What a wonderful life! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu What a wonderful life! - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

What a wonderful life!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Juli 2013 | Australië, Perth

Op naar Exmouth. De ellende is alleen dat als je er bent je nog zo'n 1 tot 2 uur moet rijden om op de plek te komen die je nog wilt zien, dus wij wilden naar turtle beach, waar alle schildpadden hun eieren op het strand leggen, maar alle campings waren vol dus weken we uit naar een ander strand. Helemaal geweldig! Een vreselijke hobbelige weg ernaar toe. Ongerept..en we waren de enigen, dus Mir de strandjutter op pad. Mijn buit bestond uit een verzameling prachtige schelpen,koraal, dode maar prachtig gekleurde vis en kreeft,leeggeroofde schildpadeieren en weliswaar nog een schedel van een bok. Deze wilden we nog met tie-rips aan de bullbar binden,maar dat vonden we toch te ver gaan. Er stonden nog een paar prachtige zandduinen waar we vanaf gerend zijn voor de nodige lichaamsbeweging .Gelijk maar besloten om daar te overnachten onder die prachtige sterrenhemel ( en dat was toch echt in de middle of nowhere), en dan toch in het pikkedonker midden in de nacht een paar koplampen op de kokpit gericht...hart in mijn keel en roerloos blijven liggen...is het de ranger die zegt dat je hier niet mag overnachten? of is het een of andere gek..je weet het nooit dus het vluchtplan ligt al vanaf dag 1 klaar....nooit opendoen,mes binnen handbereik en als het foute boel is gelijk voorin springen en gas geven en immer gerade aus!haha! De auto ging weer weg gelukkig en na een heerlijke nacht op weg naar Tom Price. De omgeving wordt steeds droger , ruiger, roder en warmer. Je kunt je niet voorstellen dat we een paar dagen geleden met een paar graden boven nul nog stonden te kleumen onder een koude douche bij de haven, met the movements van Bobby Farrell onder de douche gestaan! Who's crazy like a fool...what about daddy cool?Ja..die bleef er cool onder, maar mummy was undercooled......echt geen pretje ! Met klapperende tanden aan het ontbijt gezeten. Op naar het Karijini National Park met zijn prachtige kloven. In 3 uur tijd zijn we een kloof ingeklommen en er ook weer uit, waar je af en toe wel een ijzeren laddertje die in de rotsen ingebouwd zat nodig had om er weer uit te komen, dus vooral niet naar beneden kijken.. Beneden kon je heerlijk in poeltjes zwemmen met watervallen, dus weer een prachtige dag .De volgende dag zouden we de andere kloven bezoeken, maar die weg er4naar toe was zeker niet voor Walley bestemd. 25 km over een weg waar wij en de kokpit hevig door elkaar geschud werden...het was echt niet te doen dus zijn we omgekeerd. Dit had Walley niet overleefd...je neemt tenslotte je opa ook niet mee in een rolstoel over kasseien 25 km lang..dan klappert zijn kunstgebit ook. Ja...dan kom je erachter dat je eigenlijk een 4 x4 nodig hebt want nu mis je wel dingen die je graag had willen zien. Dus op naar Port Hedland...een saaie ,industrieele stad, maar weer een prachtig plekje aan het strand gevonden. Een middagje internet en contact met de kinderen...eindelijk weer, want bereik heb je hier soms dagenlang niet. Van Port Hedland richting Broome en onderweg knapte de v- snaar, 30 km voor onze camping aan de weg.....balen ......temperatuur stond meteen in het rood en het acculampje brandde gelijk. Stress natuurlijk want ik zag me de nacht al doorbrengen met al die koeien met enorme hoorns aan de weg . 