volgende ochtend om 5 uur in het donker alles weer opgepakt en op naar de grens met Namibie. Langsaamaan komen nu de dieren tevoorschijn want alleen gemsbokken, zwijnen, struisvogels en bavianen kunnen in deze droogte goed overleven. Jakhalsen om de camping gehoord maar doe echt mn rits niet open.Op de volgende camping aangekomen meteen naar de Fish River Canyon gereden voor de zonsondergang. Adembenemend mooi!! We hebben 10 flessen champagne geopend want het was voor de reisleidster de eerste keer dat ze in Namibie was. Borrelnootjes, chips en andere versnaperingen erbij en proosten op het oh zo mooie leven in Afrika! De volgende dag was zeer inspannend. We gingen naar de Sossusvlei waar we dune 45 gingen beklimmen voor de zon op zou komen. We waren iets aan de late kant dus iedereen als een speer naar boven maar na een aantal minuten konden we al niet meer. Echt heel zwaar maar iedereen wilde de door de zon roodkleurende duinen zien dus gaven we alles. Nou het was gelukt, net op tijd op 3 na. Die stonden bijna te hyperventileren. Weer beneden aangekomen hadden we een bushwalk met de boesman. Die vertelde ons alles over het leven in de woestijn,wist spinnen van 2 meter diepte naar boven te halen door zand in zn hol te strooien en kon aan alle sporen zien wat voor insecten en beesten er gelopen hadden.Met hem naar de dode vallei gelopen. Het leek wel of de wereld vergaan was. Zo mooi van lelijkheid.Na de bushwalk van 2 1/2 uur hup weer in de truck op naar Swakopmund. Het landschap in Namibie is zo gevarieerd. Alleen maar woestijn en je komt echt geen dorp of mens of auto tegen en dan ineens rijzen er hele hoge bergen op en moet je met de truck door valleys zo mooi! Veel dieren gezien onderweg maar het echte wild komt vanaf morgen pas want dan rijden we richting Etosha. We zijn nu in Swakopmund en ik heb het vandaag gedaan hoor!! Sorry Mitch! Ik heb geskydived!!! Yes! Vanmorgen om 10 uur opgehaald en met 8 man in het busje. Iedereen had al 3 keer op de pot gezeten van angst. Op naar het vliegveld. We waren met 3 man pas om 13.00 aan de beurt dus we werden alleen maar zenuwachtiger.Ik heb de hele week geroepen dat ik niet hoopte dat ik de broer van Lorna Kiplagat op mn rug zou krijgen anders kwamen we nooit beneden en daar word je dan voor afgestrafd want ik kreeg een man van wel 130 kilo op mn rug. We moesten in een bananenhouding naar beneden voor de vrije val van 30 seconden, nou dat was geen probleem hoor met zo n dikke buik!Wij het gammele vliegtuigje in en na een vlucht van 20 minuten op 3 kilometer hoogte gesprongen! Kicken joh, de adrenaline pompt nu nog door mijn lijf! Mocht ook zelf sturen en op mn kont geland.Prachtig, links de oceaan en rechts de woestijn van Namibie. Geweldig! Morgen weer in de truck naar de twijfelfontijn.We slapen heerlijk vanavond in een chalet!!!! xxx chiel en mirjam

• 17 Mei 2008 - 16:19

Nico En Rimke:

Hoi Avonturiers,

Blij weer wat van jullie te vernemen. Gaaf dat jullie het zo geweldig hebben!

• 17 Mei 2008 - 16:24

Ruud:

Wat een geweldige ervaringen beleven jullie, zie uit naar jullie volgende verslag. Groeten vanuit motterig Zaandam, maar wel lekker bokbier in Zaanzicht vanwege de Bokketocht :-). Veel plezier verder
    Margriet en Ruud xxx

• 17 Mei 2008 - 16:24

Eric:

zo te lezen hebben julie het prima naar jullie zin, als ik het zo lees dan moet het toch een hele belevenis zijn om rond te toeren, ik krijg alleen Sylvia daar niet naartoe met honderd paarden.
    Veel plezier verder en we wachten weer op het volgende bericht

gr
    Eric

ps
    ik zit GVD thuis omdat ik storingsdienst heb en de rest is zich aan het bezatten op de Bokketocht.

ach, ik kan er tenminste goed buiten alcohol, JEZUS WAT DUURT ZO'N WEEK LANG

• 17 Mei 2008 - 18:52

Ben Groot:

Leuk in zo,n vliegtuig de parachut
    is veiliger.
    Misschien is de rug van een olifant wat.
    Hartstikke veel plezier.

Ineke en Ben

• 17 Mei 2008 - 20:54

Paula & Norbert:

Geweldig hoor, al die avonturen te beleven. Ik (norbert) ben hartstikke jalours. Nu nog even Bungie-Jumpen en we zijn weer trots op je.
    Take care, liefs van losdos.

