Bulawayo - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Bulawayo - Reisverslag uit Harare, Zimbabwe van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Bulawayo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

30 Mei 2008 | Zimbabwe, Harare

Ja ja ,we kunnen tegenwoordig bijna weer overal internetten, een teken dat we weer in de bewoonde wereld komen. Na de victoria watervallen zijn we naar Bulawayo gereden. Wat een corrupt land joh Zimbabwe. We zijn 4 keer aangehouden door de politie. Een keer een kapot remlicht, hij moest en zou wat vinden om een boete voor uit te delen en de tweede en de vierde keer alleen controle maar de derde keer beweerde ze dat we te snel hadden gereden terwijl we net met die truck bij een stoplicht opgetrokken waren. De chauffeur zegt'' die betaal ik niet'' zegt de politie dat we allemaal met de taxi konden gaan en dat de hele truck incl. bagage doorzocht zou worden. Dus de chauffeur zegt hier heb je 20 dollar en dat was dan goed! Konden we weer gaan. De mensen in Zimbabwe stonken ook zoooo verschrikkelijk!!!. Die geur vergeet ik nooit meer. Echt ongewassen. Maar 80 tot 90 procent is dan ook werkeloos en hebben geeneens geld voor zeep. Op de nieuwe camping aangekomen, en deze was echt in de middle of nowhere onze tenten opgezet en toen op Neushoornjacht. We hadden een gids die dit al jaren deed en de neushoorns herkennen een beetje zijn stem. En wel hoor het was meteen raak;een onwijs grote witte neushoorn waar we naar toe moesten lopen. We kwamen op zo n 5 meter afstand en we moesten allemaal gehurkt door het gras lopen. Zou de gids even een fotootje maken van iedereen en bij de 2 e persoon ging het bijna mis! Zat hij op 3 meter afstand en toen deed hij een poging om aan te vallen. We hadden strenge instructies gekregen dat je jezelf moest bevriezen als dat zou gebeuren en zeker niet wegrennen. Dus die gids schreeuwt''stop,stop!'' Nou dan bevries je ook wel. Ik zat gelukkig achter een klein boompje en we schrokken allemaal wel even. Zo n beest weegt 3000 kilo en een hoorn!!! De neushoorn schrok van zijn geroep dus die ging weer een stuk naar achteren gelukkig. Toen moesten wij op de foto.Nou wij zijn maar op 5 meter afstand gebleven haha!. We kijken zelfs heel ontspannen op de foto. Daarna nog een krokodil en andere neushoorns gezien en een nijlpaard.We waren ook nog op zoek naar het luipaard want dan hebben we de Big 5 gezien ,maar het luipaard wordt moeilijk.'s Avonds op de camping hadden we een kampvuur...het leek wel luilak maar er was geen electriciteit dus alles moest met olielampen en vuur verlicht worden . Achter de bar zag je alleen een zwevend kunstgebit want de barman had ook geen licht.Is er iemanddddd!!!!!!!! De volgende dag Zimbabwe verlaten en naar Tshipise gereden. Daar kwamen we op een bejaardencamping van blanke zuid afrikanen die daar overwinteren voor de bowling competitie haha!. Lagen we in zo'n zwembad speciaal voor reumapatienten met heerlijk warm water en allemaal grijze postduiven !'s Avonds een klein feestje gehad met champagne want een stel was 3 jaar samen en daarna naar bed.Vanmorgen vroeg naar Pretoria gereden waar we net aangekomen zijn. We hebben een 2 persoons poppenhuisje met lage raampjes, Zo schattig en er zit nog een veranda aan ook.Het zit er bijna op want morgenavond worden we alweer naar het vliegveld in Johannesburg gebracht. Syl, veel plezier morgen op je 40 e. Oh en Ien, ik had je foto in mn broekzak hoor tijdens het skydiven. Was leuk hoor!. We schrijven weer als we thuiskomen dus tot dan. We gaan nu een borrel nemen! xx chiel en mirjam

• 30 Mei 2008 - 17:07

Ben En Mieke:

Als jullie thuis zijn zullen jullie wel een week slapen,na zo'n intensieve vakantie en weer wennen aan ons kikkerlandje.blij als jullie er weer zijn.gr.xxx

• 30 Mei 2008 - 18:36

Goeie terugreis
    De Grootjes

• 31 Mei 2008 - 06:20

Hanneke:

mir en giel wat hebben jullie een prachtig avond tuur beleeft we hebben genoten van jullie reisverslag heb een veiligeterug reis en tot gauw gr hanneke en gerard

• 31 Mei 2008 - 12:29

Ruud En Marian:

Bon voyage!!!!!

• 01 Juni 2008 - 15:58

Petra En Rene:

Hoi Chiel en Mirjam,
    We hebben vandaag jullie reisverslagen gelezen want zijn zelf ook 2 weken op vakantie geweest. Even naar Turkije. Dit is niets vergeleken met de avonturen die jullie hebben beleefd.

We hebben vreselijk genoten van de reis verhalen en de komische manier van schrijven. We herkennen vele verhalen incl. de man van 130 kg bij het skydiven.
    We zijn net als alle andere erg benieuwd naar jullie verhalen en mooie foto's.

Gr, Petra en Rene

Ps. Sla ons maar over als jullie van plan zijn om op de stoep te gaan poepen want eieren waren al voldoende.

• 01 Juni 2008 - 18:04

Jildou:

Welkom thuis!
    Dvd'tje al bekeken? Die van mij doet het in ieder geval!
    Ben benieuwd naar jullie videofilmpjes.
    Groetjes uit Friesland!

• 02 Juni 2008 - 07:36

Erik En Ruud:

Erg fraaie foto's.
    En hoe poept het thuis?
    Het boskak bordje is reeds geplaatst.

• 02 Juni 2008 - 08:40

Nico En Rimke:

We hebben er even op moeten wachten maar wat een gave foto's, stuk voor stuk heel erg bijzonder! Nog een paar fijne dagen!