500 meter voordat we de rest -area opreden kookte Walley over...wat een mazzel! Net aan gered! gelukkig een nieuwe v- snaar bij ons maar die in een bus van 1981 installeren is geen pretje ,want de motor zit onder de drie voorstoelen,dus stoelen demonteren, de hele boel losschroeven en met behulp van een andere kampeerder er gelukkig in geslaagd. Die man was blij dat hij wat te doen had zei hij haha! De volgende dag onze weg naar Broome vervolgd. En wat we daar weer om 8 uur in de ochtend zagen liggen......een kangoeroe die net aangereden was...lag in 2 stukken op de weg en was onthoofd (waarschijnlijk een roadtrain die met hun wagens van wel 50 meter het geeneens door hebben gehad)......Afschuwelijk! We gingen er met een grote bocht omheen vol afschuw terwijl ik me later zat te bedenken dat we hadden moeten stoppen om hem naar de berm te slepen want zo ontstaan de grootste ongelukken...de mannetje zijn net zo groot als Chiel als ze op hun achterpoten staan! We hebben diezelfde dag nog zelf een vogeltje vermoord die tegen de bus aanklapte. Toen we schrokken van de klap vlogen tegelijkertijd zijn donsveertjes door de blower naar binnen en die bleven in Chiel zijn borsthaar hangen. Toen moesten we wel lachen want Chiel zijn bijnaam is Pino whoehaha! Waren we die dag toch nog blij gemaakt met een dooie mus! Eindelijk in Broome (een parelvissersstadje) aangekomen en van Cable beach genoten. Een camping geboekt want we hadden al heel lang geen douche gehad (dit was pas de tweede warme douche tijdens het kamperen) en geloof me...van af en toe in een poeltje zwemmen en een ontsmettingsduik in de zee gaat je haar niet dansen hoor! Dus gewapend met een fles jif en een schuurspons asociaal lang onder de douche gestaan. Heerlijk!!! De volgende dag naar Fitzroy Crossing. Onderweg nog een prison tree bezocht . In deze duizend jaar holle baobab boom werden vroeger aboriginals opgesloten. Een apart volk die aboriginals, ik huiver ook een beetje van ze en denk steeds dat ik bokito de hoek om zie komen.Ze lijken echt op holbewoners en ze ruiken heel vies. Een lange wandeling gemaakt door de oh zo mooie Geike Gorge,en toen door via Purnululu naar Kununarra. We zijn inmiddels bijna in het Northern Territory dus krokodillen. Heerlijk aan lake Kurunarra gezeten en gezwommen ...een krokodillen controle zone...die worden dus verwijderd en weer ergens anders uitgezet wanneer ze er gespot worden dus veilig (?) Intrekken,wijd, sluit en er weer uit denk? Chiel niet ...die hing in het midden van het water aan een touw die aan een boom hing te slingeren als Tarzan en die liet zich met een grote boog plat op zijn buik tussen de pelikanen invallen. (of was het toch vader abraham die daar hing...hij heeft nl nu een flinke spierwitte baard haha) Afijn ...die pelikanen zijn in ieder geval een makkelijker prooi ...scheelt een hoop kauwwerk voor zo'n krokodil! We hebben ons stiekem weer tussen de bomen en water verstopt voor de nacht en dat moet je dus nooit doen ,want daar zijn heel veel muggen en andere insecten dus werden we lek gestoken. Ik kwam niet in slaap want hoorde getik tegen de bus en geritsel in de bosjes. Chiel probeerde me nog te troosten door te zeggen dat het vogels waren maar die slapen als het donker is en toen ik ook nog een benzinelucht rook was ik er van overtuigd dat er een aboriginal onze benzine wilde jatten. Wie had er ook alweer gezegd dat ze naast heel veel alcoholgebruik ook benzine snuiven? haha! De hele nacht de bestekla open gehad! Haha! We zitten op dit moment aan lake Argyle op een camping ...het zwembad kijkt zo over het meer...prachtig! De tuinman vond ook nog een klein sprinkhaantje ( zie foto) .We hebben een feestje te vieren...28 jaar samen! Heerlijk om al zo lang de prachtigste momenten (en ook de mindere natuurlijk) samen te delen. We hebben besloten dat als we later een kunstgebit nodig hebben...ook die samen te delen. Mag ik s'ochtends als eerste eten. (want hij eet dan toch brinta) en hij s'avonds. Op feestjes gaat hij zonder en ik met, want ik zing en babbel zo graag haha! Maar zodra de bitterballen rond gaan komt hij m weer even lenen. We zijn nu gearriveerd in Katherine. We gaan de hot springs bezoeken en misschien nog even door de kloven in de kano. We kregen net bij het visitors centre te horen dat we echt niet de rivieren op moeten zoeken. In Mei zijn hier 3 enorme grote krokodillen gevangen...en echt..we hebben een foto gezien...niet normaal zo groot! Ducktape in de hand als we op pad gaan dus! Tot de volgende keer! xx

