Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Mei 2008 | Zimbabwe, Harare

Na een lekker middagje relaxen in het zwembad (chiel had de krassen in zn nek want die ging waterworstelen),weer heerlijk gegeten. De reisleidster tovert iedere keer weer heerlijke maaltijden uit haar mouw. Ze heeft best een zware taak want ze is kok en reisleidster gelijk. Voor ons is het ook hard werken; packingdienst kookdienst ,afwassen, koelboxdienst truckdienst etc. En elke keer weer koppen tellen voor we vertrekken want stel je voor dat er nog iemand zit te poepen in de bosjes tussen de olifanten, daar moet je echt niet aan denken! Het wildpoepen en plassen gaat ons goed af dus alle rooswijkers opgelet; als jullie binnenkort een drol in jullie voortuin vinden met een afrikaans vlaggetje erin........... De volgende dag naar Kasane voor onze laatste camping in Botswana. 640 km voor de boeg dus om 4 uur op,5 uur in de truck. Goed kijken in het donker met de hoofdlantaarns of er geen schorpioenen onder het tentzeil zitten voordat je m oprolt want anders moet je naar het ziekenhuis. We kwamen om 1 uur al aan ondanks de zeer slechte weg. Even snel lunchen en om 3 uur opgehaald met een open truck voor de boottocht op de Choberivier. In een woord GEWELDIG! Krokodillen ,olifanten,, buffels apen, vogels en heel veel nijlpaarden gezien. Foto' s gemaakt dat ze net hun bek opengooien, nou dan weet je waarom ze het meest dodelijke dier van Afrika zijn! En dat allemaal van zo dichtbij.Teruggekomen op de camping een koude douche genomen. Er staat in je douche gewoon een dikke boom, ze hebben er gewoon omheen gebouwd. Op tijd weer naar bed want om 5 uur weer op voor de ochtendgame-drive. We moesten onze slaapzak aan in de open truck want het is ' s nachts en' s ochtends ijskoud. Deze game- drive door het Chobe parc was niet zoveel aan totdat we weer de poort uitgingen om naar de camping te gaan. We stopten langs de weg waar nog 2 trucks stonden en daar lagen 3 leeuwen een zojuist gescoorde buffel te verslinden onder de bomen.Zielig voor de buffel maar het was wel gaaf om te zien. Allemaal bloed aan hun bek en wij stonden op 4 meter afstand in een open truck te kijken. De gids vertelde ook nog dat deze leeuwen de dag ervoor gewoon achter de supermarkt liepen. Terug kwamen we ook nog langs de weg een kudde olifanten tegen. Na het late ontbijt de tenten weer ingepakt en op naar Zimbabwe. We hadden gelukkig geen vertraging bij de grens wat normaal wel het geval is. Een ander landschap maar heel veel opdringerige straatverkopers en met een beker bedelende kindjes. Strenge bewaking op de camping met schrikdraad maar dat is niet voor de beesten maar voor de mensen, dus goed op je spullen passen hier! De bavianen lopen gewoon op de camping en vannacht waren ze aan het vechten.De mensen bedelen hier voor je schoenen voor je sokken etc.Dus even een hele andere wereld. Gisteravond weer afrikaanse dansers op bezoek gehad. We zitten vlakbij de Victoria watervallen, we zien zo de damp opstijgen en horen een donderend geluid.Vanmorgen heeft Chiel een helikoptervlucht boven de Falls gemaakt.Erg mooie foto s! Zag krokodillen en nijlpaarden vanuit de lucht. Helaas komt hij niet aan zijn adenalinekick want het raften kan niet doorgaan. Teveel water dus levensgevaarlijk! Het is dan ook categorie 5 en 6 is het hoogst.Helaas! Moeten we toch maar een keer terug! We hebben zojuist de watervallen bezocht en het was fantastisch. We waren wel zeiknat door de nevel maar wat een geweld dat water. Het wordt dan ook niet voor niets The flight of the angels genoemd!We gaan zo lekker eten en de vuilnis goed weggooien want de bavianen hadden uit de vuilnisbak gegeten vannacht.Wel weer lief want er is ook een baby bij! Morgenvroeg vertrekken we naar Buluwayo voor alweer onze laatste camp in Zimbabwe en dan door naar Pretoria. Tot dan!xx chiel en mirjam

