Weer thuis!!! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Weer thuis!!! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Weer thuis!!!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

02 April 2014 | Thailand, Ko Samui

Het zit erop! We zijn thuis! Een hele rare gewaarwording…Chiel zei nog; ‘’heb het idee dat we net pas vertrokken zijn’’, maar gelijkertijd lijkt Australië alweer zolang geleden. Vanaf Koh Samui, hebben we nog heerlijk gerelaxt op Koh Phangan en Koh Tao, waar we prachtig gesnorkeld hebben rond Koh Tao en Koh Nangyuan. Het blijft fascinerend die onderwaterwereld….heb heel lang boven 200 papegaaienvissen gehangen….prachtige gekleurde vissen die het koraal vermalen in hun bek en weer tot zand uitspugen (vandaar de witte stranden). Als ze je aankijken is het ook net of ze een menselijk gebit in hun mond hebben…je hoorde ze ook duidelijk knagen onder water! Op de boot naar Koh Tao de eerste regenbui sinds maanden gehad….hoe lekker kan dat zijn! Dit eiland is vooral gericht op duikers en snorkellaars maar ze hebben ook een nieuwe sport…free-diving! Zo diep mogelijk duiken waarbij je zo lang mogelijk je adem in moet houden en daar word je dan op getraind. We hebben een promotiefilm bekeken van deze cursus …een jongen redde het al tot 7 minuten, maar de bedoeling is nog langer je adem in te houden. Kijk maar eens op internet, ik vind het gewoon een beetje beangstigend. De aardige mevrouw vroeg of we interesse hadden. Nou…whoehaha…dacht het niet! Red de 7 meter onder water al niet meer! Op naar Bangkok..onze eindbestemming…voor Chiel tijd om naar huis te gaan. Hij had een ernstige zonneallergie op zijn borst opgelopen en daar is een bacterie bijgekomen…grote dikke ontstoken bulten. Dokter Chatpong heeft 2 soorten pillen en zalf uitgeschreven, maar het hielp allemaal niet. Nu we thuis zijn ziet het er allemaal wat rustiger uit gelukkig. We zijn al blij dat we het er levend vanaf gebracht hebben…we zijn bijna gecrasht (ja, durf het nu pas te zeggen) in Australië met Walley doordat de remmen het begaven terwijl we steil naar beneden reden op de weg van de Telstra-toren in Canberra .Chiel heeft ons gered door op de drukke splitsing die naderde het stuur naar rechts te gooien en we dus tegen het verkeer in reden. Daardoor kwamen we op de invoegstrook naar de toren toe en uitgerekend daar reden maar 2 auto’s die ons met een rotgang moesten ontwijken en toen kwamen we gelukkig tot stilstand in een smalle berm. Dat was echt schrikken!… Echt zo’n moment dat je denkt ‘’daar gaan we!”trillende knieën toen ik uitstapte natuurlijk. Het ging ook allemaal zo snel dat ik geeneens de tijd had om te gillen! We hebben heel veel backpackers in het verband gezien…allemaal scooterongelukken op bijna altijd slechte wegen….sommige konden linea recta naar huis! Dag mooie reis! Ja, reizen brengt ook risico’s mee. Een waterval in Australië op de foto nemen kostte een Duitse vrouw van 47 het leven doordat ze naar beneden viel . Mitch las het vroeg in de morgen op internet en daar stond dat het een Nederlandse vrouw van 47 was die met haar man op reis was….dus die was gelijk goed wakker! Maar wat is het allemaal de moeite waard geweest! Wat hebben we een prachtige reis gemaakt en wat hebben we genoten!!! Onze speciale dank gaat dan ook uit naar IOI Loders Croklaan, want zonder hun toestemming hadden we dit niet kunnen doen. Chiel heeft al zijn overuren (en dat waren er heel veel) om kunnen zetten in vrije dagen , vandaar dat we zolang wegkonden. Erg blij dat we het nu hebben kunnen doen want over 15 jaar hadden we het waarschijnlijk niet op de manier kunnen doen zoals we het nu gedaan hebben. Ik denk ook niet dat ik dan de dingen zou durven die we nu gedaan hebben. Chiel heeft er weer zin in… zit gelijk weer in het oude ritme en is alweer aan het werk…ik leef nog een beetje in een roes…moet nog even bijkomen…. zou zo nog een rondje willen…maar dan met de kinderen in mijn backpack… We hebben een warm welkom thuis mogen ontvangen op de dag dat onze dochter 24 geworden is. Dubbel feest! Een ontvangstcomité op Schiphol, een ontvangstcomité in de George Gershwinstraat compleet met spandoeken en een versierd huis, een welkom thuis-taart van Bakker Jan, vazen tekort voor alle bossen bloemen, en alle berichten op Facebook!