• 17 Mei 2008 - 23:14

Rob&Anja:

:-) geweldig verhaal..en stoer hoor Chiel zo'n sprong!!Veel plezier nog! ;-)

• 18 Mei 2008 - 06:56

Mar:

Wat een geweldige belevenis allemaal en ontzettend leuk om het op deze manier met ons te delen.
    Leuk dat jullie het zo geweldig hebben

liefs mar

• 18 Mei 2008 - 07:08

Simone:

Klinkt allemaal fantastisch lieve mensen, misschien dat we ook maar eens die kant op moeten.
    Geniet nog lekker en vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Richard, Simone en Matthew

• 18 Mei 2008 - 08:37

Andre En Marga:

kleine email storing, maar hier zijn wij dan.
    Wat een prachtige verhalen en wat spannend, we leven heel erg met jullie mee en kan bijna niet wachten op de komende berichten,be carefull daar en genieten.
    Groeten uit wormer,Andre en Marga

• 18 Mei 2008 - 09:19

Guus:

Als ik dit allemaal lees zijn jullie behoorlijk actief in de eerste week,dat skydiven is natuurlijk helemaal top om te doen,ben benieuuwd wat jullie nog meer tegen gaan komen succes en geniet ervan gr Guus

• 18 Mei 2008 - 11:27

Ruud En Marian:

Hé heb jullie gevonden!!!
    Wat gaaf allemaal het is net alsof ik een verslag van Marco polo lees alleen heeft hij geloof ik niet geskydived. Heel stil is het daarboven als je chuut uitklapt, tenminste dat vond ik, en de landing is geweldig!!!! Zo te lezen hebben jullie de tijd van jullie leven, misschien iets voor het volgende Kuijten weekend ha ha!!!!
    veel liefs Ruud en Marian

• 18 Mei 2008 - 17:52

Buurtjes Tromp:

He die Chiel en Mirjam,
    KKKKKKKKKKIIIIIIIIIIIICCCCCCCKKKKKKKKKEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat een geweldige reis, en wat een indrukken doen jullie op. Hé Mirjam, lukt dat piesen ook nog een btje?
    Heel fijn om te horen dat jullie het zo naar t zin hebben.
    Geniet ervan!

Dikke knuf Nico en Margaret

• 18 Mei 2008 - 17:57

Saskia:

Te gek allemaal hoor! Kunnen jullie het allemaal nog bolwerken? Nou levensgenieters,ben nu al benieuwd naar jullie volgend avontuur!! XX Sas

• 19 Mei 2008 - 13:29

Bezorgde Ouders :

je hebt het maar niet verteld zeker van dat skydiven van te voren ,wie heeft in dat gammelle vliegtuig gezeten allebei of alleen chiel?
    we zijn benieuwd naar de ontmoeting met
    de echte wilde beesten.veel plezier verder en kijk uit!!!
    PS. we hebben pulga een paar keer uitgelaten ook namens haar veel pret gewenst, ze mist jullie onzettend, nou ontzettend , ze mist jullie, trouwens wij ook.
    XXXX olga en joop

• 19 Mei 2008 - 19:18

Mieke En Ben:

waT

• 19 Mei 2008 - 19:28

MIEKE EN BEN:

WAT EEN AVONTUUR ZEG,GEWELDIG VOOR JULLIE, MAAR WE ZIJN WEER BLIJ ALS JULLIE WEER AAN DE OVERKANT ZIJN .HEEL VEEL PLEZIER EN VEEL LIEFS VAN ONS.

• 20 Mei 2008 - 16:50

Marco,Annette + Kids:

Leuk om op deze manier "live" getuige te zijn van jullie geweldige avonturen. Het klinkt allemaal heel indrukwekkend.(Zou echt wat voor Marco zijn,ahum, met dat eten!)Wij zijn net teruggekomen van een verregende vakantie in Spanje, maar hebben het wel leuk en gezellig gehad hoor. We hopen dat jullie nog heel veel spannende dingen gaan doen en zien.
    Geniet ervan!!!!!!!
    groetjes van Marco, Annette, Leon en Sanne

• 21 Mei 2008 - 18:38

Hanneke:

hallo luitjes wat weer een prachtig verhaal wel eng hoor wat jullie allemaal doen blijf wel heel he we zien graag jullie volgende verhaal weer groetjes van uit het zonnige wormerveer

• 22 Mei 2008 - 10:21

Ron V/d Laan :

nou wat jullie doen stelt niet veel voor,maar fietsen in de alpen das vakantie vieren maar dat is wat te zwaar voor die ouwe nou veel plezier en groetjes aan de beesten kus