• 27 Mei 2008 - 16:34

Gwen:

Leuk verhaal weer! Ben erg benieuwd naar de foto's. Nog 5 dagen en dan zijn jullie alweer thuis. Ik mis jullie wel hoor! Veel plezier nog!

Dikke kus

• 27 Mei 2008 - 17:39

Leon:

hoi ome chiel en tante mirjam
    ik heb net gelezen dat jullie schorpioenen heb gezien. heb julie er een foto van ge maakt. wil ju die ruilen voor een
    pokemonkaart?
    tot snel
    groetjes leon

• 27 Mei 2008 - 18:36

Jacko En Cindy:

Hallo wereldreizigers, wat een fantastische verhalen en wat maken jullie veel mee. Dit is een vakantie om nooit te vergeten. We zijn alleen wel blij als jullie weer heelhuids terug zijn. Veel plezier nog en we kunnen niet wachten op nog meer verhalen en foto's.
    Dikke Kus Jacko en Cindy en de Kids

• 27 Mei 2008 - 20:04

Hanneke:

kijk maar uit met al die bavianen in de buurt en laat giel er maar niet te veel naar kijken want sraks gaat hij er zelf nog op lijken nog 5 dagen wat gaat het toch snel heb nog heel veel plezier samen liefs hanneke en gerard

• 27 Mei 2008 - 21:43

Anja:

Leuk om weer een verhaal te lezen,wat maken jullie veel mee!!Jullie zullen wel geweldige foto's hebben,veel plezier nog deze laatste week :-)

• 27 Mei 2008 - 22:30

Erik En Ruud :

Geweldig wat jullie meemaken vooral het poepen in de bosjes lijkt ons het einde.
    Als Chiel terug komt hebben we achter de DF speciaal een bosje voor hem gemaakt!
    En kan Chiel niet typen?
    Nog heel veel plezier!

• 28 Mei 2008 - 08:22

Ruud En Marian:

Als je de bosjes in gaat hier om te poepen wel een plastikzakske mee om in de poepbakken te doen dat weet je, haha!!!
    Wanneer is de filmavond wil al een plekje reserveren???!!!!
    Enjoy de laatste dagen en kom heelhuids thuis, XXX Marian

• 28 Mei 2008 - 16:26

Ben En Mieke:

Nou Lieve Schatten jullie mogen bij ons in de tuin poepen hoor,als jullie weer veilig thuis zijn dan doen we er ook een ned.vlaggetje in.Goede reis terug.xxx

• 28 Mei 2008 - 17:32

De Trompies:

Wat maken jullie veel mee!!!!!!!!!
    We gooien de drollen terug bij jullie hoor!
    Nog ff genieten van de laatste dagen en een goede thuisreis.
    PS. Voor ons ook een plaatsje bij de foto/film avond, we nemen wel wat lekkers mee.

Knuf Nico en Margaret

• 28 Mei 2008 - 17:53

Ben,Ien,Yvet,mink:

Lieve Mirjam en Chiel,
    We zitten bij elkaar en hebben net jullie reisverslag voorgelezen. Fantastisch,Ien en Ben herkennen veel van jullie verhalen. Daar wordt je wel even stil van al die mooie dieren in het wild. Geniet nog van de laatste dagen.
    Dikke kus de Grootjes

• 29 Mei 2008 - 09:12

Syl En Eric:

He lieverds, wat een reis maken jullie zeg fantastisch, hoop dat jullie een foto hebben van het baby aapje.
    xxx syl en eric