Iedereen bedankt en natuurlijk ook degenen die ons gevolgd hebben. Bedankt voor de reacties!!
Xxx Chiel en Mirjam…the oldies back in Holland

• 02 April 2014 - 19:24

Peter:

Gelukkig heb je het zonnetje meegenomen.

• 02 April 2014 - 19:29

Sas:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn natuurlijk ( had dat bericht ook gelezen en dan schrik je toch even!) en ook ik heb genoten van jullie reis vanaf hier achter de laptop, tja wat een wereld haha. Spreken gauw weer af....xx

• 02 April 2014 - 19:33

Nell Rozemeijer:

Hoi allemaal ,

Wat hebben wij genoten van jullie reis verhalen en wat is het snel gegaan . Het ,mooie weer mee genomen , geniet maar lekker van jullie gezin!!!!!!!!!!!! En tot horens !!!!!!!!!

• 02 April 2014 - 19:46

Lia Vermist:

Welkom thuis, wat was het geweldig om jullie verslagen te lezen. Wij komen weer terug en wel naar het Westzijderveld. Jaja weer daar waar we zijn begonnen 30 jaar geleden. Jullie horen nog wel wanneer.
    groetjes Albert en Lia

• 02 April 2014 - 19:57

Mieke Spillekom:

Nou lieve schatten,we zijn blij dat jullie er weer zijn hoor,we hebben een heleboel feesies dit jaar.
    ,dus jullie zullen weer heel gauw gewend zijn hier in dit kikkerlandje,er worden er vier 40 jaar twee worden 50 jaar een 50 jarige bruiloft en natuurlijk het kuijten weekend,dus genoeg om naar uit te kijken.xxxgr.Ben en Mieke

• 02 April 2014 - 20:10

Irma:

Ik ben blij dat jullie weer thuis zijn maar ook blij dat jullie dit mochten beleven.
    Heb m'n zussie toch wel gemist.xxxx
    BTW; Er worden er 3 50 jaar Miek! ;-)

• 02 April 2014 - 20:44

Petra En Rene:

Heeeee, welkom in de wijk. Wat zijn jullie bruin joh!
    Ook ik heb genoten van jullie reis verhalen en foto's'.
    Ik kom jullie vast wel ergens tegen. Kom maar lekker bij.
    Peet en Rene

• 02 April 2014 - 22:03

Helma:

Maar goed dat je dat verhaal van Walley zijn remstoornis even voor jullie zelf hebben gehouden. Denk dat er heel wat harten op hol zouden zijn geslagen. Wat zie je er goed uit. Nog een beetje met je ziel onder je arm. Kan me dat heel goed voorstellen. Zo ben je constant on the move en nu zit je weer op één plekkie. Natuurlijk altijd wel een fijn plekje, je eigen bedje. Rustig aclimatiseren. Het was een geweldig avontuur en wat heb je ons mee laten leven met jullie belevenissen. Fantastisch!!!!!
    Bedankt en welkom thuis x

• 02 April 2014 - 23:27

Lin In Oz:

