cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

cape town

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

12 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey hallo, het is hier fantastisch! We hebben het onwijs naar ons zin! We hebben niet zo goed weer in Kaapstad, maar daardoor doe je ook weer andere dingen! Zaterdagavond aangekomen en ons geinstalleerd in onze backpackerslodge.Een heel gezellig onderkomen midden in Kaapstad en met 6 man op een kamer maar dat mag de pret niet drukken. We bestaan uit 6 mannen en 12 vrouwen en de groep klikte gelijk.Gisteren wilden we naar de tafelberg maar vanwege het weer ging dat niet door dus hebben we de hop-on hop-off bus genomen en heel kaapstad cenrum ontdekt!' s Avonds uit eten gegaan in een heus afrikaans restaurant waar de bediening het gezicht geschilderd had en onwijs lekkere braai gegeten. Springbok, gemsbok en kudu gegeten. Ik wist niet dat dat zo lekker smaakte. Vandaag hadden we een excursie met een engelse jongen en zijn de hele kust afgereden met een kleine bus. Houtbay, Simons town en een hele pinguinkolonie gezien en uiteraard naar Kaap de goede hoop. Waaien daar! Moesten we een klim maken naar een vuurtoren van wel 300 meter boven de zeespiegel dus bekaf maar een uitzicht!!!! Met de boot naar een eiland gevaren(wel hele hoge golven) waar allemaal zeeleeuwen op lagen. STINKEN! Maar prachtig om te zien. Ze sprongen naast de boot uit het water dus was wel lastig foto' s schieten.Daarna naar de botanische tuinen en terwijl we langs de kust reden zwommen er 2 walvissen vlakbij de kust. Heel leuk want normaal zijn ze er in deze tijd niet. Het barst alleen van de witte haaien vlakbij de kust dus dat wordt echt niet de zee in! Een oude vrouw is al verslonden!Ook nog een hele mooie foto van een baviaanvrouwtje met baby genomen.De baby keek net in de lens! Helaas moeten jullie ff wachten op de foto s want dat gaat hier traag. Morgen vertrekken we om 6 uur naar namibie en laten we kaapstad achter ons. Een lange tocht van zo n uur of 8 en dan wordt het kamperen bij de oranjerivier! We zijn er klaar voor! We hebben een doorgewinterde gids. Kale kop grijze snor, echt zo n camp courier! De reisleidster is eveneens onze kok en is engels.Zodra we in Swakopmund zijn proberen we de foto' s te sturen. Straks gaan we met de hele groep zuid afrikaans eten met live afrikaanse muziek. We hebben er zin in! Tot in namibie!! xxx chiel en mirjam

• 12 Mei 2008 - 19:07

Jacko En Cindy:

Hallo campeerders voor het leven, wat een leuk reisverslag, we blijven jullie volgen. Heel veel plezier
    Groetjes Jacko cindy en de 3 kids

• 12 Mei 2008 - 19:38

Sylvia En Eric:

Hoi lieverds, dacht dat jullie de 13e weg gingen, anders had ik nog ff gebeld uit frankrijk.
    Klinkt allemaal erg leuk en spannend, we hopen dat de rest van de reis ook zo word.
    Dikke kus eric,sylvia en lynn

• 12 Mei 2008 - 19:57

Rob En Wil:

Gaaf daar zeg ben erg nieuwsgierig naar de foto's,geniet er van en groeten van ons.

• 12 Mei 2008 - 20:03

Anja En Rob :

Wowww life afrikaanse muziek,Chiel zal wel los gaan daar,swingen met zijn heupen! :-)...klinkt leuk en al zoveel gezien in zo'n korte tijd!Veel plezier nog

• 12 Mei 2008 - 20:19

Saskia:

Zoow,klink gaaf allemaal,een hele belevenis hoor!Blijf jullie volgen ,leuk!! xxSas

• 12 Mei 2008 - 20:50

Ab En Nancy:

fijn te horen dat jullie het leuk hebben veel plezier ne hou ons op de hoogte
    Gr uit zaandijk

• 13 Mei 2008 - 06:34

Frank & Nel:

Hoi Happy Campers,
    Het klinkt nu al fantastisch allemaal, veel plezier verder, we houden jullie in de gaten ;) .
    Gr Frank & Nel

• 13 Mei 2008 - 07:36

Peter En Kiek:

Lekker dat jullie een leuke groep getroffen hebben! En wat hebben jullie al veel gedaan en gezien, heel leuk om te lezen. Ook toevallig, wij hebben gisteren ook zeeleeuwen gezien, maar die van ons deden kunstjes....^_^. We hopen nog veel van jullie te horen en geniet ervan!
    Dikke kus van ons!

• 13 Mei 2008 - 11:56

Dan En Claud:

Hajo heel veel plezier daar en doe voorzichtig! Groetjes

• 13 Mei 2008 - 15:28

Yvonne En Ron:

Zo stel, zo te horen gaat het helemaal goed tussen de wilde dieren,heel veel plezier en tot het volgende reisverslag, doe voorzichtig,kuzz Ron en Von

• 13 Mei 2008 - 16:43

Kaya En Tinette:

Kom op met die foto's, kunnen haast niet wachten! Heel veel plezier nog en pas goed op elkaar!

• 15 Mei 2008 - 16:12

Erik:

Zielig hoor om al die mooie beestjes op te eten
    Nog veel plezier

• 15 Mei 2008 - 18:52

Wietze&gerrit:

chiel en mirjam leuk dat jullie het zo leuk hebben,heb jullie al in de bosjes gescheten bij de langelullenstam ???

• 15 Mei 2008 - 19:00

Rob En Wil:

chiel kan jij wat kranten met overlijdingsberichten meenemen vanuit zuid afrika als je terug ben bel ik je wel vriend.
    groetjes rob en wil

• 15 Mei 2008 - 19:31

.hanneke:

blij dat het zo leuk is eenmooi reisverslag kijk goed uit en weblijven jullie verslag volgen groetjes hanneke en gerard