  • 11 Juli 2013 - 08:09

    Nico En Rimke:

    Hoi malloten,

    Wat een prachtig verslag weer! Wij hadden echt geen oog dicht gedaan als je van alles buiten hoort en dan ook nog helemaal alleen op de weliswaar prachtige plekje!
    Wordt die baard Giel zijn nieuwe look?

    Groetjes en....wees vooral voorzichtig, (sorry, moest ik toch even zeggen)

  • 11 Juli 2013 - 09:06

    Nico En Margaret:

    Wat een verhalen, GEWELDIG. En wat makkelijk een monteur als buur, bel meteen de garage af voor volgend jaar. Xxxxxx

  • 11 Juli 2013 - 10:23

    Marian Kuijt:

    Hallo Luitjes,

    Nou saai is jullie reis niet, dat is duidelijk, haha. Ik zit achter mijn buro op mijn werk en had even wat nodig om vrolijk van te worden en ik weet dat jullie reisverslag altijd wel op mijn lachspieren werkt en wel het is weer gelukt.
    Het blijft een land met heel veel verrassingen, geweldig, lukt het niet om iets te bezoeken dan is er wel altijd een andere optie wat netzo interessant is of misschien nog wel interessanter is.

    Mir ik geloof best dat je een slaap tekort kunt opbouwen met al die vreemde geluiden, ik zou ook geen oog dicht doen en over iets voelen wat kriebelt of zo.

    Enjoy and have fun....tot het volgende verhaal zeg ik goodby xx


  • 11 Juli 2013 - 10:38

    Anja:

    Heerlijk je verhalen te lezen bij een bakkie koffie.Wat maken jullie al een hoop mee,fantastisch.Vergeet nooit de verhalen van Belle over de dode kangoeroes langs de weg,dacht zal wel meevallen,maar niet dus ...iewww eng!en in het buideltje kijken hè voor baby's ,weet je nog ;)
    Geniet nog ff lekker,dikke kus vanuit Zaandijk

  • 11 Juli 2013 - 11:44

    Paula En Norbert:

    Tja, wat moet ik hier nou weer over zeggen. Dat jullie een beetje gestoord zijn weet iedereen.
    Ik ben niet zo een lachebekkie, maar jullie krijgen me met de belevenissen, altijd weer aan het lachen. Geweldig Mir, je maakt toch van jullie trips een boek. Dan kunnen jullie achter, achter kleinkinderen, jullie avonturen mee beleven. Je had 28 jaar geleden nooit gedacht, dat jullie deze avonturen zouden gaan beleven. Ik vind het geweldig wat jullie doen, petje af.
    Met Nor gaat het al een stuk beter. Heel veel liefs en knuffels, de lossie dossies.

  • 11 Juli 2013 - 13:15

    Kiek:

    Haha, super verslag weer, heerlijk gelachen om bepaalde stukken, maar niet gelachen om de kangaroe...jakkie! Ben benieuwd naar de foto's van Chiel met baard! Dikke kus

  • 11 Juli 2013 - 15:59

    Ben En Mieke:

    We vinden het fantastisch dat jullie het zo naar jullie zin hebben,maar wat een avontuur zeg, jullie snappen wel dat ik Mieke alles bij elkaar geschreewd zou hebben he?Van harte met jullie 28jaar samen zijn,over twee jaar een feestje?We verheugen ons er nu al op,nou lieve schatten doe voorzichtig en tot schrijfs.