En zo weer terug in Nederland. Kan me zo goed voorstellen dat het weer wennen is... Een jaar lang geleefd zonder horloge, zonder enige verplichtingen en genieten van Australie NZ enz. Ik heb jullie met plezier gevolgd. Blijf maar bloggen hoor. Ik vind het ook leuk om over Nederland te lezen!
    Ik ben ook weer gaan bloggen. Heb niks spannends, alles wat wij doen is ook maar werken haha! Maar goed.
    Geniet van de lente! Bruin zijn jullie al haha!
    Ik vond het geweldig jullie te zien in het toen zo koude Melbourne. En vind het jammer dat we elkaar niet langer of vaker gezien hebben.
    Geniet maar weer lekker van je huis, je Eigen bed en douche en vooral van je gezin!
    Liefs Lin & Co

• 02 April 2014 - 23:55

Anja:

Kan me voorstellen dat je even in een gat valt en alles vreemd vindt,ik vind m'n huiskamer al altijd zo groot na 3 wkn vakantie,laat staan na 1 jaar! Maar thuis is het ook best wel fijn!
    Jammer dat ik jullie thuiskomst gemist heb,had jullie graag even dikke knuffel gegeven,maar
    Kom snel ff langs XXX

• 03 April 2014 - 02:45

Paula En Norbert:

Jo, wat waren we blij, dat jullie op Schiphol, gezond en wel, weer voor ons neus stonden.
    Het is toch een jaar, daar kan veel in gebeuren. Als we de verhalen zo horen, heeft Chiel zich niet al te roekeloos gedragen. Trots op je broertje. Wat we heel erg lief van jullie vonden, dat jullie, na net thuisgekomen te zijn, de moeite hebben genomen om ons in Juliandorp, een bezoek te brengen. Wij konden niet naar jullie komen, wanr wij moesten poetsen en eigen spullen inpakken en de de privekast opruimen. Volgende gaat de verhuur weer lopen, tot eind oktober. Dan mogen we zelf weer. Het is fantastisch dat jullie, jezelf dit grote kado hebben gegeven. Pet je af. Goed gedaan en inderdaad over 10 jaar, ben je misschien krammenakkig en dat lukt het niet meer.
    Deze prachtige reis, met al de ervaringen, vergeten jullie nooit meer. Heel veel liefs uit Pedreguer, waar we vanavond aan kwamen en het Saharazand zijn best heeft gedaan. Alles rood, bij elke stap die we zetten lieten we sporen na. Morgen met de tuinslang aan de bak. Hoe het zwembad er uit ziet, zien we morgen wel.
    Heel veel dikke knuffels voor mijn lieve broer en schoonzus.
    Losdos, Paula en Norbert.

• 03 April 2014 - 11:27

Patty:

Welkom thuis, veilig thuis. Wat een warm verhaal, vandaar dat warme onthaal ;-) Dank voor jullie mooie verhalen, hopelijk tot gauw! liefs.

• 05 April 2014 - 14:12

Marian Kuijt:

Nu weer gewoon in Nederland
    Nu weer gewoon aan de slag
    Nu weer gewoon.....nee niet gewoon maar met speciale gevoelens terugdenken aan een onvergetelijke en avontuurlijke tijd met z'n tweetjes, dat is voor vele een droom maar jullie werkelijkheid.

Blij dat jullie weer heelhuids terug zijn.
    XXX Ruud en Marian

• 05 April 2014 - 15:16

Gerda Van Garrel:

Hallo Giel en MIrjam,fijn dat julie weer gezond en veilig thuis zijn,ik heb genoten van de mooie indrukwekende reisverslagen die Rimke mij stuurde geweldig,dit avontuur kunnen ze jullie niet meer afpakken,een droom die werkelijkheid is geworden,nu weer op naar het allerdaagse leven.

• 07 April 2014 - 13:12

Danny Martherus:

Leuk om jullie reisverslag te lezen op het internet! Ooit zelf leren freediven op Koh Tao en nu actief in Nederland dus.....mochten jullie of anderen uit jullie omgeving alsnog willen leren freediven in Nederland weet ons (twee 45 plussers ;-) dan te vinden! Gr, Danny namens Be-water.nl

• 08 April 2014 - 11:41

Mirjam:

Leuk om dat te horen Danny! Zal het onthouden voor degenen die het willen leren...respect voor diegenen, maar het zal ook wel een kick geven! Ik ga de site even bekijken!