Een relaxte week - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Een relaxte week - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Een relaxte week

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 Februari 2017 | Sri Lanka, Sri Lanka

De treinrit naar Nuwara Eliya was prachtig, jullie hebben het vast wel eens op tv gezien.Chaos alom op het station want we hadden geen gereserveerde plaatsen.De gids die de kaartjes had was ineens spoorloos en boze politiemannen die onze kaartjes natuurlijk wilden zien die we niet hadden. Sommigen waren er klaar mee en hebben de bus gepakt. Wij stonden als haringen in een ton tussen de toeristen en de bevolking in een coupe waar ik bij een open raam met een stinkende prullenbak ben gaan staan! Laten ze maar denken dat ik zo stink dacht ik,dan krijg ik in ieder geval misschien wat meer ruimte. Na 10 minuten werd er al wierook aangestoken vanwege de lichaamsgeuren ......erg prettig....de prullenbak stonk daardoor ook minder! Ik heb gelukkig hele mooie foto's en filmpjes kunnen maken vanuit de rijdende trein. We reden door het befaamde Ceylontheegebied,door de bergen met zijn vele tunnels en langs dorpjes. Prachtig! Aangekomen in ons hotel bleek deze uit 1893 te zijn inclusief het interieur en de bedden.Een badkuip op pootjes en gelukkig wel redelijk nieuwe matrassen.Het bed was zo hoog dat we er gewoon op moesten klimmen haha! Voelde me net een kabouter in dat bed! Wel een heel leuk plekje en nog even de markt opgegaan in het dorp. De volgende dag om 5 uur vertrek voor de 9 km wandeling in het Horton Plains National Park,een door de Unesco beschermd natuurgebied. In de eerste instantie leek het of we op de Veluwe liepen, maar na veel klimmen en klauteren werd het steeds groener met hele diepe afgronden. En ook hier wilde een Nederlands stel op huwelijksreis 3 maanden geleden even een selfie nemen waarbij hij in de afgrond van 900 meter verdween. Hij heeft het overleefd door zich aan een boom op de rots vast te klampen en is er met een helikopter uitgehaald! Dat was bijna een zeer kort huwelijk! Langs watervallen naar het eindpunt waar een heel mooi rendier stond. Chiel dacht het beestje wel even te voeren met jawel...knakworst uit zijn meegekregen ontbijtbox. Die moest ik nog even duidelijk maken dat het geen vleeseters zijn en dat je toch beter een appel kan geven.De volgende dag verlieten we het bergland en daalden we af naar tropische temperaturen, langs de Ella Cap en Rawana watervallen. Naar het olifantenweeshuis in Embilipitiya en dat was zo leuk om te zien.....de kleintjes die met de fles gevoerd worden, zo schattig! Een olifant had aan zijn linkerachterpoot een prothese dus die werd gelijk naar onze bladerunner vernoemd! Hier hebben we ook een prachtige safari gedaan in het Uda Walawe national park. Het was geweldig! Hele kuddes olifanten, prachtige vogels ,reptielen,apen,krokodillen....noem het maar op. Chiel had van te voren al gezegd dat het geweldig zou worden met een grijns van oor tot oor ,dus was ik even bang voor een rolletje rolo in zijn broekzak. "Ik hoop dat die olifant je dan gelijk een optater geeft met zijn slurf" Na na na na naaaaa! En dat moment kwam ook maar daar had hij geen rolo voor nodig! Er stond een olifant water te drinken uit een poeltje op 3 meter bij ons vandaan. Na een aantal keer het water netjes opgedronken te hebben komt hij naar ons toe lopen,dus stopte ik met filmen want dacht "OMG ,wat gaat hij doen.", loopt terug,neemt een flinke teug en slingert zo die slurf in de rondte voor ons neus! Hilarisch! En ze leven hier toch echt in het wild! De gids zei nog" het is dat het een jonkie van 10 tot 15 jaar oud is want bij een volwassen mannetje moet je toch echt wegwezen! Diezelfde avond hadden we een afsluitfeest met de groep,want we splitsen ons hierna op.De helft heeft een upgrade naar een ander hotel.Iedereen ging los op de dansvloer,zelfs Chiel die er een schurfthekel aan heeft! En dan heeft hij elastieke benen hoor! Dan hoor ik hem ook om in de maat te komen "hop","hop" zeggen, nou het paard ging echt in galop !Heerlijk! Hij sprong hoger dan de Masai in Tanzania op Satisfaction van the Rolling Stones en bij the twist reikten zijn hielen hoger dan zijn heupen!Alleen rock and rollen doe ik niet met hem, want dan wil hij me als een tol kruislings over de dansvloer laten spinnen, en geloof me .....DAT ZIET ER NIET UIT! Daarbij houdt ik er ook nog gekneusde vingers aan over,dus dat hebben we maar niet gedaan! De volgende dag door naar Galle en het is bloedheet,we zijn de regen van 5 volle dagen alweer vergeten.Het fort is Gebouwd door de Portugezen in 1589,maar in 1665 compleet hernieuwd door de Nederlanders.Binnen de muren een heel leuke stad waar alles nog herinnert aan de VOC tijd. In de kerk liggen onder de vloer de Nederlanders begraven met liggende grafstenen met de inscriptie" hier legde het lyk van...in het oud Hollands!De naam weltevreden van een hostel, de huizen met veranda's,de Lijnbaan als straatnaam,je komt ze hier tegen...erg leuk! We zijn nu in ons hotel voor 3 1/2 dag rust ...heerlijk! Het waren weer bewogen weken,we hebben weer genoten en genieten nu van de zon en de zee. ruige golven, je wordt zo op strand gesmeten....bikini op plaatsen waar hij niet hoort te zitten, en als hij blijft zitten dan loop je heel charmant met een aardappel vol zand achter in je broek! De moesson is laat dit jaar...dat was wel even jammer, maar weer een prachtig land mogen ontdekken! Morgen vertrekken we nog naar Colombo voor een sradstour en lunch en dan via Istanbul naar huis! Bedankt voor het volgen en tot in de vrieskou...brrr..kon ik nog maar even blijven! Xx Chiel en Mirjam