  • 11 Juli 2013 - 16:46

    Nell Rozemeijer:

    Hoi Mirjam en Chiel
    wat een leuke reis zijn jullie mee bezig . dit gedeelte kennen wij niet vanAustralia. wat een reis verslag om te smullen . Ga zo door! dikke kus van je honden juf.

  • 11 Juli 2013 - 19:08

    Krissie:

    Hahahahah..... Wat een verhaal Mir.... Ben dr ff voor gaan zitten aangezien ik nog maar een verhaal gelezen had.....GE-WEL-DIG!!!! Lig helemaal in een scheur door je.....

    Hier gaat ook alles goed hoor, we hebben eindelijk 3 dagen mooi weer gehad dus lekker wezen varen!!! Afgelopen zat met Alice en Furbie op pad geweest, super leuk... Furb vervangt jou, die gaat ook slingerend naar huis... Gek idee je bent alweer een week of 6 weg.... en je blijft nog zolang weg!!

    Geniet er maar lekker van jullie hebben t verdiend.... Dikke X Kris

  • 11 Juli 2013 - 20:53

    Irma, Guus En Kids:

    Hey zusje!
    Blij dat jullie het naar de zin hebben! Leuke foto's ook, zie alleen geen foto van een sprinkhaantje.

    Kus!

  • 11 Juli 2013 - 21:42

    Saskia:

    Wow, geweldig!! Mir wat je haar betreft, als je nog een privekapster nodig hebt kom ik graag over!

  • 11 Juli 2013 - 21:42

    Ernst Debets:

    He Dorpsgenoten,

    Als ik die verslagen lees krijg ik weer acuut een aanval van heimwee naar Oz. (Ben er sinds 1993 maar 5x geweest haha). Ik begrijp uit jullie routebeschrijving dat jullie nu de woestijn weer in kunnen (of eerst naar Darwin??). Let op: het is een behoorlijk eind rijden naar Alice Springs, ik hoop dat Wally dat uithoudt!
    Ik krijg overigens de indruk uit de verhalen van Mirjam dat ze al aardig met het Australische gevoel voor humor besmet is geraakt (no worries mate!).

    Groetjes oit Zaandaik!

  • 11 Juli 2013 - 22:22

    Bert En Angret Weijers:

    Jullie hebben er twee fans bij hoor, wat een leuke verslagen van jullie geweldige belevenissen! Blijf genieten, goede reis!!! Groeten!

  • 12 Juli 2013 - 10:14

    Frank:

    Hallo Giel en Mir,

    Wat een leuke verhalen en wat zijn die foto's prachtig.
    Geniet van jullie reis.

    Groet,
    Frank Rijvordt

  • 12 Juli 2013 - 15:11

    Petra En Rene:

    Ik lig weer in een deuk van jullie verhalen. Hoe verzin je het Mir....Ook erg romantisch zo met z'n tweeen.
    28 jaar bij elkaar...om jaloers op te zijn.
    Knuf van Peet en Rene. 28 jaar bij elkaar...om jaloers op te zijn.

  • 12 Juli 2013 - 16:43

    Ingrid:

    Leuk verslag weer ik had allang al in me broek gescheten haha Xxx

  • 12 Juli 2013 - 16:44

    Margret:

    Wat schrijf je toch ontzettend leuk. Ik geniet iedere keer weer van jou verslagen. Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik dit niet hoef, niets voor mij al die enge beesten en geluiden. Mooie foto's ook hoor.
    Geniet er lekker van en tot je volgende verslag xxx Mar

  • 20 Juli 2013 - 17:05

    René En Hannie:

    Wat genieten wij toch heerlijk met jullie mee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 07 April 2008
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 96566

Voorgaande reizen:

26 September 2017 - 16 Oktober 2017

Bali 2017

16 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Sri lanka

08 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Peru

01 Juni 2013 - 01 Juni 2014

The oldies in Aussie!

03 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Marokko

10 Juli 2010 - 03 Augustus 2010

Kenia ,Tanzania, Zanzibar, Malawi, Zambia

20 Juni 2009 - 13 Juli 2009

rondreis thailand

10 Mei 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: