Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Mirjam Kuijt - WaarBenJij.nu

Botswana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 Mei 2008 | Botswana, Maun

De laatste camping in Namibie was zoooo gaaf! We zaten aan de rivier en we hoorden steeds een heel groot nijlpaard brullen.Een groot bord dat we op moesten passen voor de hippo' s en de krokodillen want die konden' s nachts het terrein op lopen. De wc en douches waren midden in het bos met een rieten scherm. Zat je gewoon op een plateau in het bos je behoefte te doen en dat werd dan het hof van eden genoemd ha ha! Bij de boskak moest je je grote behoefte doen en douchen deed je gewoon midden in het bos. Er was ook een grote teil geplaatst dus je kon nog in bad ook.'s Avonds maar door een paar vrouwen naar mijn tent gebracht want chiel zat nog aan de bar. Dat nijlpaard zat ook precies achter mijn tent. Niet meer open gedaan ook! De volgende ochtend vroeg Namibie verlaten en in Botswana aangekomen. Overal moesten we uitstappen omdat ze bang zijn voor mond en klauwzeer. Wij weer met onze voeten door zo n badje! Op de camping aangekomen waar we 3 nachten blijven zijn we de volgende dag naar de okavangadelta gegaan. Met mokorro' s en een pooler achterop door de okavanga gevaren. Zoo leuk! We lagen lekker onderuit in die boomstam.Zo relaxed! een gamewalk gemaakt maar behalve verse poep van olifanten etc geen dieren tegengekomen. We zijn niet blijven overnachten, want 's avonds zijn daar heel veel muggen,en we wilden nog de volgende dag een rondvlucht over de delta maken. Nou die hebben we dus net gehad! Vanmorgen om 8 uur vlogen we over de delta met een zweefvliegtuig! Over olifanten, giraffen, bokken en krokodillen. Geweldig! Het leek wel stuntvliegen want we hadden 4 vliegtuigjes nodig voor ons allen en in de lucht gingen ze elkaar inhalen en naast elkaar vliegen. Konden we zo naar elkaar zwaaien. De piloot leek zo begin 20 dus die moest vast wat vlieguren opdoen . We scheerden over het water en dan weer steil omhoog. Helemaal goed. Alleen Chiel werd een beetje misselijk want die was copiloot. We zitten nu op dit moment in Maun en maken er even een relaxdagje van want het is wel heel enerverend. Truckie in ,truckie uit en best lange reisdagen maar dan zie je ook wel wat! Helaas duurt het downloaden van de foto' s veel te lang dus jullie zullen moeten wachten tot we terug zijn. Ze zijn prachtig. Morgen vertrekken we om 5 uur naar Zimbabwe. De campcourier komt er vandaan en zegt dat het wel veilig is maar ook heel streng dus zal het bij de grens wel even duren. We zijn benieuwd! Tot dan xx chiel en mirjam

• 24 Mei 2008 - 09:37

Jolande:

Wat een gave reis met veel belevenissen!
    Mir je schrijft net zoals je praat!
    Heel leuk om te lezen, het is net of je het hier vertelt en ik zie de beelden erbij. Veel plezier verder op deze onvergetelijke reis! Groetjes Jolande.

• 24 Mei 2008 - 10:13

Kaya En Tinette:

Hey Mir
    Je schrijft inderdaad net zoals je praat. Gelukkig zit er nu geen geluid bij(ha ha).
    Het lijkt ons wel een hele ervaring zeg. Geweldig!
    Nog veel plezier en geniet ervan!

• 24 Mei 2008 - 10:34

Margriet En Ruud:

Geweldige avonturen allemaal, zijn benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn. Geniet er nog maar goed van!
    groetjes van de "ouwe" buurtjes

• 24 Mei 2008 - 11:20

Marian En Ruud:

Heel benieuwd naar fotomateriaal, lijkt me fantastisch. Kan me echt voorstellen hoe jij in je tentje hebt gezeten met die nijlpaard geluiden en Chiel nog lekker bieren, haha!!!
    Groetjes Marian

• 24 Mei 2008 - 12:05

Rimke En Nico:

Wat een gewldige avonturen die jullie beleven. Toch zal ik blij zijn wanneer jullie door Zimbabwe zijn getrokken en weer over de grens zijn! Veel plezier nog!

• 24 Mei 2008 - 12:44

Ben En Mieke:

met volle verbazing hebben we jullie verslag gelezen, het lijkt wel een film we kijken toch uit naar jullie thuiskomst . gaat het nog een beetje chiel

• 24 Mei 2008 - 13:22

Rob En Wil:

Gaat lekker zo ,eigenlijk lijkt het wel een beetje op die camping van ons op Gran-Canaria toch??
    Geniet er maar lekker van ,en jammer geen foto's nog.

• 24 Mei 2008 - 16:49

Marga En Andre:

wat een verhalen,vooral de hof van eden de zg. boskak je zal maar dronken geweest zijn.(vul de rest zelf maar in)
    Geniet er nog maar van en doe voorzichtig met die wilde dieren in dat enge bos. groetjes andre en marga uit wormer

• 24 Mei 2008 - 17:30

De Trompies:

Wat geweldig om het allemaal te lezen je waant je echt in Daktari!!!!!!!!!!!!
    Nog heel veel plezier,genieten en uitkijken waar je kakt, haha.
    Dikke knuf Nico en Margaret

• 25 Mei 2008 - 13:40

Anja En Rob:

Wat ongelooflijk zo'n reis he,jammer nog geen foto's...en Chiel aan de bar...hoest mogelijk :lol
    knap dat jullie nooit bang zijn...lijkt me toch wel een beetje eng al die beesten zo dichtbij:roll
    veel plezier nog en voorzichtig!

• 25 Mei 2008 - 13:40

Anja En Rob:

veel plezier nog en voorzichtig!

• 25 Mei 2008 - 13:41

Jammer mn smileys doen het niet nog ..nog een poging :lol: :roll:

• 25 Mei 2008 - 20:05

Antoinette:

Hoi Chiel en Mirjam,

Lijkt me echt prachtig waar jullie zijn.
    Krijg er zelf ook zin in om zo'n reis te maken (we zullen nog even moeten wachten tot de kinderen groter zijn). Nog een goede reis verder.

groetjes
    Antoinette

• 26 Mei 2008 - 09:06

Sylvia:

Jeetje Mir, dat jij dat toch allemaal doet met je hoogtevrees, skydiven etc knap hoor, haha ik had echt niet meegegaan.
    Gister surpriseparty gehad, was fantastisch jammer dat je er niet bij was.
    Groetjes en een dikke kus voor jou en chiel Happy Meal xxxxx

• 27 Mei 2008 - 08:57

Kiek:

Nou, jullie kunnen niet zeggen dat er niets te beleven valt. Wat een spannende verhalen zeg! Ik zie in jullie programma dat jullie vandaag kunnen raften of bungeejumpen....wat zal het nu weer worden? ^_^. Geniet er nog maar van die laatste dagen!
    Dikke kus van deze zwangere kip