  • 04 Februari 2017 - 08:09

    Nico En Rimke :

    Super. Bedankt voor de prachtige verhalen. We hebben weer onzettend genoten!

  • 04 Februari 2017 - 09:47

    Paps En Mams:

    geweldige verhalen weer, jullie hebben genoten, zijn toch blij dat jullie weer gezond en wel terug komen.
    dikke knuf.

  • 04 Februari 2017 - 10:53

    Paula:

    Ja, het zit er weer op, het waren weer prachtige verhalen. Ik heb altijd het gevoel dat ik op de achtergrond mee reis. Lieve Mirjam en giel, harstikke bedankt voor de heerlijke verhalen.
    Zo kom ik nog eens in verre landen, beleef ik avonturen die ik normaal niet zal beleven.
    Het smorgens om 6 uur opstaan en dan de wereld verder ontdekken, zie ik niet meer zitten.
    Gelukkig dat jullie dit doen en kan ik mee genieten.
    Ik wacht met smart op jullie volgend avontuur.
    Heel veel liefs en een goede terug reis, Paula

  • 04 Februari 2017 - 11:49

    Petra En Rene:


  • 04 Februari 2017 - 12:34

    Helma:

    Het was weer een fantastische vakantie. Tot volgende keer. ( het is net of ik mee was

  • 05 Februari 2017 - 01:35

    Marlies:

    Helaas, het zit er weer op. Jullie hebben genoten. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 1077
Totaal aantal bezoekers 96583

Voorgaande reizen:

26 September 2017 - 16 Oktober 2017

Bali 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Sri lanka

08 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Peru

01 Juni 2013 - 01 Juni 2014

The oldies in Aussie!

03 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Marokko

10 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Kenia ,Tanzania, Zanzibar, Malawi, Zambia

20 Juni 2009 - 13 Juli 2009

rondreis thailand

10 Mei 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: